2018-04-02, 07:54
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shorty81
Det kanske är fel människor som lyssnar och att dessa inte får redskapet till att utrycka sig.
Det blir lite fel att försöka tvinga någon nåt som inte ska behövas behandlas.
Jag tycker det behövds mer tillit och en bekvämar atmosfär för att kunna öppna upp till problem.
Det är antagligen flera faktorer som sammantaget påverkar utfallet. Ett sätt är att våga prata om det och minska stigmatiseringen
Citera
2018-04-02, 08:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Det är antagligen flera faktorer som sammantaget påverkar utfallet. Ett sätt är att våga prata om det och minska stigmatiseringen

det handlar inte om att våga prata om sina problem , problemet är om du pratar som man så blir du sedd av alla som en svag individ , paria
Senast redigerad av adrenalinlife 2018-04-02 kl. 08:23.
Citera
2018-04-02, 08:21
Medlem
Finns mycket att säga om detta.
För det första så skiter feminister generellt totalt i mäns problem och gläds i många fall mest bara om män far illa eller dör. Det blir ju då bara lite jämställdhet och kompensation för vad kvinnor "fått stå ut med" i deras hjärnor.
Alldeles oavsett hur mycket män skulle lida så vore det deras eget fel enligt feministisk teori och bara ett sundhetstecken i deras ögon.

Om någon nu skulle ha missat det så råder det fullständig dubbelstandard när det gäller könen för dem. Allt negativt beror på män och inget negativt beror på kvinnor i den världen.
Att försöka resonera kring vad som försigår i sådana djupt sexistiska hjärnor är som att analysera hur en apa på zoo tänker när den kastar skit på dig.

Däremot själva frågan om varför män inte gärna talar om svaghet och sina problem kan ju vara intressant att diskutera ändå.
Här finns en stor könsskillnad i hur män och kvinnor bemöts. Kvinnor som talar om sina problem blir stöttade och hyllade, medan män generellt ses som mesiga och inte riktiga män.
Att visa sådan svaghet är dessutom djupt oattraktivt för de flesta kvinnor. De flesta kvinnor tänder på starka åtminstone lite halvmacho män som de kan känna sig trygga med.

Att visa sin svaghet som man blir att kraftigt devalvera sitt värde på den sexuella marknaden och det gör knappast mannens situation bättre, tvärtom. Det finns inget att vinna.
Du kan säkert få en och annan kvinna som tycker det är så fiiint att en man vågar visa sådana känslor, men samtidigt så kommer denne man att får höra "Du är så fin och snäll, men jag ser dig inte på det sättet..", samtidigt som hon sätter på något kaxigt macho slödder som aldrig visar någon svaghet.
Citera
2018-04-02, 08:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bitterbisam
Finns mycket att säga om detta.
För det första så skiter feminister generellt totalt i mäns problem och gläds i många fall mest bara om män far illa eller dör. Det blir ju då bara lite jämställdhet och kompensation för vad kvinnor "fått stå ut med" i deras hjärnor.
Alldeles oavsett hur mycket män skulle lida så vore det deras eget fel enligt feministisk teori och bara ett sundhetstecken i deras ögon.

Om någon nu skulle ha missat det så råder det fullständig dubbelstandard när det gäller könen för dem. Allt negativt beror på män och inget negativt beror på kvinnor i den världen.
Att försöka resonera kring vad som försigår i sådana djupt sexistiska hjärnor är som att analysera hur en apa på zoo tänker när den kastar skit på dig.

Däremot själva frågan om varför män inte gärna talar om svaghet och sina problem kan ju vara intressant att diskutera ändå.
Här finns en stor könsskillnad i hur män och kvinnor bemöts. Kvinnor som talar om sina problem blir stöttade och hyllade, medan män generellt ses som mesiga och inte riktiga män.
Att visa sådan svaghet är dessutom djupt oattraktivt för de flesta kvinnor. De flesta kvinnor tänder på starka åtminstone lite halvmacho män som de kan känna sig trygga med.

