2018-03-24, 13:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Det är ju ett välkänt faktum att palestinierna betraktas som mellanösterns zigenare.
Skall du ändå vara rasistisk, varför inte klämma till med "mellanösterns judar" direkt?
Citera
2018-03-24, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cazzo9
Många håller säkert med om att (P)is(s)rael är en av de värsta skit länderna som exsiterar på denna jord. Ingen annan regim för mörda och stjäla från så många oskyldiga civila som detta fascistland, och detta med västmakternas goda minne!

Nej upplös skiten säger jag bara! Avskaffa regringen och riv knesset, och stryk dess suveränitetsförteckning i FN. Frågan är bara, hur genomförbart skulle detta vara i praktiken? Jag vet att det går att genomföra, men vad skulle behöva göras för att omsätta detta förfarande i praktiken? Måste FN rösta om statens upplösande? Räcker det då med generalförsamlingens och säkerhetsrådets majoritet, eller pste detta ske "inneifrån"?

Israel får ju inte bidrag av ludret Wallström. Varför inte sluta betala ut miljarder till palestinierna och så får man se vem som överlever och när fred mäklas.
Citera
2018-03-26, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Du, Jitterbugg. Hur ställer du dig principiellt till situationen i Sydafrika? Är det inte helt rätt, tycker du, att de vita farmarna står inför den uppenbara risken att bli av med allt land och utan kompensation? De borde ju dessutom deporteras från landet, varför inte? För du skulle vilja se något precis likadant att hända i Israel?

Om du frågar mig mellan raderna om jag anser att vita ska ha mer rättigheter än andra så är svaret JA, precis som jag anser att min familj är mer värda än hela jordens befolkning tillsammans det är bara hjärtat som talar.

Ja Boerna har en tuff situation och jag anser att dom bör lämna SA till sitt öde, sälj marken om det går, tillåts inte det så förstör marken, gör den obrukbar och bränn gårdarna till grunden och här anser jag att vi i Europa har ett moraliskt ansvar att ta hand om våra ättlingar. Vi byter en Boer mot 3 negrer så slår vi två flugor i en smäll. Jag tycker detta är ett exempel på varför varje folkgrupp eller ras bör stanna på den kontinent dom hör hemma, finns ingen anledning att ha en massa negrer i Europa eller vita i Afrika, vi kan handla med varandra endå och jag tror att vi måste gå tillbaks till vårat naturliga läge och bygga samhällen som återspeglar folken efter deras behov. Då och endast då tror jag att vi kan börja jobba mot en värld utan större orättvisor och eventuellt en värld där fred är det normala läget och krig undantaget d vs tvärtom dagens globala rotlösa samhälle som producerar slavar helt utan moral och ansvar för nästkommande generation. Dessa frågor som SA och Israel måste lösas på något sätt och dagens halvhjärtade försök till fred och avtal kommer givetvis inte hålla i framtiden, när maktbalansen kommer svänga så blir det ett nytt försök att ta full kontroll från något håll med lidande och död som resultat. Jag antar att wall street och resten av bankjudarna gnuggar sina händer men det är nog dom enda som gör det.

Jag vet ej hur det ska lösas, att det inte kan fortsätta såhär är det enda jag kan säga med 100% säkerhet
Citera
2018-03-26, 15:49
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JItterbugg
Om du frågar mig mellan raderna om jag anser att vita ska ha mer rättigheter än andra så är svaret JA, precis som jag anser att min familj är mer värda än hela jordens befolkning tillsammans det är bara hjärtat som talar.
Såklart man värderar sin familj över alla andra, men du förespråkar ju raslagar! Detta innebär att du är diskvalificerad från att komma med moraliska argument i mina ögon.
Citera
2018-03-26, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Såklart man värderar sin familj över alla andra, men du förespråkar ju raslagar! Detta innebär att du är diskvalificerad från att komma med moraliska argument i mina ögon.

Det är ju det jag INTE gör, jag skrev att jag anser det i hjärtat men inte något man ska göra i samhället. Läser du vidare så ser du att mitt samhälle där varje folk och ras bör hålla sig till det som är ens hemland och då behöver man inte raslagar heller.
Citera
2018-03-26, 15:55
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Det är ju det jag INTE gör, jag skrev att jag anser det i hjärtat men inte något man ska göra i samhället. Läser du vidare så ser du att mitt samhälle där varje folk och ras bör hålla sig till det som är ens hemland och då behöver man inte raslagar heller.
Och om man vill flytta utanför sitt "hemland"? Vad anser du då polisen ska göra?
Citera
2018-03-26, 21:46
Medlem
Citat:
Och om man vill flytta utanför sitt "hemland"? Vad anser du då polisen ska göra?

