2018-04-02, 02:04
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
De får väl uppsöka en psykolog eller anses det som kärring fasoner?

Enligt kärringarna är det kärringfasoner.
Citera
2018-04-02, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Ja helt klart, dom ensamstående kommer explodera. "You go guuuuuuurl" Skyll inte på männen bara, det är mammornas fel.

Feminismens fel är att dom skyller på männen när det är kvinnans fel.

Det är kvinnornas fel som valde att skaffa barn ö.h.t. Där håller jag faktiskt med. Men alla kan ju inte veta hur män fungerar utan att bli informerade om det.
Citera
2018-04-02, 02:06
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Hur förklarar du att suicid har minskat då.

Och då bör män få redskap för det. Jag tror inte alls att det är medfött. Människor och barn som är pojkar har samma möjligheter. Sen att ni machopuckon säger annat

Ja, men det är knappast feminismens bragd. Och redskapen är utformade för kvinnan.

Vad är det machopuckon säger? Du har ju själv skrivit att du vill ha en machoman ergo ingen svag man.
Citera
2018-04-02, 02:07
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Det verkar vara inne att göra en Cathy Newman....... Läs om det han skrev.....
Jag är hyfsat trött på de krumbukter nu gör. När jag dessutom har erfarenhet kring suicid. Ni vill så gärna få det till ”feminism (läs:djävulen)

Ni är inte intresserade av att bidra till mindre stigma och en miljö där alla oavsett kön vågar prata om sitt mående
Citera
Bannlyst
Citat:
De får väl uppsöka en psykolog eller anses det som kärring fasoner?

va fan ska man ha en psykolog till när man har värk i kroppen ? värk som man får recept på att lära sej att leva med , inte konstigt att män då till slut väljer repet
Citera
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Det är kvinnornas fel som valde att skaffa barn ö.h.t. Där håller jag faktiskt med. Men alla kan ju inte veta hur män fungerar utan att bli informerade om det.

Ja? Inte fan föder mannen barnet. Enligt feminismen är vi likadana.
Citera
2018-04-02, 02:09
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ja, men det är knappast feminismens bragd. Och redskapen är utformade för kvinnan.

Vad är det machopuckon säger? Du har ju själv skrivit att du vill ha en machoman ergo ingen svag man.
För helvete. Påstod jag det?

Nej det är de inte. Jag köper inte att män är oförmögna att prata om sina problem. Det kan de.

Nej det har jag inte.
Citera
2018-04-02, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adrenalinlife
va fan ska man ha en psykolog till när man har värk i kroppen ? värk som man får recept på att lära sej att leva med , inte konstigt att män då till slut väljer repet

Det finns tyvärr inte bot på alla sjukdomar. En del får man faktiskt lära sig att leva med. IBS mage är exempel på en sådan sjukdom, och där finns det inte ens recept som kan lindra besvären.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2018-04-02 kl. 02:13.
Citera
2018-04-02, 02:12
Medlem
Citat:
Ja? Inte fan föder mannen barnet. Enligt feminismen är vi likadana.

Kvinnor som föder barn är alltså roten till allt djävulsskap i landet. Bra, då vet vi det. Det kan vi börja lära ut i skolorna.
Citera
2018-04-02, 02:12
Medlem
Buffymyloves avatar
Sedan undrar jag stilla om ni snubbar lägger dessa kraven på män i er närhet, att de ska förstå hur ni mår. Eller om ni ständigt utgår ifrån att kvinnor ska gira det?
Citera
2018-04-02, 02:13
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Jag är hyfsat trött på de krumbukter nu gör. När jag dessutom har erfarenhet kring suicid. Ni vill så gärna få det till ”feminism (läs:djävulen)

Ni är inte intresserade av att bidra till mindre stigma och en miljö där alla oavsett kön vågar prata om sitt mående

Sluta ta på dig offerkoftan. Feminismen hjälper inte, det stjälper.
Det är bättre feminister är ärliga och säger: Visa känslor, prata känslor, men tro inte för en sekund att jag vill vara tillsammans med dig och detta gäller merparten av kvinnorna därute.

Andrea Edwards i fittstim som sändes i SVT:

"Vi hade en mansgrupp en gång, som satte sig i ring efter föreställningen, på mitt scengolv. Och jag undrade vilka de var, gick förbi och ba, förlåt vad gör ni på min scen? Ja förlåt, sa dom, vi ber om ursäkt, är det OK om vi sitter här, vi har en mansgrupp och vi tyckte föreställningen var fantastisk, men vi behöver ett akutmöte. Eeeh, och då går jag förbi dom med min väninna och jag säger till henne när jag kommer in i logen, å gud vad gulliga dom är, men dom vill man ju inte ligga med."
Citera
2018-04-02, 02:16
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Sluta ta på dig offerkoftan. Feminismen hjälper inte, det stjälper.
Det är bättre feminister är ärliga och säger: Visa känslor, prata känslor, men tro inte för en sekund att jag vill vara tillsammans med dig och detta gäller merparten av kvinnorna därute.

Andrea Edwards i fittstim som sändes i SVT:

"Vi hade en mansgrupp en gång, som satte sig i ring efter föreställningen, på mitt scengolv. Och jag undrade vilka de var, gick förbi och ba, förlåt vad gör ni på min scen? Ja förlåt, sa dom, vi ber om ursäkt, är det OK om vi sitter här, vi har en mansgrupp och vi tyckte föreställningen var fantastisk, men vi behöver ett akutmöte. Eeeh, och då går jag förbi dom med min väninna och jag säger till henne när jag kommer in i logen, å gud vad gulliga dom är, men dom vill man ju inte ligga med."

Du lyckas hittA ett exempel från 90-talet. Där det handlar om att ligga. Som dessutom är mer eller mindre påhittad.

För i helvete människa. Hindrar detta exempel dig så är det illa.

Jag skulle heja på om du startade en diskussionscirkel.
Senast redigerad av Buffymylove 2018-04-02 kl. 02:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in