2018-04-03, 11:04
Medlem
Om han var körd innan så är han mosad nu! :-)
Citera
2018-04-03, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Vadå får man bara posta saker som är kopplade till rättegången?

1. Jag frågade inte dig, och

2. Du svarade inte på frågan

3. Nej, det går säkert med andra saker som har anknytning till fallet, i detta exempel var det en lustighet över att hemmabygget blev svårt nedsablat, kanske lite OT, eller? Den enda kopplingen är möjligtvis hur någon frivilligt sätter sin fot på den, än mer ger sig ut på seglats med killen som är "all over the place", men det ska tas i ett annat forum, tydliga instruktioner från moderatorer.....
Citera
2018-04-03, 11:13
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hon är min Superstar!!! Denna Ditte Dyreborg.

"Derudover har man konstateret en normalt iltmængde i ubåden på 21 %.
- Hvis der var sket den her ulykke med gasser, så havde der efter din mening været målbare spor?, spørger anklageren.
- Ja, siger vidnet."

"Anklageren læser nu op fra rapporten igen, hvor man her forklarer om de bivirkninger undertryk og kulilteforgiftning vil efterlade på et menneske.
Det er blandt andet sprængte trommehinder, røde plamager på hudoverfladen og varmeskader. "

Ekstrabladet.dk

Inga sådana fynd på kroppen, enligt obduktionsrapporten, nej.

Betina igång nu ang manualen som Madsen o Steen Loork gjort tillsammans.
Citera
2018-04-03, 11:23
Bannlyst
Hur sannolikt är det att han blir dömd utifrån den bevisning som i nuläget finns? Hur stark är bevisningen på en skala 1-10?

Flera personer som har varit aktiva i ämnet och om nyheten från början får gärna svara med sina teorier.
Citera
2018-04-03, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerpatrullen
Hur sannolikt är det att han blir dömd utifrån den bevisning som i nuläget finns? Hur stark är bevisningen på en skala 1-10?

Flera personer som har varit aktiva i ämnet och om nyheten från början får gärna svara med sina teorier.

Jag har läst allt som har skrivits om fallet samt följt alla rättegångsdagarna. Kortfattat kan jag säga att inget av det PM har sagt har gått att bevisa. Däremot finns det massor av bevis som styrker att han ljuger. Enligt mig finns det inga tvivel på att han kommer dömas till förvaring. Jag är dock inte juridiskt utbildad utan bara en fjuttig lekman.
Citera
2018-04-03, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
1. Jag frågade inte dig, och

2. Du svarade inte på frågan

3. Nej, det går säkert med andra saker som har anknytning till fallet, i detta exempel var det en lustighet över att hemmabygget blev svårt nedsablat, kanske lite OT, eller? Den enda kopplingen är möjligtvis hur någon frivilligt sätter sin fot på den, än mer ger sig ut på seglats med killen som är "all over the place", men det ska tas i ett annat forum, tydliga instruktioner från moderatorer.....

1&2 är bara trams från din sida, därför får du där inget svar, men:
3. Topic i tråden är att Kim Wall dog i Peter Madsens ubåt. Just denna ubåt har alltså undersökts av en ubåtsexpert. Sagda ubåtsexpert har erfarenhet av professionella, militära ubåtar. I jämförelse med dessa framstår Nautilus enligt expertens åsikt som en lådbils-ubåt. Syftet med Nautlius var enligt försvarsadvokaten ett experiment att se huruvida det är möjligt att bygga en ubåt med material som man hittar på byggmarknader. Är det då konstigt att Nautilus i jämförelse med militärens ubåtar mest liknar en lådubåt? Nej. Var det vittnets avsikt att göra sig lustig över ubåten? Det kan vi inte veta, men antagligen inte. Skämt hör väl inte hemma i en rättegång. Vi kan däremot veta hur vi själva uppfattade liknelsen, jag tyckte att den var rolig och kommenterade också det. Varför skulle denna kommentar vara OT? För att du stör dig på den? För att det inte motsvarar din humor? Den är liksom topic bara genom att den handlar om ubåten som råkar vara platsen där Kim Wall dog...
Citera
2018-04-03, 12:06
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Googla "saebekassebil" så ser du att det kommer upp en massa lådbilar. Det är antagligen så hon menade, att ubåten är som en lådbil, fast ubåt... Enligt mig är det ännu mer roande än en tvålkopp

Fast nu sa hon ju " saebekasse" och detta ord översatt till svenska blir "tvålkopp"
Hon säger inget med " bil" , och om du översätter "lådbil" så blir det "boxcar", vilket är långt från din tolkning
Semantiskt så stämmer "tvålkopp" närmare överens med "saebekasse"eftersom det associerar till vatten- ubåt mer än "lådbil" vilket associerar till något du kör på land.

Säkert OT , men gillar inte när någon övertar en tolkning o gör den till sin vilket sen skapar en trådsanning.

