2018-04-02, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Han vill ju inte skapa barnet, det är ju det som är hela poängen. Om en kvinna inte vill ha barn så kan göra abort. Om en man inte vill ha barn måste han också kunna slippa undan (om det görs i tid) Det är ju kvinnan som är en självisk jävel som skaffar barn trots att mannen inte vill. Men du vill ju att kvinnor fortfarande ska vara priviligerade så jag förstår vad du kommer ifrån.

OT: En stor anledning till att män inte delar med sig av sina känslor till kvinnor är att de har lärt sig från tidig ålder att alla skiter i en. När de blir lite äldre lär de sig at kvinnor föraktar män som visar sig svaga och dumpar dem.

Jepp det är bara kvinnor som har denna fysiska, praktiska möjlighet att göra abort, män har inte detta.
Deras fysiska, praktiska möjlighet att förhindra att de skapar oönskade barn är existerande preventivmedel, välja " rätt" kvinna de vet inte vill ha barn, kräva P-piller för män så de ökar sina möjligheter, sterilisera sig eller inte ligga med fertila kvinnor.

Kvinnor är inte själviska när det tar ansvar för, gör SITT val, via sina praktiska möjligheter kring SIN reproduktion.
Män får ju göra detsamma.
Citera
2018-04-02, 12:28
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Och varför delar de inte med sig av sina känslor till andra män?

Om de är smarta gör det det, de enda jag någonsin fått äkta sympati från är män. När jag har delat med mig till kvinnor har de först lyssnat men snabbt blivit irriterade eller arga på mig.

Tyvärr har samhället skapat myten om den empatiska kvinnan och många män sväljer det med hull och hår. Vi är tyvärr lite korkade och blinda ibland.
Citera
2018-04-02, 12:30
Medlem
Enligt folkhälsomyndigheten så har mäns suicid minskat sedan 2006 och kvinnors förblivit oförändrad.
Mäns suicid är alltså ett minskande problem.
Citera
2018-04-02, 12:33
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jepp det är bara kvinnor som har denna fysiska, praktiska möjlighet att göra abort, män har inte detta.
Deras fysiska, praktiska möjlighet att förhindra att de skapar oönskade barn är existerande preventivmedel, välja " rätt" kvinna de vet inte vill ha barn, kräva P-piller för män så de ökar sina möjligheter, sterilisera sig eller inte ligga med fertila kvinnor.

Kvinnor är inte själviska när det tar ansvar för, gör SITT val, via sina praktiska möjligheter kring SIN reproduktion.
Män får ju göra detsamma.

Problemet är att en del kvinnor ljuger om att de tar p-piller och där kvinnorna kan göra abort om något "misstag" begicks så har inte mannen den möjligheten.

I just det fallet där kvinnor skaffar barn när mannen inte vill så är de visst själviska. Det är ungefär som att skaffa hund trots att man vet att man inte kommer kunna ta hand om den ordentligt.
Citera
2018-04-02, 12:34
Medlem
Mooons avatar
Om han inte ville skapa barnet skullle han antingen använt kondom eller struntat i att ligga med en kvinna som han inte sedan vill ha med att göra. Ansvar och koll helt enkelt. Basic.

Vart kommer jag ifrån menar du? Jag som inte anser det ok att göra en kvinna på smällen och sedan dra eller att tvinga henne att välja mellan abort (ja, det finns de som inte kan anse abort vara ok) eller dra hela lasset själv. Var kommer du själv ifrån? Medeltiden!

Sedan hoppar du helt plötsligt till frågan om att kommunicera med varandra, dela med av hur man mår och känner. Ja, det är oerhört viktigt människor emellan mellan kvinnor och män och öht. Har dina föräldrar skrämt dig med kvinnor, eller vad är det du menar? Det du skriver är bara dumheter.

