Tankar om Hammarby mot Sirius igår:
Hammarby hade matchen i sin hand under större delen av matchen. Tyckte det tidigt i matchen fanns flera fina lägen där vi var kvicka och lyckades spela oss fram till lägen. Tyvärr satte vi inte bollarna i nät. Måste säga att jag inte gillade Pa Dibba när han kom men han växer på mig. Om han lyckas få in bollarna också kan han bli riktigt farlig. Trots hans fina försäsong, och Svendsens mindre fina försäsong, föredrar jag att Dibba agerar inhoppare.
Efter ett tag går vi dock över från att kontrollera matchen och hota till att kontrollera matchen och mest spela i sidled. Det går för långsamt framåt helt enkelt.
Jag brukar kunna vara ganska objektiv även när domslut uppenbart går med mitt lag. Förstår dock inte frågetecknen kring första straffen. Har sett massor av repriser och för mig ser det ut som om armarna är i en onaturlig ställning (gör sig större) och bollen tar på armen.
https://i.imgur.com/CBZIYW9.jpg
I övrigt blir vi sämre med en man mer, som så ofta förut. Med tanke på hur svaga vi är bakåt var jag faktiskt nervös efter att Sirius fick in sin enda boll. Skönt då att vi fick in ytterligare en för att fastställa att även resultatet speglade matchbilden lite bättre.
Bra: Vi dominerar större delen av matchen även om det är väl svalt framför motståndarnas mål. Dock var Sirius riktigt risiga (det var väldigt många passar som de missade t.ex. och som helt sonika gick ut över långsideslinjen).
Dåligt: Det blev för statiskt, för mycket sidled bitvis. Dessutom för mycket nerv när vi redan ledde 2-0 och 2-1 och hade en man mer på planen. Så ska det inte vara.