2018-04-02, 02:17
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
För helvete. Påstod jag det?

Nej det är de inte. Jag köper inte att män är oförmögna att prata om sina problem. Det kan de.

Nej det har jag inte.

Men för helvete: (FB) Varför hycklar ni om feminister och mäns självmord?

Du skriver ju för fan svart på vitt. Kvinnan vill inte ha svaga män i relationer! Sen drar du över det med att det gäller män med....... Det är inte ens i samma liga.

Vem har sagt att män inte kan prata känslor? Vad jag har sagt är att alla män inte kan detta, dom har andra kommunikationer. Och det går oftast inte via talet.

Att ens nämna feminism och mindre manliga självmord i samma mening är totalt jävla fel. It does not compute. Syntax error deluxe.
Citera
2018-04-02, 02:18
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Fast du missar flera punkter. Kvinnor gör fler försök. Män tar till grövre metoder.

Ni vill få det till att det är feminismens fel. Samtidigt så är det den konservativa synen på män och känslor som skadar er.
Om skillnaden ändå bara var marginell. Mellan 70 och 80% av alla självmord är pojkar. Den stora ökningen nu är bland de män som bildade familjer runt feminismens gryning i slutet av 60- och början av sjuttiotalet. Vita medelålders män och gubbar är ingenting värda längre. För någon.
Citera
2018-04-02, 02:18
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Kvinnor som föder barn är alltså roten till allt djävulsskap i landet. Bra, då vet vi det. Det kan vi börja lära ut i skolorna.

Vem väljer att föda barnet? Kvinnan. Bara att ta ansvaret.
Citera
2018-04-02, 02:19
Bannlyst
Citat:
Det finns tyvärr inte bot på alla sjukdomar. En del får man faktiskt lära sig att leva med. IBS mage är exempel på en sådan sjukdom, och där finns det inte ens recept som kan lindra besvären.

ja men då ska man få den hjälp och lindring man behöver i från samhället ,
det är det man har betalat skatt för under sin livstid
som man så är det otroligt svårt att få den hjälp man behöver , då det anses att du ska bita i hop och kämpa på bara
lätt att säga som läkare när man aldrig har upplevt den smärta en utsliten kropp kan generera
Citera
2018-04-02, 02:19
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Du lyckas hittA ett exempel från 90-talet. Där det handlar om att ligga. Som dessutom är mer eller mindre påhittad.

För i helvete människa. Hindrar detta exempel dig så är det illa.

Jag skulle heja på om du startade en diskussionscirkel.

Aaaa som någon faktiskt kunnat med och säga rätt ut. Du själv vill ju inte bilda partnerskap med en svag man.

Hindrar mig från vadå?
Citera
2018-04-02, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Vem väljer att föda barnet? Kvinnan. Bara att ta ansvaret.

Haha! Ja och det gör de också. Men klaga sen inte på avsaknaden av manliga förebilder.
Citera
2018-04-02, 02:21
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Men för helvete: (FB) Varför hycklar ni om feminister och mäns självmord?

Du skriver ju för fan svart på vitt. Kvinnan vill inte ha svaga män i relationer! Sen drar du över det med att det gäller män med....... Det är inte ens i samma liga.

Vem har sagt att män inte kan prata känslor? Vad jag har sagt är att alla män inte kan detta, dom har andra kommunikationer. Och det går oftast inte via talet.

Att ens nämna feminism och mindre manliga självmord i samma mening är totalt jävla fel. It does not compute. Syntax error deluxe.
Nej, jag skrev att vare sig män eller kvinnor dras till depressiva personer. Vilket är tämligen normalt. Att vara deprimerad påverkar ens förmåga att bilda och upprätthålla relationer oavsett kön. Det har inget att göra med det du påstår.

Det är ju du, inte jag som drar in feminism i diskussionen.
Citera
2018-04-02, 02:22
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Aaaa som någon faktiskt kunnat med och säga rätt ut. Du själv vill ju inte bilda partnerskap med en svag man.

Hindrar mig från vadå?
Nej det har jag aldrig påstått.
Citera
2018-04-02, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adrenalinlife
ja men då ska man få den hjälp och lindring man behöver i från samhället ,
det är det man har betalat skatt för under sin livstid
som man så är det otroligt svårt att få den hjälp man behöver , då det anses att du ska bita i hop och kämpa på bara
lätt att säga som läkare när man aldrig har upplevt den smärta en utsliten kropp kan generera

Jag läste upp några inlägg för min särbo som du skrivit och han känner inte igen sig i det du skriver.
Inte jag heller då alla mina manliga släktingar får vård när de söker.

Du har inte funderat på att byta vårdcentral?
Citera
2018-04-02, 02:24
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Haha! Ja och det gör de också. Men klaga sen inte på avsaknaden av manliga förebilder.

Ansvar? Tycker du det? Så många som är kriminella som har levt större delen av sitt liv med sin mamma.

Föd inte så blir det inte någon avsaknad av manliga förebilder.
Citera
2018-04-02, 02:26
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Jag är hyfsat trött på de krumbukter nu gör. När jag dessutom har erfarenhet kring suicid. Ni vill så gärna få det till ”feminism (läs:djävulen)

Ni är inte intresserade av att bidra till mindre stigma och en miljö där alla oavsett kön vågar prata om sitt mående

Det skulle ju innebära att ”feminismen” imploderar.
Citera
2018-04-02, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Om skillnaden ändå bara var marginell. Mellan 70 och 80% av alla självmord är pojkar. Den stora ökningen nu är bland de män som bildade familjer runt feminismens gryning i slutet av 60- och början av sjuttiotalet. Vita medelålders män och gubbar är ingenting värda längre. För någon.

Tror du gamla medelålders tanter är det eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in