2018-04-02, 14:01
Medlem
Men Trump gjorde ju folket en tjänst- han attackerade tillbaka.

Varje gång media attackeras så är det av "konspirationer, fascister," och andra dårar, enligt media. vanlig folk klassificeras som rasisters och dårar som ljuger om sin vardag.

Men vi vet, likt Trump, att media ljuger konstant, vinklar historier och har ett politiskt vänster agenda.

Att media blir arga över att världens mäktigaste man kallar dessa för fake news förstår jag, men det är även sant.

Någon här som på allvar inte tror SVT, Aftonbladet exempelvis har ett vänster agenda och att krossa oliktänkande? Någon?! Och om du är åt extremvänstern, och anser att SVT/Aftonbladet gör sitt jobb, t om ett bra jobb där är mitt bevis nog.
Citera
2018-04-02, 14:05
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej då är det nog du som gravt missförstår vad identitespolitik står för och dess mål.
Tips! läs på.
Att ex. handikappade slåss för sina rättigheter i samhället via att propsa på politik som ger dem vad de behöver ex. ökade/ samma bidrag för assistenter, eller vad det nu kan gälla... är INTE att "svartmåla vita"
Det finns ingen svartmålning av vita....det finns en kritik mot att "vita" och "män" sitter i kraftig majoritet i första klass...det är ingen "svartmålning" det är en rättfärdig kritik över hur olika system fungerar, fattar du?

Liksom sluta vara så pantad.

Det kan finnas rättmätig kritik av politiker/ nuvarande system etc .
men Trump, eller hans politik och div. högerpopulism/ faktaresistens/ klimatförnekelse/ rasism/ misogynism är fan ingen lösning.
Tror du inte jag har hängt med i politiken och vad som sagts och skrivits? Jo, det finns en svartmålning av vita från identitetspolitiskt håll, punkt! Om du inte vet om det, så är det DU som har sovit under en sten, eller så blundar du medvetet.

Vet du vad lösningen är? Klassisk liberalism, individuell frihet, INTE grupptänk och offerkoftor.

Lustigt att du av alla ska kalla andra för pantade. Korkskallar som du ser ju för fan rasism, sexism och allt möjligt under varje sten.
Citera
2018-04-02, 14:29
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Nåväl att du ogillar feminister. Men jag lägger lika stor skuld till att rörelsen spårat ur på media som upphöjt all galenskap. När jag tittar på tv eller lyssnar på radio när programledaren med stor iver hyllar bevisligen stolliga teorier blir man bara förbannad.
Helt rätt, jag brukar inte glömma att nämna att det inte bara är feminister som på egen hand sprider denna cancer i samhället. Men det är samma feministiska värderingar som grumlat vattnet i skolan, i vården, inom kulturen (du kan inte se Star Wars ens, utan att kräkas på dessa tjugoåriga kvinnor, som utan nån som helst övning är bättre Jedis än Luke), du kan inte läsa en tidning utan att se hur kvinnor är offer och dessa förbannade män "herpiderp" överallt. Du kan inte lyssna på Sverige Radio, se på svt, TV4 eller ens Filip och Fredrik utan att Af Skyrman eller nån annan ska tala lite om toxisk maskulinitet. Du kan inte läsa Aftonbladet eller Expressen, eller nån annan tidning, speciellt inte de gratisversioner som finns typ Metro utan att få gamla spyor som metoo kastade på dig.
Och samtidigt skiter man systematiskt i gruppvåldtäkter och koncentrerar sig i stället på dickpicks.
Man skiter i hedersvåld, utan kastar ut dem som tjatar om balkongtjejer och torterade killar, så länge Paolo Roberto envisas med att skämta om bröst. Man skiter i våldtäktsgäng på festivaler, för tänk vilket livsöde denna ensamkommande gått igenom efter att han mördat en kvinnlig assistent på sitt flyktingboende. Man skiter i dessa singelmammor som tar hem flyktigbarn i sina hem och att de våldtar deras barn, men man vill inte anmäla, för att de kanske kan bli utvisade.
Man skiter i att IS våldtagit, förslavat och skurit huvudet av folk på löpande band, för ska de kunna komma in i samhället, måste de få förtur i våra bostadsköer.
Detta är bara så jävla sjukt och det blir inte bättre av att vi nu tillåter barnäktenskap och månggifte i det här landet.
När människohandeln med våra döttrar avslöjas snart i mass-skala, för det sker redan idag, kommer antirasistdemonstrationer avlösa varandra tills vi glömt bort offren IGEN och igen.

