2018-03-10, 08:50
Medlem
Man ser att han har blod på vänstra sidan på sidan av pannan.på en av bilderna
Citera
2018-03-10, 08:57
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Nä men alltså typ en spruta så att man tuppar av några minuter. Då kan han ju i lugn o ro binda upp henne på nån ställning med benen isär osv. Nu hade han ju hela havet för sig själv under ytan dessutom så detta var ju extremt sällsynt men annars borde det ju vara rätt lätt för en vanlig sadist att bara dra på med en stark spruta som man slocknar direkt av o sen handbojor o ner i bage-luckan till en öde plats osv osv.

Bage-luckan?

Jag tror att ett sådant knockoutmedel i så fall kan ses vid obduktionen. Är det så lär vi få veta det.
Citera
2018-03-10, 09:15
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
https://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsens-kyla-i-ratten-inte-levande/

Intressant artikel om PMs härskartekniker samt psyke i rättssalen.

https://www.bt.dk/krimi/professor-i-psykologi-om-peter-madsens-sind-det-er-det-skrappeste-jeg-har-set

Väldigt intressant artikel om PMs psyke med uttalande av psykprofessor.
Mycket intressant. Det stämmer med det vi har diskuterat här och känslan jag fick när jag följde rapporteringen från rättegången dag 1.
"Åklagare: Varför styckade du Kim Walls kropp?
– Det kommer en rättsmedicinare vid ett tillfälle under rättegången. Vi kan fråga den personen varför han valde sitt arbete, svarade Peter Madsen."
Här reagerade jag på att Madsen inte blir tillsagd av domaren men det är nog som Alhem uttrycker det :
"Om man nu ger överlägsna svar som tyder på härskarteknik, ska man inte som förhörsledare eller åklagare låta sig rubbas i sina frågor." Bra artikel och bra åklager än så länge
Senast redigerad av Caracallas 2018-03-10 kl. 09:17.
Citera
2018-03-10, 09:19
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Man ser att han har blod på vänstra sidan på sidan av pannan.på en av bilderna
Jag tycker även att han har blod i ögonvrån
Citera
2018-03-10, 09:25
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Men det är också det som blir en del av hans fall att låta honom pladdra och släppa loss.

Att relatera Madsens beteende i rättssalen till RPU:ns psykiatriska utlåtande är naturligtvis mycket fascinerande och intressant att syssla med för oss i tråden och för ”experterna” som uttalar sig i media och för de som är inom professionen.

Men dessa våra subjektiva analyser av Madsens beteende i rättsalen ska och kommer inte att ligga till grund för domen, ”hans fall”, utan det är de samlade bevisen och indicierna tillsammans med vittnesmål och rättens expertis som ska utgöra underlaget för domstolens objektiva dömande av vad som står utom rimligt tvivel har bevisats hänt och vilket straff som skall utdömas i relation till vad som har hänt.

Kan vara lätt att glömma i all vår fascination av monstret.

Även när jag som nu läser t ex artikeln i expressen där diverse kriminologer och jurister mm titlar, uttalar sig om Madsens beteende, om hans härskartekniker och reaktioner, så ser jag ingen skillnad på vad dessa personer kommit fram till i sina analyser Madsens person som ”monster” , och som baserar sig på känslomässiga subjektiva uppfattningar, som vad flertalet kunniga och säkerligen titulerade personer här i tråden gör.
Och Ofta så har vi här redan diskuterat exakt samma som sedan kommer som expertutlåtanden i panelprogram , betalkanaler eller plusartiklar. Lite löjeväckande blir det allt.

Konstaterar bara att det ger mig mer att läsa insatta och belästa skribenters inlägg här, de länkar o annat intressant som man så generöst delar med sig, än ta del av svenska medias repriser på samma tema som tråden hunnit penetrera redan många gånger om.

Madsens härskartekniker var vi t ex ett par som snabbt reagerade på och kunde sammanfatta direkt efter rättegångensdagens slut och under kvällen.

