2018-04-02, 23:26
Medlem
Fantantonios avatar
Självfallet ska Zlatan vara med och det är upp till Janne A att ”kontrollera” honom.
Citera
2018-04-02, 23:38
Medlem
snillet_1s avatar
"Desillusionerad" betyder inte att man har en faktamässigt felaktig uppfattning om något som väldigt många verkar tro nu för tiden utan det är att man har tappat hoppet eller är väldigt besviken.
Citera
2018-04-02, 23:53
Medlem
(klistrar in nya tråden/ämnet här då den dessvärre plockades bort av Admin i egen tråd) //
Tråden handlar om att LA matchen (Zlatans debut) kan ha varit uppgjord. Varför skulle det inte ha varit så? Derby mellan LA gäng, varav det mindre är betydligt mindre och rätt okänt mot Galaxy som ändå varit i rampljuset ett tag. Så länge det inte finns bevis för ena hållet så kan man ju inte dra ett streck över att det absolut kunna gått till så? Jag tänker på manus som låter som den värsta Hollywood film (hela amerikanska jude-Klein & CO-eliten styr och ställer i ägarskapet av Galaxy), storstjärnan och nyanlända Ibra som alla LA-bor suktat efter så otroligt länge kommer in med kvarten kvar, gör mål från 30 meters håll (ni som tvekar, kolla in hur långt ut målvakten står, drar absolut misstankar mot sig), sedan när det gäller höjdduellen där han avgör matchen. Försvararna står ju bara och tittar på. Jag säger inte att det självfallet bör ha varit så men jag vill tro att vi lever i en värld där man inte längre förvånas av saker och ting. Därmed kan så ha varit att fallet att denna match har varit uppgjord och där båda lagen egentligen bara kan ha gått vinnandes ur det här. Extra publicitet för alla parter helt enkelt.
Senast redigerad av Gabbe4311 2018-04-03 kl. 00:05.
Citera
2018-04-03, 00:01
Medlem
Någon här inne som har kommentarer angående teorin om uppgjord match pga publicitet? Hemskt gärna seriösa kommentarer (bortsett från p12ans kommentarer ovanför tack)

Avd. Att bemöta dumhet med tystnad.
Citera
2018-04-03, 00:11
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbe4311
(klistrar in nya tråden/ämnet här då den dessvärre plockades bort av Admin i egen tråd) //
Tråden handlar om att LA matchen (Zlatans debut) kan ha varit uppgjord. Varför skulle det inte ha varit så? Derby mellan LA gäng, varav det mindre är betydligt mindre och rätt okänt mot Galaxy som ändå varit i rampljuset ett tag. Så länge det inte finns bevis för ena hållet så kan man ju inte dra ett streck över att det absolut kunna gått till så? Jag tänker på manus som låter som den värsta Hollywood film (hela amerikanska jude-Klein & CO-eliten styr och ställer i ägarskapet av Galaxy), storstjärnan och nyanlända Ibra som alla LA-bor suktat efter så otroligt länge kommer in med kvarten kvar, gör mål från 30 meters håll (ni som tvekar, kolla in hur långt ut målvakten står, drar absolut misstankar mot sig), sedan när det gäller höjdduellen där han avgör matchen. Försvararna står ju bara och tittar på. Jag säger inte att det självfallet bör ha varit så men jag vill tro att vi lever i en värld där man inte längre förvånas av saker och ting. Därmed kan så ha varit att fallet att denna match har varit uppgjord och där båda lagen egentligen bara kan ha gått vinnandes ur det här. Extra publicitet för alla parter helt enkelt.

Lär dig att dela in längre delar text i stycken ditt spån, sedan kan du väl köra upp konspirationsteorin dit solen aldrig skiner, för något så dåligt genomtänkt har jag nog fanimej aldrig läst desförinnan. ”Som alla LA bor suktat efter”, tror verkligen att ungefär 85/90% i den staden skiter fullständigt i Zlatan, om du inte har några andra uppgifter som tyder på annat?
Citera
2018-04-03, 00:26
Medlem
CP-ainas avatar
Zlatten, plastegot från Sveriges anus Malmö, har ingenting i VM att göra. Han ska inte vara med där, helt enkelt.