Jag hopppas att Abu Bakr Al Bagdadi bor i Sverige, granne med Åsa Regnér och att både Spetsnas och Amerikanska Black Ops omringar området, går in och skjuter den jäveln och visar våra syltryggar till politiker hur man hanterar den sorten absolut bäst.

Och! När det är gjort ställer man hela den svenska regeringen till svars inför internationell domstol för skyddande av brottslingar.

Avbryt allt samröre med Sverige tills de skyldiga avsatts. Helst på livstid.

Jag ser S, MP, F! och V som terrororganisationer med uppsåt att förstöra vårt gemensamma och förr fantastiska land.
Senast redigerad av Pansarvecket 2018-04-02 kl. 14:33.
Citera
2018-04-02, 15:22
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Så var hittar man hans sekt då, om man får fråga? För jag har följt honom i 4 år och jag har inte hittat nån sekt.

Jag tror jag bäst hjälper dig genom att inte svara på den frågan. Du hade tackat mig.
Citera
2018-04-02, 15:30
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jag tror jag bäst hjälper dig genom att inte svara på den frågan. Du hade tackat mig.
Sure

Men oavsett, så spelar det ju ingen roll. Även om han skulle ha en sekt i en källare nånstans så tycker jag fortfarande om många av hans argument och den information som lyfts fram när han pratar med olika gäster. Det är ju argumenten och innehållet som är det viktiga.
Citera
2018-04-02, 17:33
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Om du vet vad postmodernism handlar om, vad gör dig då så dum i huvudet att du väljer att försvara den?

Jag försvarar inte postmodernism utan kritiserade Peterson för att han målar upp en godtycklig schablonbild av den utan några som helst referenser, vilket vore det normala i akademiska sammanhang. Dessutom påstår han att denna postmodernism övertagit universitetsvärlden,utan att presentera några belägg överhuvudtaget.
Talande nog sväljs detta helt okritiskt av hans fans och tydligen av dig. Så han behöver inte presentera några belägg för sina påståenden eftersom hans publik inte kräver det. Confirmation bias.

Citat:
Nej det är den inte.
Universiteten är infiltrerade av en relativistmarxism.
Det är mycket enkelt att se om man inte är dum i huvudet som dig.

Det är det också.
https://www.youtube.com/watch?v=6vfpUILilIQ
https://www.youtube.com/watch?v=Qd1SVUXFgr8

Om jag ska köpa att västvärldens universitet övertagits av postmodernism och "relativitetsmarxism" ställer jag lite högre krav på bevisföringen än nån från ung vänster som fjantar runt i Flemingsberg och påstår att hon är en katt.
Citera
2018-04-02, 17:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Jag försvarar inte postmodernism utan kritiserade Peterson för att han målar upp en godtycklig schablonbild av den utan några som helst referenser, vilket vore det normala i akademiska sammanhang. Dessutom påstår han att denna postmodernism övertagit universitetsvärlden,utan att presentera några belägg överhuvudtaget.
Talande nog sväljs detta helt okritiskt av hans fans och tydligen av dig. Så han behöver inte presentera några belägg för sina påståenden eftersom hans publik inte kräver det. Confirmation bias.

Om jag ska köpa att västvärldens universitet övertagits av postmodernism och "relativitetsmarxism" ställer jag lite högre krav på bevisföringen än nån från ung vänster som fjantar runt i Flemingsberg och påstår att hon är en katt.
Har du varit på något universitet de senaste 20 åren så behöver du inte ens ställa den frågan.
Citera
2018-04-02, 18:14
Medlem
Citat:
Om det saknas postmodernister som ställer upp på debatt så beror det nog snarast på bristen på postmodernister. Finns det överhuvudtaget någon akademiker i Sverige i dag som kallar sig postmodernist? Jag har i varje fall varken träffat eller hört talas om någon.
Postmodernismen har naturligtvis liksom alla olika skolor inom olika discipliner lämnat avtryck. Men merparten av den är abstrakt, filosofisk och svår att omsätta i någon metodik, och är helt enkelt ganska "oanvändbar". Lingvistik, litteratur- och konstvetenskap, kanske.

Om postmodernism hade så stor betydelse inom samhällsvetenskap och humaniora så borde det inte vara svårt alls att bevisa, tvärtom borde det vara mycket enkelt.

Och detta med identitetspolitik: finns det någon era i historisk tid när Identitetspolitim inte existerat?