Vi har i tråden olika ”expertis”, vilkas höga nivå många gånger överträffar ”expertisen” därute.
Citera
2018-03-10, 09:29
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Det där är dina egna överdrivna fantasier som inte har med verkligheten att göra. Det är sant att han har givit henne knivsår och stick (pikeringsskador). Sådant som kan förekomma vid hårt BDSM. Det kan vi kalla tortyr om KiM inte var en likasinnad partner. Vilket hon naturligtvis INTE var. Det är ett grovt hänsynslöst sexuellt övergrepp. Men de skadorna kunde KiM ha överlevt. Men dödsorsaken var troligtvis att han skar halsartärerna av henne eller på något sätt kvävde henne. Det kan man inte överleva.
Tror du man överlever dessa knivhugg som Kim fick? Jag antar att det inte var raspningar i huden utan djupa hugg som naturligtvis ingen pysslar med som njutning.
Citera
2018-03-10, 09:35
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Jag tycker även att han har blod i ögonvrån
Nagelbanden var fulla av intorkat blod såg vi tidigt i tråden.
Citera
2018-03-10, 09:40
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Mycket intressant. Det stämmer med det vi har diskuterat här och känslan jag fick när jag följde rapporteringen från rättegången dag 1.
"Åklagare: Varför styckade du Kim Walls kropp?
– Det kommer en rättsmedicinare vid ett tillfälle under rättegången. Vi kan fråga den personen varför han valde sitt arbete, svarade Peter Madsen."
Här reagerade jag på att Madsen inte blir tillsagd av domaren men det är nog som Alhem uttrycker det :
"Om man nu ger överlägsna svar som tyder på härskarteknik, ska man inte som förhörsledare eller åklagare låta sig rubbas i sina frågor." Bra artikel och bra åklager än så länge
Det var väl ett oerhört korkat svar. Han menar att han har ett intresse för det. Har han inte sagt att det var för att få ut kroppen?
Citera
2018-03-10, 09:49
Medlem
trngws avatar
Citat:
Det är inte över än. Vad jag tänker mig (spånar ) är att om Åklagarsidan "leder i bevis" något som är helt fel mot hur det verkligen tog sig ut i verkligheten,då kanske det rinner över hos Madsen. Då kanske han inte kan låta bli att berätta hur det verkligen gick till. För att han vill ha rätt och överbevisa Åklagarsidan hur fel de har. Även om han då råkar erkänna sitt brott för att få rätt. Det skiter han nog just då i. Det viktiga är nog att PM får bevisa att de har tolkat bevisen fel. Även om PM är en patologisk lögnare, så tror jag att hans känslor kan ta överhanden i en sådan situation. Så att han koleriskt samt överlägset råkar försäga sig.Typ,-Nej du Jakob,nu ska jag berätta för dig hur det verkligen gick till!!!

Precis, det är exakt den här effekten jag tänker mig. Han torde vara särskilt känslig för den under rättegången, när "alla" lyssnar och han kan få visa dem hur rätt han har och hur fel åklagarsidan har.
Citera
2018-03-10, 09:56
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja, det som kan få honom att flippa rejält är om han känner sig förminskad och förlöjligad.

Jag ser fram emot åklagarens frågor, jag tror att vi får se prov på den bäste vi någonsin sett. Hoppas jag.

Ja, jag hoppas också det, och att han har ett team som har jobbat fram en listig plan för att lura in honom i sina grandiosa föreställningar om sig själv för att överlägset avslöja sitt dåd.
Citera
2018-03-10, 10:01
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Tror du man överlever dessa knivhugg som Kim fick? Jag antar att det inte var raspningar i huden utan djupa hugg som naturligtvis ingen pysslar med som njutning.

Huggen var inte direkt dödande. Det betyder i praktiken att om hon kommit under vård hade hon överlevt, om inte hade hon förblött. (Givet att hon inte dog av något annan innan hon förblödde av sticken.).
Citera
2018-03-10, 10:36
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
[/b] Så är det nog ofta med Madsen. Att han beskriver något självupplevt eller något han sett på film eller läst. Det är väl därför en del av hans lögner låter trovärdiga. Plus att han väver in lite sanning blandat med rena lögner. Jag undrar om han inte ljuger för sig själv också. Övertygar sig själv först för att låta övertygande.
En del patologiska lögnare ljuger samma lögner i åratal.
Till slut tror de på sina egna lögner. Lögnerna har blivit deras minnen. Pinnociosyndrom kallas det visst bl.a.
https://utforskasinnet.se/pinnochiosyndrom-patologiska-lognare/
Just nu tror jag att Madsen sitter i sin ensamhet och intalar sig själv,-Men hon ville ju det själv....det var ju hennes dröm....Jag känner hennes ande och hon låter hälsa ...,-att det var hennes bästa kväll...hon ville ju det själv....
Och om några år så är det helt sant i Madsens värld.

"Vi ska inte döma Madsen förrän efter hans sjätte förklaring..."
"Exempelvis kommer patologiska lögnare konstant att ändra sin historia. De tar tillbaka något de har sagt förr eller överdriver sina historier. De kanske även har en mer spektakulär version av tidigare händelser än du har. De lever i en parallell verklighet och är inte förmögna att bemöta andras invändningar, utan skyller på minnesproblem."
https://utforskasinnet.se/hur-man-avslojar-en-lognare/
Tack för intressant input, kände inte till det s.k. pinnociosyndromet som säkert är en överlevnadsmekanism. Ett sätt att inte själsligen implodera av vad man har förorsakat andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in