För tas megalomani-pajasen ut i truppen blir det per automatik till ondo för Sverige: den kroknäsade ful-pågen sabbar lagkänslan, laget presterar sämre, och vad värre är, har Sverige den uppblåste Zlatten på planen blir det torsk/icke-avancemang. Det har visat sig i tidigare matcher och mästerskap. Zlatten är den direkta orsaken att Sverige gått på kräftgång i antal mästerskap.

Till kommande VM ska Zlatten alltså inte vara med, bara hoppas att Janne orkar stå på sig och ge fan i att ta ut den lille komplextomten, hybrisclownen från Rosengård.

Senaste målen i USA är inte mycket att orda om, röta vid första målet då målvakten var ute och cyklade och vid andra (offside-)målet var det extrem korpnivå på försvaret (t.o.m. sämsta korpserien här i Göteborg håller högre klass i försvarsspelet). Fanimej om inte random korpdamer i Sverige hade röjt undan bollen bättre än vad jänkarkärringarna gjorde när de tillät Zlatten knoppa in bollen...

Dålig buskis™ verkar annars vara Zlattens framtida business - det står alltmer klart. Sättet han hänger ut den fule och fåntratts-jiddrar om sig själv i tredje person, som vid presskonferensen efter matchen i USA häromdagen, är det väl bara Zlatten som grejar.
Senast redigerad av CP-aina 2018-04-03 kl. 00:33.
Citera
2018-04-03, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp
Ni som inte vill ha med Zlatan i VM måste ha allvarliga problem.

Jag kan bara tänka mig en Fredrik Ljungberg eller Olof Mellberg i samma situation. Det hade inte varit något snack om saken och det vet ni.

Det har faktiskt hänt tidigare. Henrik Larsson var känd för att under de senare åren i karriären sluta i landslaget inför kvalen men göra comeback precis innan mästerskapen. EM 2004, VM 2006 och EM 2008.

Bara i det här jantelandet ser man inte dessa uppenbart främlingsfientliga åsikter.

Jag håller med om att ord som rasism och främlingsfientlighet används ofta och alldeles för lätt i många sammanhang, men i denna fråga är främlingsfientligheten och hatet mot Ibra, för att han inte representerar den traditionsenliga svensken, stor.

Henke Larsson har aldrig uppfattats som en dryg idiot och diva. Dessutom levererade han ofta när det behövdes. En av ytterst få gånger jag blev besviken på honom var när vi l mötte något lag 2006 eller 2008 och han sprang upp med bollen till deras hörnflagga och försökte förhala tiden. Smart taktiskt men rätt osportsligt. Bortsett från den lilla incidenten tycker jag Henke varit en superkille. Hans kroppsspråk på planen var ett föredöme.

Jag kan inte säga något positivt överhuvudtaget om Zlatan i motsvarande sammanhang. Han förefaller vara en egoistisk energitjuv som bara ser till sitt ego och plånbok. Plånbok, förresten - killen har mer pengar än hans barnbarn kommer kunna göra av med. Han har ett patologiskt begär efter mera pengar. Girig skulle många kalla det.

Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
En skitstövel är en skitstövel. Spelar liksom ingen roll vilken hudfärg, kön eller religion man tillhör.

Så tröttsamt att se folk använda rasistkortet hela tiden. Det om något är något som riktigt främlingsfientliga personer gör.

Zlatan är inte omtyckt p.g.a hans personlighet. Att påstå att det är p.g.a hans etniska bakgrund är absurt. Detta förstår alla som inte är främlingsfientliga själva.

Jag vill inte se honom i landslaget pga hans attityd, men jag tror hans attityd är kopplat till hans ursprung. Kanske inte etniskt men väl kulturellt.

Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Snälla, du. Jämför för fan inte ödmjuka Henke Larsson med den vidriga egoisten Zlatan. Det är
pinsamt att du inte förstår varför Zlatans närvaro är så toxisk för det svenska kollektivet.

Jag hade hellre sett 46-åriga Henke Larsson i VM-truppen än Zlatan.

Om valet bara står mellan dem så väljer jag Henke alla dagar i veckan.