Citat:
Han vill ju inte skapa barnet, det är ju det som är hela poängen. Om en kvinna inte vill ha barn så kan göra abort. Om en man inte vill ha barn måste han också kunna slippa undan (om det görs i tid) Det är ju kvinnan som är en självisk jävel som skaffar barn trots att mannen inte vill. Men du vill ju att kvinnor fortfarande ska vara priviligerade så jag förstår vad du kommer ifrån.

OT: En stor anledning till att män inte delar med sig av sina känslor till kvinnor är att de har lärt sig från tidig ålder att alla skiter i en. När de blir lite äldre lär de sig at kvinnor föraktar män som visar sig svaga och dumpar dem.
Citera
2018-04-02, 12:44
Medlem
Citat:
Problemet är att en del kvinnor ljuger om att de tar p-piller och där kvinnorna kan göra abort om något "misstag" begicks så har inte mannen den möjligheten.

I just det fallet där kvinnor skaffar barn när mannen inte vill så är de visst själviska. Det är ungefär som att skaffa hund trots att man vet att man inte kommer kunna ta hand om den ordentligt.

jepp en del människor ljuger, även en del män ljuger om att de har kondom, etc det få man ta med i sin riskanalys i livet.

En hund behöver inte 2 "ägare" för att få bra omsorg, de behöver 1 människa/ eller hundflock som älskar sig. Samma för barn faktiskt.
Så själviskt är möjligen en kvinna som väljer att skaffa barn fast hon vet att hon själv inte kan ta hand om den, eller den heller inte har en pappa eller annan som kan/ vill det.
men bedömmer hon sig kunna detta, så är det ju inte själviskt.

Hur själviskt är en man som vet att han har ett barn som han skapat...som är helt oskyldigt till detta "skapande" men väljer att begå juridisk abort på en levande människa som sen ska dras med denna kunskap resten av sitt liv....och framför allt! hur värdigt är det i ett samhälle?
Vem är din pappa? ehhh? han gjorde abort på mig...han bor i nästa kvarter och har 3 ungar, som är min halvsyskon men nääää han ville inte "ha" mig, så han lät mig växa upp på socialbidrag.
Psykologerna lär ju göra vågen, för de lär ju öka sin klientandel.
Senast redigerad av Merapi 2018-04-02 kl. 12:55.
Citera
2018-04-02, 12:48
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Om han inte ville skapa barnet skullle han antingen använt kondom eller struntat i att ligga med en kvinna som han inte sedan vill ha med att göra. Ansvar och koll helt enkelt. Basic.

Vart kommer jag ifrån menar du? Jag som inte anser det ok att göra en kvinna på smällen och sedan dra eller att tvinga henne att välja mellan abort (ja, det finns de som inte kan anse abort vara ok) eller dra hela lasset själv. Var kommer du själv ifrån? Medeltiden!

Sedan hoppar du helt plötsligt till frågan om att kommunicera med varandra, dela med av hur man mår och känner. Ja, det är oerhört viktigt människor emellan mellan kvinnor och män och öht. Har dina föräldrar skrämt dig med kvinnor, eller vad är det du menar? Det du skriver är bara dumheter.

Om hon inte ville skapa barnet skulle hon ha sett till att använda spiral eller struntat i att ligga med en man. Ansvar och koll helt enkelt-Skulle du säga det här till en kvinna som blivit gravid? Nej, skulle inte tro det va.

Min andra beskrivning är en beskrivning av min (och många andra mäns) upplevelse under livet. Huruvida det är dumheter har du ingen aning om.
Citera
2018-04-02, 12:49
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
nej det sa jag verkligen inte. Då har du gravt missförstått. Visa mig gärna det citatet.

Det jag sa är att om man mår dåligt så kan ibland längtan efter tex en relation, att det i sig ska lösa ens problem, samtidigt som det finns andra som ”vill rädda”- laga den andre. Det är svårt att göra eftersom ja vi människor behöver stöd men när det gäller suicidalitet och djup depression så måste man få en annan sorts hjälp. Ergo en relation kan i sig inte ”laga” en djupt deprimerad person. Alltså ungefär motsatsen till det du påstår att jag sagt.

