Citat:
Ursprungligen postat av
Memestar
Israel tar emot kvalificerade arbetskraftsinvandrare på samma sätt som Sverige, men har slutat ta in så många från övriga grupper för att de vill behålla statens judiska karaktär och för att spara in på resurser, precis som Sverige också börjar göra nu. Vad är problemet?
Födelsekontroll? Jag har hört om den där foliehattsteorin tidigare, har du bevis för svammlet som ingen annan har?
Tja, inte vet jag, men efter att ha besökt en klinik i Israel så blev det en dramatisk minskning av födelsetalen hos de besökande.Om jag inte missminner mig så användes ett preparat som är förbjudet i USA.
"Behålla statens judiska karaktär" Ja, drar man det väldigt långt så kan jag förstå det, om Israel var en normal stat. Men nu är man inte det, då områden med en massa palestinier befinner i ett slags limbo.
När det kommer till Sverige så är situationen annorlunda. Vi tar inte bara emot lutherska flyktingar och vi har heller inte några problem med folk som känner sig ockuperade och förtryckta. Vore minst 40 procent av av befolkningen samer, så skulle det se annorlunda ut. Vi har dessutom ingen "plan D, (darlet) i vår moderna historia.