2018-03-31, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Så "blev tillsammans med Signe" menas som älskarinma då kanske?

Nej du skrev Sirid, henne blev han tillsammans med 2010. Signe träffade han 2016 i samband med technofest.
Citera
2018-03-31, 13:57
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Du har rätt. "Skam" är fel ord att använda. En psykopat känner varken skuld eller skam.
Ligger nog närmare sanningen att beskriva det de känner som en enorm prestigeförlust och förödmjukelse, att de blivit avslöjade, givetvis också i kombination av stress/ångest och att han tycker förbannat synd om sig själv som åkt fast. Ibland så spelar psykopaten ledsen i rätten, gråter osv. Det är enbart ett spel, för om andra tror att han känner skuld så ökar chanserna att få sympati.
Det tror jag stämmer. Därför undrar man ju vad M eller gänget har hittat på tidigare. Det här med Kim verkar alldeles för avancerat för att vara förstagångsbrott.
Citera
2018-03-31, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Bra jobbat! Verkligen suspekta personer med bisarra intressen. Välkommen till Flashback
De är unga och har konstnärsambitioner. Tycka vad man vill om vad de uttrycker. De visste bara inte att de hade att göra med ett verkligt monster.
Citera
2018-03-31, 14:21
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Men tror ni verkligen att det är skam de känner för att de avslöjats? Känns rimligare att det skulle vara en ångestladdad/stresskänsla av att de inser att allt kan komma att gå åt helvete nu? Eller tänker ni på skam här som en känsla av förödmjukelse?

Ja, ordet skam blir såklart missvisande, sett som skambrott i samhällets ögon, förödmjukande för psykopaten
Citera
2018-03-31, 14:22
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Men tror ni verkligen att det är skam de känner för att de avslöjats? Känns rimligare att det skulle vara en ångestladdad/stresskänsla av att de inser att allt kan komma att gå åt helvete nu? Eller tänker ni på skam här som en känsla av förödmjukelse?

Ja, ordet skam blir såklart missvisande, sett som skambrott i samhällets ögon, förödmjukande för psykopaten.
Citera
2018-03-31, 14:22
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Kanske bara som han säger
Han är ju inte känd som sanningssägare, utan han säger väl det som passar hans syften just då.
Citera
2018-03-31, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Nej du skrev Sirid, henne blev han tillsammans med 2010. Signe träffade han 2016 i samband med technofest.

Min frågade angående när han blev tillsammans med Sigrid grundrade sig på det du skrev angående Signe
Citat:
Signe blev han tillsammans med 2016, D efter det.

Jag undrade eftersom du skrev att de, han och Signe blev tillsammans 2016. Hur det gick ihop eftersom som du skrev att han redan var tillsammans med Sirid. Därför skrev jag att han o Signe kanske var tillsammans såsom hans älskarinna.
Citera
2018-03-31, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Du har rätt. "Skam" är fel ord att använda. En psykopat känner varken skuld eller skam.
Ligger nog närmare sanningen att beskriva det de känner som en enorm prestigeförlust och förödmjukelse, att de blivit avslöjade, givetvis också i kombination av stress/ångest och att han tycker förbannat synd om sig själv som åkt fast. Ibland så spelar psykopaten ledsen i rätten, gråter osv. Det är enbart ett spel, för om andra tror att han känner skuld så ökar chanserna att få sympati.

Hans Grandiosa självbild har fått sig en stor fläck, som bara tycks sprida sig och snart förinta denna uppblåsta självbild. Vem är Madsen då? Den lilla ynkliga skitstövel han alltid varit som han genom sin lika gigantiska megafon blåst upp. Nu är den på väg att spricka. Kvar står han där i sin ynklighet.

Jag tror han är livrädd.
Citera
2018-03-31, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Det var väl så normalt mellan dom , de smeknamnen , att det bara slank ut. Haha. Den där kretsen, där finns det nog en hel del ljusskyggt.
Just det där med Mengele kan vara nåt han sa i stunden att nu sitter plötsligt ett "monster"(Mengele) där. Fast han för honom är Peter.

Han säger inte att han brukade kalla honom det. Inte i live intervjun.
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-03-31 kl. 14:45.
Citera
2018-03-31, 14:38
Medlem
Citat:
Min frågade angående när han blev tillsammans med Sigrid grundrade sig på det du skrev angående Signe

Jag undrade eftersom du skrev att de, han och Signe blev tillsammans 2016. Hur det gick ihop eftersom som du skrev att han redan var tillsammans med Sirid. Därför skrev jag att han o Signe kanske var tillsammans såsom hans älskarinna.

Ok då missförstod jag, sorry. Men ingen heter Sigrid Ja Signe var väl en av älskarinnorna. Har för mig att DK sa att han bodde hos henne ett tag 2016, kanske hade ett break med Sirid (exhustrun) då.
Citera
2018-03-31, 14:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Han är ju polyamorös. D.v.s.: han är tillsammans med många olika kvinnor samtidigt, och de olika förhållandena kan betecknas lite olika.
Citera
2018-03-31, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hans Grandiosa självbild har fått sig en stor fläck, som bara tycks sprida sig och snart förinta denna uppblåsta självbild. Vem är Madsen då? Den lilla ynkliga skitstövel han alltid varit som han genom sin lika gigantiska megafon blåst upp. Nu är den på väg att spricka. Kvar står han där i sin ynklighet.

Jag tror han är livrädd.

Kanske det. Jag tror han är mest rosenrasande. Än så länge. Sen beror det också på hur många "poäng" PM får på Robert D Hars psykopatchecklista.

En narcissist har ju mycket låg självkänsla och en förvriden självbild, men en stor självsäkerhet och därmed ett synnerligen uppblåst ego som täcker upp. Men den är inte omöjlig att slå hål på. Åklagaren gör sitt bästa och gör det mycket bra.

Äldre narcissister brukar bli ensamma på ålderns höst, gnälliga och bittra och kan hamna i depression och då rämnar självsäkerheten. Om de någonsin söker hjälp så gör de det då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in