2018-04-02, 17:37
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Har inte sett aiks match men av det jag har läst om det låter det som att det blir en stabil andraplats precis som vanligt.
Jag såg matchen och spelar dom såhär taffligt resten av säsongen kan dom nog glömma den andra platsen. Men dom brukar ju tyvärr kommas igång mer och mer ju längre det går.
2018-04-02, 17:50
Medlem
Keldons avatar
Är jag ute på djupt vatten nu? men när vann alla tre Stockholmslag premiären senast?
2018-04-02, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Vad skrev de?
Här har du att läsa skiten själv.

https://www.facebook.com/Ostersundsfk/posts/1766006246775572
2018-04-02, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Är jag ute på djupt vatten nu? men när vann alla tre Stockholmslag premiären senast?
Var nyfiken så kollade upp detta. 2005 var senast när alla tre stora Stockholmslag vann premiären, då spelade aik dock i Superettan.

Kollade igenom alla allsvenska spelscheman som har spelats sedan 1924 och inte en enda gång har aik, dif och Bajen vunnit premiäromgången förrän i år. Rätt otroligt faktiskt.
2018-04-02, 18:44
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Var nyfiken så kollade upp detta. 2005 var senast när alla tre stora Stockholmslag vann premiären, då spelade aik dock i Superettan.

Kollade igenom alla allsvenska spelscheman som har spelats sedan 1924 och inte en enda gång har aik, dif och Bajen vunnit premiäromgången förrän i år. Rätt otroligt faktiskt.

Tja detta är ju allsvenskantråden. 2005 räknas såklart inte isf. Jag tog en chansning men den verkar gått hem
2018-04-02, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Här har du att läsa skiten själv.

https://www.facebook.com/Ostersundsfk/posts/1766006246775572

Där snackar vi dålig förlorare. Vilken pajas som gråter ut för att flytta fokus från sitt egna lags misslyckande.

Alla vet att inget av det där hade skrivits om ÖFK tagit en seger.
2018-04-02, 19:12
Medlem
Shuyins avatar
Efter allt som hänt senaste tiden så är det strongt av AIK att vinna säkert med 2-0 i premiären. Dalkurd har väl en målchans på hela matchen (bra räddning Linnér). Men bättre kommer det givetvis behöva bli framöver, men vi köper oss tid med den här trepoängaren.
2018-04-02, 19:30
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Efter allt som hänt senaste tiden så är det strongt av AIK att vinna säkert med 2-0 i premiären. Dalkurd har väl en målchans på hela matchen (bra räddning Linnér). Men bättre kommer det givetvis behöva bli framöver, men vi köper oss tid med den här trepoängaren.

Men även du kan erkänna att det inte blir någon andraplats med dagens spel va? Det räckte mot dalkurd, men ni ser, hör och häpna, rätt tafatta ut defensivt. Känns osäkra på nåt sätt.

Förövrigt kommer ingen annan än MFF kunna vinna AS så länge domarna håller på dom. Hur ishi kan bli utvisad för det där är helt enkelt skrattretande.
2018-04-02, 19:32
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Men även du kan erkänna att det inte blir någon andraplats med dagens spel va? Det räckte mot dalkurd, men ni ser, hör och häpna, rätt tafatta ut defensivt. Känns osäkra på nåt sätt.

Nej, det blir det inte, som jag skrev så krävs det bättre spel framöver. Men förra årets premiär mot Häcken var sämre än dagens, och det gick ju hyfsat efter det.

Inte konstigt att det är osäkert utan Nisse och Nyholm. Ge Milosevic lite tid, och så får vi se om Sundgren kan bli mittback helt plötsligt.
2018-04-02, 19:38
Medlem
junkbords avatar
Hallå där nere i tabellen.
#deltagarlag
#stackarsallsvenskan
2018-04-02, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

Egentligen inte.

Bajen är inte direkt kända för att vinna fotbollsmatcher.
2018-04-02, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Hallå där nere i tabellen.
#deltagarlag
#stackarsallsvenskan
Serieledarna är här!

Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Egentligen inte.

Bajen är inte direkt kända för att vinna fotbollsmatcher.
Inte den tonen mot serieledarna!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in