Citat:
Ursprungligen postat av
Frank.Einstein
Tredje advent ska familjen ha fått ett dåligt besked. Mycket riktigt en trådsanning eller jag tror förresten att uppgiften inkom via ett PM till någon först, så en PM-sanning är nog en mer korrekt benämning. Förslagen om vad detta tråkiga besked skulle vara har varit många – Agnes blev sämre, Hanna fick cancer tillbaks, indragen hemundervisning, Oskar fick inte professuren, hoaxen med intygen avslöjades mm.
Beträffande val av dagens diagnos tycker jag att du gjorde ett klokt val, i mitt tycke den viktigaste vid sidan av högfungerande autism och krisreaktion. Du behöver trots detta inte vara orolig för att jag ska tro att du kurtiserar — det var bara ett skämt.
Mina (miss)bruk av korta och långa tankstreck är dock – tro inget annat – på största allvar.
Hur uppfattar du viftande ögonfransar på hösten om du nu bara fröjdas av dem på våren? Om du svarar på det nu kommer jag att läsa det när jag vaknar i morgon.
Gnatt!
Egentligen behöver inte något besked alls ha kommit till familjen, utan det räcker med ett sammanbrott för OH, utlöst av ovanstående ”recept” för att katastrofen skulle bli ett faktum.
OH hade behövt ta sig ett riktigt blixter av modell format C: och vara för sig själv ett par veckor.
Hade jag kurtiserat hade du märkt det, jag gick i lära hos Tony 😉
De långa tankestrecken är det bäst att vara sparsam med så att de inte devalveras.
Viftande ögonfransar är lika iögonenfallande på hösten, jag tänkte att en av orsakerna till att de viftade var vårkänslor.
Och sedan med risk för att vara lite klyschig typ ”Carpe diem” är att man ska glädjas åt små saker för att ha anledning att glädjas oftare.