2018-04-03, 18:07
Medlem
49450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Hela attityden, resonemangen, kommentarerna och argumenteringen handlar om en genderkamp som inte är sund. Förstår inte vad för exempel jag skall ge, jag kan inte återge exakta meningar. Det är summan av deras argument och kritiserande som skriker osund feminsim. Den unga tjejen är urtypen för unga akademiker som är curlade och inte har erfarenhet från ett liv där man stöter på motgång och inte arbetat eller tagit del av vuxenlivet över huvud taget. Enda "inputen" är jämnåriga som också kämpar mot "vita män" och tror sig vara nedtryckta. Victoria är riktig haverist och säkert omöjlig att ha göra med som kollega. I hennes värld och ihop med likasinnade handlar livet om att ta hand om flyktingar, förslagsvis unga män, som de aldrig frågasätter oavsett värdegrund och uppförande. Men å andra sidan kan göra stor affär av vad infödda män säger och gör. Sedan har hon issues som förstås inte har att göra med genderkamp, så henne går störa sig på från flera aspekter.
Lillemor är identitetsresonerande ut i fingerspetsarna. Under fikarasterna på hennes arbete kan jag tänka mig att omgivningen får bita sig i tungan när de pratar eller skojar om allt möjligt som görs lättsamt i en grupp, för att inte väcka vrede hos henne. För att slippa höra på långa utläggningar om könsnormer och maktordning.

Exakt. Klockrent.
2018-04-03, 18:10
Medlem
49450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Söt tjej, men riktigt pinsamt att kalla sig VD precis som många andra egenföretagare utan anställda gör.
Jätte pisnamt. Men ja hon verkar vara egen företagare. Kolla LinkedIn.
2018-04-03, 18:23
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nick hade ingen attityd mot Victoria. Han bad henne sluta prata engelska och gick hon iväg och tjurade som en treåring som inte fått sitt lördagsgodis.

Nick var en av få människor som var rak, ärlig och sa vad han tyckte och tänkte. Till skillnad från konflikträdda människor som Pascal och Nicoline och den lilla feministfittan Diarré som inte vågade stå för att hon var tjenis med Surfittan och gick sladdrade om allting till henne som om hon fortfarande gick i lågstadiet.

Det är en skillnad på att vara rak och ärlig på ett dumt och hänsynslöst sätt och att vara det på ett bra och trevligt sätt. Nick verkade vara urtypen för en snubbe som trodde han kunde och visste allt, inte var ödmjuk mot andra och betedde sig svinigt i sociala relationer. Tror man att det är vad en stark man är så är man fel ute. Då är båda grabbarna i andra laget mycket bättre exempel på hur man borde hantera sin manlighet. De får sin respekt för att de är bra på typiskt manliga saker men också för att de kan hantera sociala situationer.

Vad är det för sätt f.ö. att gå runt och anmärka på hur andra pratar? Sådant ägnar sig de flesta bara åt i skolan, sedan växer man upp. Dessutom engelska som alla i lägret förstår. Det hade kanske varit en annan sak om någon börjat snacka mandarin och det fanns misstankar om att personen talade illa om någon annan. Men va fan, väx upp!
2018-04-03, 18:28
Medlem
75Sailormans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 49450
Jätte pisnamt. Men ja hon verkar vara egen företagare. Kolla LinkedIn.

Ja, verkligheten kan vara pinsam...

Även Aktiebolag utan anställda behöver en VD.
2018-04-03, 18:34
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AncientScripture
Klart han hade, säkert så att han även stört sig på Victoria då hon muttrat en del negativt om gruppen inför kamera teamet innan detta hände. Hon sa själv att hon kände sig utstött av gruppen, säkert så att det hängt ett mörkt moln över huvudet på henne för de andra att beskåda. Som en sur fis och då känns det nog lite mer berättigat att hacka på henne lite. Tror inte du hade svalt det om Nick sa åt dig att ändra på ditt språkbruk, skillnaden är väl att de flesta inte låst sig in på sitt rum och tyckt jävligt synd om sig själv.

Rak och ärlig ja, men klumpig som få. Inget finlir där inte.

Om hon nu kände sig utstött av gruppen, varför kom hon då tillbaka med svansen mellan benen så fort han var borta? Då var det ju bara en ursäkt för att hon inte kom överens med Nick. Jag tycker själv det är irriterande med folk som envisas med att snacka engelska trots att de förstår svenskar och är bland svenskar så förstår Nick fullt ut.
2018-04-03, 18:37
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Det är en skillnad på att vara rak och ärlig på ett dumt och hänsynslöst sätt och att vara det på ett bra och trevligt sätt. Nick verkade vara urtypen för en snubbe som trodde han kunde och visste allt, inte var ödmjuk mot andra och betedde sig svinigt i sociala relationer. Tror man att det är vad en stark man är så är man fel ute. Då är båda grabbarna i andra laget mycket bättre exempel på hur man borde hantera sin manlighet. De får sin respekt för att de är bra på typiskt manliga saker men också för att de kan hantera sociala situationer.

Vad är det för sätt f.ö. att gå runt och anmärka på hur andra pratar? Sådant ägnar sig de flesta bara åt i skolan, sedan växer man upp. Dessutom engelska som alla i lägret förstår. Det hade kanske varit en annan sak om någon börjat snacka mandarin och det fanns misstankar om att personen talade illa om någon annan. Men va fan, väx upp!

Tycker bara det är bra att han satte feministsnorungen på plats. Önskar fler gjorde så.

Varför ska man snacka engelska om man är bland svenskar och förstår svenska?
2018-04-03, 18:48
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
En pincett har å andra sidan andra användningsområden än att noppa ögonbryn.
Det var ju just det jag försökte påskina via dementerande humor, det svänger snabbt i sport, jag sitter här och testar ståuppmaterial på mig själv & blir ifrågasatt , som sagt alla ska va som direktör Knegoff(Jim)
2018-04-03, 18:50
Medlem
janwindahls avatar
Flyttar lite.

Tv-serier och tv-program --> Tv-kommentatorerna
/Moderator
2018-04-03, 18:51
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI

Att kalla det hänsynslöst är väl att ta i, lite klantig men av vad vi sett har han väl bara bett Victoria sluta prata engelska.

Har f.ö. ändrat mig vilka jag stör mig på. På en skala 1-10 är He aps i särklass med en stark 10:a sen kommer Jim med en 8:a. sen kommer ingenting. Övriga är inte ens i närheten och Johan börjar t.o.m. få lite sympati från mig. Han är född sån, gör så gott han kan och har blivit hyllad av vänsterfeminist etablissemanget att bejaka sin feminina sida i många år.
2018-04-03, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Tycker bara det är bra att han satte feministsnorungen på plats. Önskar fler gjorde så.

Varför ska man snacka engelska om man är bland svenskar och förstår svenska?
Håller med 100% . Känns bara löjligt o tillgjort . (Minns Dolph Lundgren när han kom hem efter att ha bott I USA ett tag och var med i någon talkshow. Det känns det dock mer förståeligt då han precis kommit hem )
2018-04-03, 18:57
Medlem
Ganonitos avatar
Hoppas på Caroline nu när Nick är borta, men hon blir väl nästa offer för Surfittan och hennes adepter.
2018-04-03, 19:01
Medlem
49450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 75Sailorman
Ja, verkligheten kan vara pinsam...

Även Aktiebolag utan anställda behöver en VD.
Lite tvek på om rollen verkställande direktör är relevant i ett litet bolag...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in