2018-03-31, 12:33
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag menar, att det var klantigt av en vän, som uppenbarligen under själva förhöret gjorde allt vad han kunde och vågade för att hjälpa M - utan att direkt ljuga - lät undslippa sig något som kan tolkas så negativt, till journalisterna. Men det blir ofta så där när man har haft en stor anspänning; efteråt slappnar man av och då vräker man ur sig det mest dumma... Har hänt mig någon gång när jag varit på något viktigt möte, att jag vräkt ur mig något extremt olämpligt ute i tamburen när jag blivit följd till dörren...

Om han 'uppenbarligen gjorde allt han kunde och vågade för att hjälpa M' tror du att det får jättestor påverkan på rätten då?

Och varför skulle det tolkas negativt? Tror att rätten tänker precis som du när det gäller medhavd såg, spetsade skruvmejslar, kvinnotortyrfilmer på datorn, RPU, skador som tillfogats medan offret var i livet, fantasier om att binda, tortera och mörda någon på Nautilus...osv: en slump.
Citera
2018-03-31, 12:42
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Jag menar, att det var klantigt av en vän, som uppenbarligen under själva förhöret gjorde allt vad han kunde och vågade för att hjälpa M - utan att direkt ljuga - att låta undslippa sig något som kan tolkas så negativt, till journalisterna. Men det blir ofta så där när man har haft en stor anspänning; efteråt slappnar man av och då vräker man ur sig det mest dumma... Har hänt mig någon gång när jag varit på något viktigt möte, att jag vräkt ur mig något extremt olämpligt ute i tamburen när jag blivit följd till dörren...
Det var väl så normalt mellan dom , de smeknamnen , att det bara slank ut. Haha. Den där kretsen, där finns det nog en hel del ljusskyggt.
Citera
2018-03-31, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camelopard
Veldig interessant vinkling! Jeg tror: Ganske så mye. Det du nevner, er dessverre bare en liten del av det som utgjør et menneske. Men j... viktige deler, utvilsomt. Lover og regler er viktige for psykopaten i den forstand at regelbrudd kan føre til problemer for ham personlig. Men når ingen ser på...da kommer det bare an på hva psykopaten føler for. Den psykopat som har et sterkt avvikende følelsesliv, er da selvfølgelig livsfarlig. Kombinasjonen vond barndom og psykopati er derfor en oppskrift på katastrofe. Jeg anbefaler HBOs dokumentarer om mafiamorderen Richard Kuklinski, og a propos det jeg nå skriver, slutten av siste intervju der den intervjuende psykologen oppsummerer for Kuklinski hva som foregår inni Kuklinskis sjel.

Tack för tipset! Skall se den.
Citera
2018-03-31, 12:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Det var väl så normalt mellan dom , de smeknamnen , att det bara slank ut. Haha. Den där kretsen, där finns det nog en hel del ljusskyggt.

Ljusskyggt är nog en underdrift. Det här fallet är nog bland det läskigaste jag läst om i hela mitt liv. Seriemördar vibbarna är totala (med det sagt så tror jag väl kanske inte han mördat förr, Men tusan vet om han kunnat sluta om han kommit undan?)
Även bland folk som är så pissiga att de seriemördar finns det ju liksom grader i helvetet, Och jag tror om man kunde gjort en "ondskeskala" att rangordna mördare efter så skulle PM hamna väldigt högt upp även i en grupp bestående av seriemördare.

och dessa människor i hans krets ger ju inte precis några bra vibbar de heller.

Tror det kan finnas precis hur mycket bisarra saker som helst i den här härvan att gräva i. Trasiga människor i drivor runt PM som alla verkar trasiga på mycket osympatiska sätt.
Citera
2018-03-31, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja! Den kommer på köpet med de andra två kostymerna (betala för två,få tre) Men det är ju nästan ett psykopatiskt straff. Tänk om Madsen skulle ligga sömnlös på nätterna med alla fruktansvärda bilder på näthinnan, som han nu inte klarar av att se.
Att Madsen resten av sitt liv jobbar ihjäl sig med de mest utsatta,sarsvirus smittate,hiv etc för att försöka gottgöra det onda han gjort. Och rädslan på kvällarna för bilderna som kommer när han sluter ögonen Samt mardrömmarna som jagar honom.
Jag tror inte en psykopat hade kunnat komma på något läbbigare faktiskt. Jag tror att det skulle vara det allra värsta straffet för en psykopat. Att få ett samvete och empati helt plötsligt.

