Citat:
Ursprungligen postat av
Bdonk
Att Benjamin har stor begåvning är sant, men att bara ha talang är inte lika med att det banar vägen till framgång och att tjäna bra med pengar. På det sättet hans syrra Bianca bygger sin framgång får anses smart också och med begåvning för att känna av vad som lockar och säljer och skapar popularitet.
Bianca exponerar sig själv medvetet och spelar ut sina dramatiska sidor och vi andra fascineras och förfasas eller vad det nu är. Hon blir stor i det hon gör även om det inte är betydelsefullt på något sätt. Se bara på hennes tråd här på FB som har 179 sidor medans den här tråden som är Benjamins har ynka 17 sidor. Jag tycker att Bianca är smart då hon lyckas bli så känd, omtalad och rik på kuppen i det hon gör. TV-serien heter Wahlgrens Värld men den kunde gott heta Biancas Värld då hon är den stora stjärnan i programmet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fernandoboy
Om du läser ordentligt påstår jag aldrig att Bianca skulle vara helt och hållet korkad. Inte heller att talang automatiskt löser annat. Däremot tycker åtminstone jag att det i grunden är rätt bisarrt och trist att hennes typ av framgångar premieras mer än hans, om man kan göra en sådan jämförelse.
Hela Wahlgrens-klanen är korkad, förutom vissa undantag som t ex äldsta brodern Peter som jobbat som valutahandlare.
Varken Benjamin eller Bianca är smarta. Bianca hoppade av gymnasiet, ingen av dem har klarat av att ta körkort ens en gång.
Framgång för influencers handlar inte om smarthet, se bara så korkade de flesta av dem är.
Det handlar mer om att de är barn av den tragiska narcissistiska tid vi lever i, där de premieras och upphöjs.
En tidsanda som de drar nytta av.
Bianca har folk omkring sig som styr upp det hela och sköter hennes affärer. Det är inget som kan tillskrivas någon smarthet från hennes sida. Hennes talang är snarare att vara en duktig säljare, att kränga sina produkter, vilket gör att kidsen köper det. Benjamin har musikalisk talang och tycks ha showandet i blodet. Tiden lär visa hur långt karriären kommer att gå, antagligen kan han ha en liknande karriär som sin mamma och klara sig gott på det.