Så kan det mycket väl vara. Ingen kan säga att man är postmodern i och med att ideologin är så flytande då den kan ifrågasättas med samma medel som den dekonstruera alla andra begrepp med. Vad är postmodern? då måste man ju använda språket för att formulera det på och det tillåter ju inte ideologin. Grunden är ju att språket anses hierarkiskt och ska bryta upp, så det blir en ickefråga som man inte behöver svara på eftersom det ändå inte finns några sanningar. Ska jag beskriva mig själv som postmodern behöver jag använda ord som står i relation till varandra och som väver in fler ord, och till slut måste jag använda hela språket så det blir omöjligt att svara på. Lite som en hipster, han kommer aldrig säga att han är en hipster för då bekänner han sig till en plats och därmed upphör han att vara hipster.

Men även om anhängarna inte kommer komma fram i debatt så har de bildat ett sorts dekonstruerande paradigm som vi idag kallar för postmodernism. Om du nu frågar tex Ebba Witt Bratström eller någon annan på toppen vad de egentligen betyder så målas det upp en beskrivning som rimmar mycket väl med kommunism. Världbilden handlar om förtryck mot en underklass (kvinnor, HBGT, invandrare), en förtryckande överklass (vita medelålders patrikatet) och historisk revansch! Det har alltså samma grundelement som kommunismen och det är väl här man kan dra parallellerna mellan ideologierna.

Om postmodernism hade så stor betydelse inom samhällsvetenskap och humaniora så borde det inte vara svårt alls att bevisa, tvärtom borde det vara mycket enkelt.

Ja det har haft enorm betydelse. Beviset är ju att de har fått stå helt oemotsagda i sina ämnen då de har upprättat ett postmodernistiskt paradigm som allt måste filtreras igenom innan godkännande. Försök att ansöka om medel att för att bedriva forskning som ska utreda huruvida män och kvinnor skiljer sig redan från spädbarnsnivå. Eller försök argumentera för att BRÅ såklart borde registrera etnicitet, eller att skolplanen borde fokusera lika mycket på kommunismens brott som nazismens.. Listan kan göras mycket lång.
Senast redigerad av tarzano 2018-04-02 kl. 18:18.
Citera
2018-04-02, 18:17
Bannlyst
Citat:
Det är uppenbart för den som har ögon att se med. Du kan kolla vad som händer med google, vad som hände i Kanada med Lindsey Shepard. Vad hände med Peterson när han började ifrågasätta "genusvetenskapen"? Fråga bara runt vad dina professorer och studenter tycker i ämnet. Vad säger den perversa genusvetenskapen? Är den byggd på vetenskaplig och objektiv grund? Vad innebär det att vara PK? Vad innebär det att svartmåla alla som vågar kritisera flumteorier, mångkulturalism, relativism i allmänhet? Är man helt plötsligt rasist nu om man tror på en objektiv verklighet? Om du inte ser att dessa sjuka ideologier tagit över inte bara universiteten utan hela samhället så är du ju fan blind.

Vad vill du ha som bevis? Inser du ens att ideologier, är idéer, det handlar om hur människor tänker. Det går inte att se utanpå hur en människa tänker. De empiriska bevisen ser du i de konsekvenser som ideologierna ger i samhället. Folk tror inte längre att sanning existerar, eller att det finns en objektiv verklighet, det finns statistik om det. Är inte det bevis nog?
Citera
2018-04-02, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Tror du inte jag har hängt med i politiken och vad som sagts och skrivits? Jo, det finns en svartmålning av vita från identitetspolitiskt håll, punkt! Om du inte vet om det, så är det DU som har sovit under en sten, eller så blundar du medvetet.

Vet du vad lösningen är? Klassisk liberalism, individuell frihet, INTE grupptänk och offerkoftor.

Lustigt att du av alla ska kalla andra för pantade. Korkskallar som du ser ju för fan rasism, sexism och allt möjligt under varje sten.

Nej det gör det inte. Punkt!
Citera
2018-04-02, 20:53
Medlem
finns en video med någon högertjej som går till södertörn pch frågar om hon är en 2 meter lång japan eller en 5 åring om hon väljer att identifiera som det- skrämmande svar hon fick.

ja, dessa lobotomerade vänsteridioter finns redan här.
Citera
2018-04-02, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
finns en video med någon högertjej som går till södertörn pch frågar om hon är en 2 meter lång japan eller en 5 åring om hon väljer att identifiera som det- skrämmande svar hon fick.

ja, dessa lobotomerade vänsteridioter finns redan här.

mest skrämmande töntig fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in