Citat:
Ursprungligen postat av
Readyfreddie
Skralt med centrala mittfältare och wingbacks? Det enda skrala är mittbacksbesättningen men det är knappast Wesströms fel eftersom vi alla räknade med att Nisse som vanligt skulle spela minst 28 av 30 matcher.
Bahoui är ett billigt lån än så länge, en bonus efter det att truppen redan var fullgod.
Det verkar som att en del som inte följer AIK närmare inte märkt att Saletros utvecklats rejält och är en väldigt stark ersättare som defensiv och offensiv mitt och även vänster wing.
Skulle helst se att han tar Olssons plats rakt av om denne säljs i sommar och att vi inte lägger dyra pengar på Sebastian Larsson.
Verkar som att en (hel) del som följer AIK närmare inte heller har märkt hur han har utvecklats, av förklarliga skäl är jag tvungen att lita på en del människor som har bättre koll än jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lurigfax
Då undrar jag såklart hur och när du menar här.
Inför förra säsongen när vi värvade Kim K och Jonas Olsson? Då hade vi ändå stabila allsvenska namn som Magnus Eriksson, Isaksson, Une-Larsson, Kerim Mrabti, El Kabir, Kadewere i startelvan, dessutom bubblare som Walker och Radetinac (korsbandskadad men ändå), Gunnarsson, Käck. Helt ok spelare som jag tycker förtjänar en bättre status än "riskerar nedflyttning".
Menade tidigare, när ni hade era svåra år under Magnus Pehrsson, värvade en ny startelva av bra superettanklass (näst intill) varje år, men hade ni bara en "stjärna" så var allt frid och fröjd.
Överdrivet såklart men det var åt det hållet det lutade.
Tycker dock det är intressant att alla svar jag har fått har handlat om hur fel (eller rätt) jag har haft om enskilda klubbar, inte en enda har adresserat min poäng om att bygga trupp på ett smart sätt.