Människor som inte ser någon annan lösning än att ta sina liv har hamnat i ett mörker där de helt enkelt inte ser en annan utväg. De behöver hjälp. Initialt bryta depressionen.
"Människor som mår dåligt och är suicidala lagas inte av det du tror."
Människor lagas inte av kvasiteorier baserat på patriarkatteorin eller medvetenheten om sin tosiska maskulinitet. Människor lagas inte heller om en påhittad offerhierarki av intersektionalitet eller "normativa strukturer".
Människor lagas av förståelsen att de kan bli hela och uppfylla sina syften i livet och ses och bekräftas som värdefulla i sitt sociala sammanhang.
Om man som i Sverige bygger upp ett tolvstegsprogram för att kastrera och avmaskulinisera män, så får vi trasiga människor som förväntas bete sig emot sin egen natur och då kommer den kognitiva dissonansen som ett brev på posten.
Det blir omöjligt att svara mot "samhällets förväntningar" av en.
Man är fel oavsett hur man gör eller beter sig och det enda man vill, är att accepteras för den man är.
Citera
2018-04-02, 12:52
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det är inte feminismens fel att ni män ser kvinnor som umgås med er som horor.
Män umgås med alla kvinnor som fortfarande kan tänka sig att umgås med dem. Det är du som kallat dem för horor här. De som kallar dem för horor ute i samhället är de som fått stryk av kvinnor för många gånger och ger igen på det sätt som känns mest.
Är det bättre om män svarar kvinnor som de svarar andra män, med en smäll på käften?
Citera
2018-04-02, 12:55
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Jag var mobbad när jag var liten och i tonåren. Sedan gick rykten om vilket luder jag var. Innan jag ens hade kysst någonX det fortsatte med ett ständigt utanförskap. Även nu i vuxen ålder. Jag vet inte riktigt vilka människor du pratar om. Jag är forfarande ensam och jag funderar fortfarande ständigt på vilket sätt som är det minst smärtsamma sättet. Jag är alltså kvinna.
Barn är elaka och ju mer du visar att det tär på dig, desto mer kommer de använda samma metod. Det är tacksamt att se resultat nämligen.
Metoo funkar på samma sätt. Kan man se resultat av sin kollektiva mobbing kommer man fortsätta tills någon med auktoritet säger stopp.
Jag gissar dock att du bytt scen flera gånger sen dess och vill du inte vara ett evigt offer, får du släppa det där och gå vidare. Försök se vad du vill med ditt liv i stället och koncentrera dig på att bli det bästa du, som du kan bli.
Att älta gammalt skit kommer inte lösa nåt.
Citera
2018-04-02, 12:55
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
"Människor som mår dåligt och är suicidala lagas inte av det du tror."
Människor lagas inte av kvasiteorier baserat på patriarkatteorin eller medvetenheten om sin tosiska maskulinitet. Människor lagas inte heller om en påhittad offerhierarki av intersektionalitet eller "normativa strukturer".
Människor lagas av förståelsen att de kan bli hela och uppfylla sina syften i livet och ses och bekräftas som värdefulla i sitt sociala sammanhang.
Om man som i Sverige bygger upp ett tolvstegsprogram för att kastrera och avmaskulinisera män, så får vi trasiga människor som förväntas bete sig emot sin egen natur och då kommer den kognitiva dissonansen som ett brev på posten.
Det blir omöjligt att svara mot "samhällets förväntningar" av en.
Man är fel oavsett hur man gör eller beter sig och det enda man vill, är att accepteras för den man är.
Jag tror faktiskt inte att vi har så olika åsikter här. Annat än att jag inte påstått att JAG kan laga någon och att jag är övertygad om att att män suiciderar inte beror på feminismen.
Ja människor behöver förståelse. Men först måste man bryta depressionen, hos den akut suicidala personen. Alla behöver vi känna ett sammanhang.
Citera
2018-04-02, 12:56
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Tror du gamla medelålders tanter är det eller?
Ja och nej, beroende på vad de gör med det. Utveckla frågan, så har vi en diskussion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in