Varför anser du att det är en mänsklig rättighet att bo där man vill? Justja du är ju sionist då blir det klarare. Måste man flytta så får man givetvis göra det helt på det landets villkor och inte förvänta sig något, tvärtom utan räkna med landet man vill bo har lagar och regler som är helt anpassade efter folket som bor där utan undantag.
Citera
2018-03-26, 22:09
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Varför anser du att det är en mänsklig rättighet att bo där man vill? Justja du är ju sionist då blir det klarare. Måste man flytta så får man givetvis göra det helt på det landets villkor och inte förvänta sig något, tvärtom utan räkna med landet man vill bo har lagar och regler som är helt anpassade efter folket som bor där utan undantag.
Jag pratar om inrikes flytt. Alla medborgare ska få bo var de vill i landet, motsatt till ditt BS om "hemländer" som apartheid-Sydafrika applicerade.
Citera
2018-03-28, 11:59
Medlem
Citat:
Jag pratar om inrikes flytt. Alla medborgare ska få bo var de vill i landet, motsatt till ditt BS om "hemländer" som apartheid-Sydafrika applicerade.

Är du läskunnig? Nu har du börjat prata om saker jag inte sagt och snöa in på helt irrelevanta saker precis som du gör i Syrien-tråden. Jag skrev genomgående och grundligt hur jag anser det borde vara. Det är du som propagerar för och försvarar ockupation av land som ej tillhör er.

Ha en trevlig dag memestar
Citera
2018-03-28, 12:18
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Är du läskunnig? Nu har du börjat prata om saker jag inte sagt och snöa in på helt irrelevanta saker precis som du gör i Syrien-tråden. Jag skrev genomgående och grundligt hur jag anser det borde vara. Det är du som propagerar för och försvarar ockupation av land som ej tillhör er.

Ha en trevlig dag memestar
Jag propagerar inte någon ockupation, det är du som inte läser mina inlägg ordentligt. Jag menar att tillfällig ockupation är rättfärdigad i säkerhetssyfte men konflikten måste lösas genom en ömsesidig fredsuppgörelse.

Tack, detsamma!
Citera
2018-04-02, 21:19
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Regeringen i Israel har slutit en överenskommelse med FN:s flyktingorgan UNHCR om att skicka afrikanska invandrare vidare till Europa, rapporterar The Guardian. Nu ska 16.000 asylsökande afrikaner som Israel inte vill ha i sitt land omplaceras i västerländska länder i stället.

– Det här är ett unikt avtal med FN:s högkommissionär som innebär att Israel överlåter 16.250 invandrare till utvecklade länder såsom Kanada, Tyskland och Italien, det är vad FN:s högkommissionär har lovat. De organiserar det och kommer även att betala det, sade Netanyahu under ett tv-tal idag som Reuters citerar.
http://www.friatider.se/israel-v-grar-acceptera-afrikanska-invandrare-s-nu-skickar-man-16000-till-europa

Många hävdar att Israel är en demokrati av västerländska mått. Mellanösterns enda demokrati som står upp för mänskliga rättigheter osv osv. Hur kommer det sig att dom inte vill ha afrikanska migranter? Många judar attackerar ju europeiska länder som sätter sig på tvären mot invandring från tredje världen.

Vilken makt dom har alltså. "Vi vill inte ha dom i Israel, Tyskland får ta emot dom istället och ni ska betala allt och ordna med logistiken". Hur går dom tillväga?
Citera
2018-04-02, 21:34
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
http://www.friatider.se/israel-v-grar-acceptera-afrikanska-invandrare-s-nu-skickar-man-16000-till-europa

Många hävdar att Israel är en demokrati av västerländska mått. Mellanösterns enda demokrati som står upp för mänskliga rättigheter osv osv. Hur kommer det sig att dom inte vill ha afrikanska migranter? Många judar attackerar ju europeiska länder som sätter sig på tvären mot invandring från tredje världen.

Vilken makt dom har alltså. "Vi vill inte ha dom i Israel, Tyskland får ta emot dom istället och ni ska betala allt och ordna med logistiken". Hur går dom tillväga?
Vad har det med icke-demokrati att göra? Israel är ett tätbefolkat land med en relativt svag judisk majoritet. Denna omlokalisering reflekterar bara folkets vilja. Om folket i Tyskland vill ta emot färre migranter får de väl ta och rösta på partier som för en sådan politik? Svårare än så är det inte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in