Att visa sin svaghet som man blir att kraftigt devalvera sitt värde på den sexuella marknaden och det gör knappast mannens situation bättre, tvärtom. Det finns inget att vinna.
Du kan säkert få en och annan kvinna som tycker det är så fiiint att en man vågar visa sådana känslor, men samtidigt så kommer denne man att får höra "Du är så fin och snäll, men jag ser dig inte på det sättet..", samtidigt som hon sätter på något kaxigt macho slödder som aldrig visar någon svaghet.

nu är det inte bara av psykiska åkommor män mår dåligt av , minst lika många fysiska som de nekas hjälp med bara för att de är män , , att män inte pratar om hur de mår till psykiatrin har fler anledningar , , just att du blir sedd som svag , och börjar du få papper där så påverkar det män mer än kvinnor , vapenägande tex , så många håller käften och lider .
kommer det ut att du springer till psyk bland vänner och bekanta så får det följder snabbt för en man ,medans en kvinna som mår dåligt har det lättare och alla tröstar , så ja det är skillnad på varför män tar livet på sej så effektivt när de inte orkar nå mer , män är starka men alla har en gräns för vad man tål
Citera
2018-04-02, 09:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Depression är det som behandlas.

Lägg ner feminismen och tillhörande offerkofta. Du gräver bara ner dig..

Städa ditt rum.

Där har du mitt recept för dig..
Citera
2018-04-02, 10:44
Medlem
Mooons avatar
Hur skulle juridisk abort lösa problemet med en frånvarande far? Det som händer är att kvinnan blir ännu mer ekonomiskt utsatt. Det är inte just att föräldern är ensamstående som är grundproblemet utan brist på pengar, dålig utbildning, arbetslöshet och ett svagt socialt nätverk.

Här har vi ett exempel på en person, mamman som tar sitt ansvar och en feg jävel som efter att tömt och glömt smiter iväg. En man i dess rätta bemärkelse, tar naturligtvis ansvar för det barn han varit med och skapat, både ekonomiskt och emotionellt.

Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Knappast deras fel att kvinnan födde barnet när mannen inte ville ha barn. Lösningen är juridisk abort.
Citera
2018-04-02, 11:55
Medlem
shorty81s avatar
Citat:
Ja man måste försöka, jag tycker att samhället inte så empatiskt tyvärr och man ska inte behöva söka hjälp av till exempel daglig problem som av människor sopas under mattan man kan tyvärr inte jobba bort känslor eller gå till gymmet och träna bort dom.
Jag såg att du nämnde depression i förhållande eller att de blir svårt att bemöta ett förhållande,
tror du inte att man sluter sig själv för att man anser hää det funkar ju inte ändå.
Med rätt person så tror jag att man inte behöver känna sitt eget problem för det finns ju en naturlig medicin och med den kommer förståelse en vilja att förstå den närheten kan läka om inte att få personen att känna och sluta tänka på sina problemet.

Citat:
Ursprungligen postat av adrenalinlife
det handlar inte om att våga prata om sina problem , problemet är om du pratar som man så blir du sedd av alla som en svag individ , paria
Till en vis del är det så tyvärr det är inte bra att vara för mjuk i situationer man inte kommer bli accepterad.
Senast redigerad av shorty81 2018-04-02 kl. 12:53.
Citera
2018-04-02, 12:04
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Hur skulle juridisk abort lösa problemet med en frånvarande far? Det som händer är att kvinnan blir ännu mer ekonomiskt utsatt. Det är inte just att föräldern är ensamstående som är grundproblemet utan brist på pengar, dålig utbildning, arbetslöshet och ett svagt socialt nätverk.

Här har vi ett exempel på en person, mamman som tar sitt ansvar och en feg jävel som efter att tömt och glömt smiter iväg. En man i dess rätta bemärkelse, tar naturligtvis ansvar för det barn han varit med och skapat, både ekonomiskt och emotionellt.

Han vill ju inte skapa barnet, det är ju det som är hela poängen. Om en kvinna inte vill ha barn så kan göra abort. Om en man inte vill ha barn måste han också kunna slippa undan (om det görs i tid) Det är ju kvinnan som är en självisk jävel som skaffar barn trots att mannen inte vill. Men du vill ju att kvinnor fortfarande ska vara priviligerade så jag förstår vad du kommer ifrån.