Citat:
Jag använder inte något rasistkort, jag använder ordet främlingsfientlighet. Zlatan har en stereotypisk balkanpersonlighet. Det är så han är, det är så han har vuxit upp. Han har haft den personligheten sen han var en knatte, inget som går att ändra. Det har inte svenskar kunnat acceptera varvid han har utvecklat den personligeheten till arrogans och ett "jag mot världen" koncept. Det är så han fungerar. Men i ett VM så ska det bästa laget tas ut, oavsett personlighet.

Du vet att fotboll är en lagsport, va? Det räcker inte att ha massa skickliga fotbollsspelare i laget utan man måste spela som ett lag och offra sig för varandra. Island slog England i EM 2016. Knappast så att Islands spelare är bättre än Englands, men ena laget hade en fantastisk kemi i laget och andra var helt kass. Hade Zlatan spelat i Island hade de inte ens kvalat in.

Citat:
Ursprungligen postat av Fantantonio
Självfallet ska Zlatan vara med och det är upp till Janne A att ”kontrollera” honom.

Jag hoppas verkligen för lagets skull att han inte ens har Zlatan i sin B-plan.
Citera
2018-04-03, 08:27
Medlem
Citat:
Dem bygger hela resonemanget kring att han inte ska få vara med i VM pga hans personlighet som är främmande för den svenska kulturen, därav främlingsfientlighet.

Martin Dahlin och Henke var inte kritvita precis. En av de mest hyllade spelarna i Östersund är Ali Keita som är mörkhyad och har norsk mor. Ken Sema från ÖFK är inte kritvit och hyllas.

Schwarz, Rehn och Ravelli i 94-gänget var söner till invandrare.

Zlatan är inte populär bland stora delar av befolkningen för att han uppträder på ett hemskt sätt. Henke Larsson var med och vände en CL-final, men hyllade laget efteråt trots att till och med motståndarna ansåg att han var den som avgjorde finalen.

Hade Peter Forsberg uppträtt som Zlatan hade han inte fått vara med i Mästarnas mästare.
Citera
2018-04-03, 09:46
Medlem
Det har ingen betydelse om Zlatan är med i landslaget eller inte.

Sveriges landslag är dåligt och har ingen chans att vinna något mästerskap. Inte ens Messi skulle kunna rädda det här landslaget.

För att vinna så behöver man många bra spelare som fungerar som ett lag.

Sverige fungerar som ett lag men har för många dåliga spelare för att ha någon chans att vinna något.
Citera
2018-04-03, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Jag vill inte se honom i landslaget pga hans attityd, men jag tror hans attityd är kopplat till hans ursprung. Kanske inte etniskt men väl kulturellt.

Du missar hela poängen. Om Zlatan fått sin dåliga personlighet från sina föräldrar är helt irrelevant. Det finns skitstövlar i alla kulturer. Saken är den att folk ogillar honom för att han är en dryg skitstövel, inte för att han har utländskt påbrå. Som sagt det finns massor med andra spelare som också har utländsk påbrå som är hur omtyckta som helst.
Citera
2018-04-03, 12:15
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Nu verkar vi tack och lov slippa Zlatan i VM oavsett telefonsamtal hit eller dit.
"I kapitel fyra, regel 25 står det att personer bundna till de etiska reglerna är: ”…förbjudna att äga andelar, aktivt eller passivt, i bolag, koncerner, organisationer och så vidare som marknadsför, tillhandahåller eller arrangerar sådana event eller transaktioner (vadslagning, gambling, lotterier eller liknande)”

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/21JpQG/darfor-kan-zlatan-stoppas-fran-vm
Citera
2018-04-03, 12:44
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Nu verkar vi tack och lov slippa Zlatan i VM oavsett telefonsamtal hit eller dit.
"I kapitel fyra, regel 25 står det att personer bundna till de etiska reglerna är: ”…förbjudna att äga andelar, aktivt eller passivt, i bolag, koncerner, organisationer och så vidare som marknadsför, tillhandahåller eller arrangerar sådana event eller transaktioner (vadslagning, gambling, lotterier eller liknande)”

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/21JpQG/darfor-kan-zlatan-stoppas-fran-vm

Även Lundh har ju belyst att det här engagemanget krockar med landslagets fina relation med Svenska Spel. Zlatans rådgivare imponerar inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in