Gemensamt är dock att båda tolkningar berättar att hon bedömer ubåten som ett hemmabygge , amatörnivå.
Nu tillbaka till Byretten.
Senast redigerad av PhDSalander 2018-04-03 kl. 12:09.
Citera
2018-04-03, 12:13
Medlem
Citat:
1&2 är bara trams från din sida, därför får du där inget svar, men:
3. Topic i tråden är att Kim Wall dog i Peter Madsens ubåt. Just denna ubåt har alltså undersökts av en ubåtsexpert. Sagda ubåtsexpert har erfarenhet av professionella, militära ubåtar. I jämförelse med dessa framstår Nautilus enligt expertens åsikt som en lådbils-ubåt. Syftet med Nautlius var enligt försvarsadvokaten ett experiment att se huruvida det är möjligt att bygga en ubåt med material som man hittar på byggmarknader. Är det då konstigt att Nautilus i jämförelse med militärens ubåtar mest liknar en lådubåt? Nej. Var det vittnets avsikt att göra sig lustig över ubåten? Det kan vi inte veta, men antagligen inte. Skämt hör väl inte hemma i en rättegång. Vi kan däremot veta hur vi själva uppfattade liknelsen, jag tyckte att den var rolig och kommenterade också det. Varför skulle denna kommentar vara OT? För att du stör dig på den? För att det inte motsvarar din humor? Den är liksom topic bara genom att den handlar om ubåten som råkar vara platsen där Kim Wall dog...

Nej, inte alls stör mig, men vi är några som har ifrågasatt KW's omdöme att ge sig ut i "låtsas-ubåten" med kapten Nero. Den typen av diskussion ska inte föras i denna tråden, då kan jag tycka det smakar lite illa att skoja om amatörbygget, när en expert bekräftar skämtet till båt. Kanske fel, men då tycker jag att skämt runt det inte passar. Inte mer än så.
Citera
2018-04-03, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Fast nu sa hon ju " saebekasse" och detta ord översatt till svenska blir "tvålkopp"
Hon säger inget med " bil" , och om du översätter "lådbil" så blir det "boxcar", vilket är långt från din tolkning
Semantiskt så stämmer "tvålkopp" närmare överens med "saebekasse"eftersom det associerar till vatten- ubåt mer än "lådbil" vilket associerar till något du kör på land.

Säkert OT , men gillar inte när någon övertar en tolkning o gör den till sin vilket sen skapar en trådsanning.

Gemensamt är dock att båda tolkningar berättar att hon bedömer ubåten som ett hemmabygge , amatörnivå.
Nu tillbaka till Byretten.

Ja du har rätt, hon sa själv inget om "sæbekassebil" utan: "Hvis man sammenligner Nautilus med sømilitære undervandsbåde, vil jeg betegne den som en sæbekasse-undervandsbåd." (BT). Det var rubriken på live-sändningen som under en tid hade "sæbekassebil" i titeln. Jag skulle dock tolka "sæbekasse-undervandsbåd" som ubåtsmotsvarigheten på en lådbil snarare än som en tvålkoppsubåt. Men, det är egentligen inte väsentligt för fallet, men eftersom du oroar dig för trådsanning tänkte jag att det är lika bra att återge ett så direkt citat som möjligt så kan var och en bilda sig sin egen uppfattning.
Citera
2018-04-03, 12:20
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ja du har rätt, hon sa själv inget om "sæbekassebil" utan: "Hvis man sammenligner Nautilus med sømilitære undervandsbåde, vil jeg betegne den som en sæbekasse-undervandsbåd." (BT). Det var rubriken på live-sändningen som under en tid hade "sæbekassebil" i titeln. Jag skulle dock tolka "sæbekasse-undervandsbåd" som ubåtsmotsvarigheten på en lådbil snarare än som en tvålkoppsubåt. Men, det är egentligen inte väsentligt för fallet, men eftersom du oroar dig för trådsanning tänkte jag att det är lika bra att återge ett så direkt citat som möjligt så kan var och en bilda sig sin egen uppfattning.

Vi har olika live, där har du svaret😀
BT refererar saebekasse-undervandsbåd, med ekstrabladet som jag enbart haft idag, refererar " saebekasse".
Over and out.
Citera
2018-04-03, 12:23
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
När man inte har annat. Christ, Merwinna!

För övrigt en massa trams från Betina nu.

Fast hon hjälper ju åklagaren också, när hon får utvecklade - och icke önskade - svar på hennes försök att hitta kryphål.

Tror att det här är hyfsat frustrerande för vår egna lilla grandiosa ubåtsexpert...
Citera
2018-04-03, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men - den här "experten" är ju dum i hela huvudet!!! Det är inte samma luft som när K var instängd där (OM det var så), eftersom M därefter vädrat ut ordentligt: kört omkring på ytan med motorerna igång och luckorna öppna i många timmar! Så vilka gaser som var där när han väl sänkte den, betyder ingenting. Varför reagerar ingen???

För övrigt verkar vittnet vara jävigt. Hon och M har haft kontakt förr, och uppenbarligen varit irriterade på varandra. Dessutom är denna "ubåtsexpert" inte ackrediterad på små, privata, hembyggda ubåtar. Sådana experter FINNS - Tysken är en!

För övrigt är jag helt övertygad om att människor som går så långt som till att byta kön fysiskt, med allt vad det innebär av operationer, risker, smärtor och kostnader för samhället, lider av en allvarlig psykisk störning. De borde läggas in på mentalsjukhus i stället...

Nja, det var väl snarast Madsen som var irriterad då han inte fick Freja säkerhetsgodkänd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in