OT: En stor anledning till att män inte delar med sig av sina känslor till kvinnor är att de har lärt sig från tidig ålder att alla skiter i en. När de blir lite äldre lär de sig at kvinnor föraktar män som visar sig svaga och dumpar dem.
Citera
2018-04-02, 12:07
Medlem
shorty81s avatar
Tror dock att det är icke sympatisk människor, människor med så pass stora problem med sig själv som gör att man helt enkelt skiter i vad en mans problem är.
Citera
2018-04-02, 12:16
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Det jag menar är att man inte kan ”laga” andra i relationer. Varför du tycker att du ska anmäla mig är rätt oklart. För vad vill du diskutera? Kärleksrelationer, eller psykiatri?

Väldigt otrevligt och hotfullt inlägg för övrigt
Då missar du poängen.
Det var du som sa att du skulle laga de suicida.
Det bevisar redan att du inte har det som krävs.
Och en sak till, ska du hjälpa dem ska du förstå dem, inte tvärtom.
Den feministiska hållningen är nämligen:

Talar män och pojkar om sina känslor kallas det omsorgsarbete (emotional labour) och memet mot det (svaret dessa pojkar hör) är det där du fick innan, dvs male tears.

Talar de inte om sina käsnlor kallas det toxisk maskulinitet. Man skulle nästan kunna tro att det är omöjligt att göra feminister nöjda, eller håller du inte med?

Det här är sånt jag försökt smyga in i din tankevärld utanm att alltid lyckas särskilt bra, men nu ställer du dina känslor om mina uttryck mot deras liv. Känns det relevant?
Senast redigerad av Flickfotograf 2018-04-02 kl. 12:42.
Citera
2018-04-02, 12:18
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Han vill ju inte skapa barnet, det är ju det som är hela poängen. Om en kvinna inte vill ha barn så kan göra abort. Om en man inte vill ha barn måste han också kunna slippa undan (om det görs i tid) Det är ju kvinnan som är en självisk jävel som skaffar barn trots att mannen inte vill. Men du vill ju att kvinnor fortfarande ska vara priviligerade så jag förstår vad du kommer ifrån.

OT: En stor anledning till att män inte delar med sig av sina känslor till kvinnor är att de har lärt sig från tidig ålder att alla skiter i en. När de blir lite äldre lär de sig at kvinnor föraktar män som visar sig svaga och dumpar dem.
Och varför delar de inte med sig av sina känslor till andra män?
Citera
2018-04-02, 12:24
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Då missar du poängen.
Det var du som sa att du skulle laga de suicida.
Det bevisar redan att du inte har det som krävs.
Och en sak till, ska du hjälpa dem ska du förstå dem, inte tvärtom.
Den feministiska hållningen är nämligen:

Talar män och pojkar om sina känslor kallas det omsorgsarbete och memet mot det (svaret dessa pojkar hör) är det där du fick innan, dvs male tears.

Talar de inte om sina käsnlor kallas det toxisk maskulinitet. Man skulle nästan kunna tro att det är omöjligt att göra feminister nöjda, eller håller du inte med?

Det här är sånt jag försökt smyga in i din tankevärld utanm att alltid lyckas särskilt bra, men nu ställer du dina känslor om mina uttryck mot deras liv. Känns det relevant?

nej det sa jag verkligen inte. Då har du gravt missförstått. Visa mig gärna det citatet.

Det jag sa är att om man mår dåligt så kan ibland längtan efter tex en relation, att det i sig ska lösa ens problem, samtidigt som det finns andra som ”vill rädda”- laga den andre. Det är svårt att göra eftersom ja vi människor behöver stöd men när det gäller suicidalitet och djup depression så måste man få en annan sorts hjälp. Ergo en relation kan i sig inte ”laga” en djupt deprimerad person. Alltså ungefär motsatsen till det du påstår att jag sagt.

Människor som inte ser någon annan lösning än att ta sina liv har hamnat i ett mörker där de helt enkelt inte ser en annan utväg. De behöver hjälp. Initialt bryta depressionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in