2018-04-02, 12:57
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Så det är förskolelärarnas fel att män suiciderar? Det tror inte jag.
Nej, inte bara. Det är regeringen som gett dem i uppdrag att hålla tillbaks män och matriarkatet servar denna uppmaning olika effektivt. Ju effektivare, desto fler självmord.
Citera
2018-04-02, 12:59
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Nej, inte bara. Det är regeringen som gett dem i uppdrag att hålla tillbaks män och matriarkatet servar denna uppmaning olika effektivt. Ju effektivare, desto fler självmord.
Hur förklarar du att suicidtalen sjunker med din tes?
Citera
2018-04-02, 13:02
Medlem
shorty81s avatar
Citat:
Och varför delar de inte med sig av sina känslor till andra män?

För att vi är ibland dåliga på att bemöta varandras problem det är lättare att hitta ett problem att skälla på som känns bättre vid tillfället.
Och då behöver vi kunna dela tankar med kvinnor som ibland har ett bättre bemötande till känslor
då jag själv mer en gärna kan dela minan tankar om vissa saker för att jag ofta får ett bättre bemötande, det var väl bra.
Citera
2018-04-02, 13:09
Medlem
shorty81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shorty81
Tror dock att det är icke sympatisk människor, människor med så pass stora problem med sig själv som gör att man helt enkelt skiter i vad en mans problem är.

Det jag mena var att det behöver inte ha nåt med feminism att göra.
Citera
2018-04-02, 13:15
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Hur förklarar du att suicid har minskat då.

Och då bör män få redskap för det. Jag tror inte alls att det är medfött. Människor och barn som är pojkar har samma möjligheter. Sen att ni machopuckon säger annat
Det har det inte över tid.
Citera
2018-04-02, 13:16
Bannlyst
Citat:
Jag tror faktiskt inte att vi har så olika åsikter här. Annat än att jag inte påstått att JAG kan laga någon och att jag är övertygad om att att män suiciderar inte beror på feminismen.
Ja människor behöver förståelse. Men först måste man bryta depressionen, hos den akut suicidala personen. Alla behöver vi känna ett sammanhang.

nej att män tar sej av daga beror inte på någon feminism eller dold agenda i från regeringen ,
män har det bara svårare att få den hjälp de behöver även om de söker hjälpen i tid
detta beror på hela samhället och dess syn på män som just söker vård , vi är fostrade att klara oss själva
att vara starka .
och det funkar till en viss gräns
har inga siffror men tror kvinnor är mycket mer representerade inom psykvård
medans de män som hamnar där är i ett mycket värre läge
och de som inte söker alls är nog de som genomför ett avslut tillslut

jag tror inte vi kommer att kunna ändra på detta tyvärr , men att diskutera problemet öppet kan nog öppna ögonen på vissa individer , och jag hoppas även läkare läser i det som skrivs , för de är endast de som kan förändra lite för de som har det svårt .
Senast redigerad av adrenalinlife 2018-04-02 kl. 13:19.
Citera
2018-04-02, 13:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Om hon inte ville skapa barnet skulle hon ha sett till att använda spiral eller struntat i att ligga med en man. Ansvar och koll helt enkelt-Skulle du säga det här till en kvinna som blivit gravid? Nej, skulle inte tro det va.

Min andra beskrivning är en beskrivning av min (och många andra mäns) upplevelse under livet. Huruvida det är dumheter har du ingen aning om.
Det kan man visst säga till en kvinna som gnäller över att hon blivit gravid - att sluta gnälla och gilla läget. Hon får ta konsekvenserna av det hon gjort och göra abort eller föda barnet helt enkelt.
Citera
2018-04-02, 13:20
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det kan man visst säga till en kvinna som gnäller över att hon blivit gravid - att sluta gnälla och gilla läget. Hon får ta konsekvenserna av det hon gjort och göra abort eller föda barnet helt enkelt.

Jag tycker det verkar som en vettigare lösning att kvinnan tar lite ansvar istället för att mörda ett foster. Men ja när "förebilder" som Kissie använder abort som preventivmedel och skryter om det lär inte ansvaret komma i första taget....
Citera
2018-04-02, 13:24
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det har det inte över tid.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/suicidprevention/statistik-om-suicid/utvecklingen-over-tid/
Citera
2018-04-02, 13:29
Avslutad
Citat:
Jag tycker det verkar som en vettigare lösning att kvinnan tar lite ansvar istället för att mörda ett foster. Men ja när "förebilder" som Kissie använder abort som preventivmedel och skryter om det lär inte ansvaret komma i första taget....
Haha, säger han som nyss skrev att kvinnan är en självisk jävel om hon föder barnet när mannen inte vill.
Citera
2018-04-02, 13:35
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Haha, säger han som nyss skrev att kvinnan är en självisk jävel om hon föder barnet när mannen inte vill.

En kvinna ska enbart bli gravid med en man som vill ha hennes barn. Allt annat är grovt ansvarslöst av henne.
Citera
2018-04-02, 13:41
Avslutad
Citat:
En kvinna ska enbart bli gravid med en man som vill ha hennes barn. Allt annat är grovt ansvarslöst av henne.
Kvinnor litar på att män är tillräckligt ansvarsfulla för att bara göra en kvinna gravid om han vill ha hennes barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in