Ja, men dessvärre händer det icke. Istället kommer han njuta och förlusta sig över alla detaljer från natten med Kim. Det minnet skulle jag vilja operera bort. Det skulle vara ett straff.
Citera
2018-03-31, 13:03
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory
Ljusskyggt är nog en underdrift. Det här fallet är nog bland det läskigaste jag läst om i hela mitt liv. Seriemördar vibbarna är totala (med det sagt så tror jag väl kanske inte han mördat förr, Men tusan vet om han kunnat sluta om han kommit undan?)
Även bland folk som är så pissiga att de seriemördar finns det ju liksom grader i helvetet, Och jag tror om man kunde gjort en "ondskeskala" att rangordna mördare efter så skulle PM hamna väldigt högt upp även i en grupp bestående av seriemördare.

Tror det kan finnas precis hur mycket bisarra saker som helst i den här härvan att gräva i. Trasiga människor i drivor runt PM som alla verkar trasiga på mycket osympatiska sätt.
Jag håller helt med dig. Toppen av ett isberg är det nog. Hoppas polisen gräver vidare efter Madsenrättegången. Speciellt bland dom som helgonförklarar Madsen. Dom är värda att syna i sömmarna.
Citera
2018-03-31, 13:20
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory

Håller med i allt du skriver. Madsen och Company är ju så ljusskygga att dom nestan blir en parodi på ljusskygghet. Och nu plötstligt dyker minsann Mengele upp också, själva dödsängeln, The Angel of Death. Tror det var honom Madsen skulle föreställa när han "skojade" om att setta en spruta med syra i någon.(om ni kommer ihåg) Vilket gäng, vilka värdelösa pervon.
Citera
2018-03-31, 13:36
Medlem
Citat:
Haha. Vad är det jag har sagt hela tiden? Från Ekstrabladets täckning av O:s (Kims pojkvän) vittnesmål:

- Da hun kom tilbage spurgte jeg naturligvis om Peter Madsen. Hun sagde, at han var lidt 'all over the place', men at han virkede interessant, siger kæresten.

- Kan du uddybe det, spørger anklageren

- Jeg tror, hun var fascineret af ham,

- Var hun urolig?

- Hun var bange for at skulle ud i en ubåd, siger kæresten.

Det här var också lite kul, förresten. Enligt pojkvännen kunde K mycket väl gå omkring med strumpbyxor med revor i!

"Omkring huller i strømpebukserne kunne han ikke afvise, at hun ville gå med strømpebukser med huller."

Vad är det du har sagt hela tiden som återspeglas i det du fetade? Kan du utveckla vad du tolkar in i att "vara fascinerad"? Det är väl ingen som har ifrågasatt att KW på något vis skulle finna PM intressant - annars hade hon väl aldrig velat skriva ett reportage där halva fokus är på honom?
Citera
2018-03-31, 13:45
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Men tror ni verkligen att det är skam de känner för att de avslöjats? Känns rimligare att det skulle vara en ångestladdad/stresskänsla av att de inser att allt kan komma att gå åt helvete nu? Eller tänker ni på skam här som en känsla av förödmjukelse?
Du har rätt. "Skam" är fel ord att använda. En psykopat känner varken skuld eller skam.
Ligger nog närmare sanningen att beskriva det de känner som en enorm prestigeförlust och förödmjukelse, att de blivit avslöjade, givetvis också i kombination av stress/ångest och att han tycker förbannat synd om sig själv som åkt fast. Ibland så spelar psykopaten ledsen i rätten, gråter osv. Det är enbart ett spel, för om andra tror att han känner skuld så ökar chanserna att få sympati.
Senast redigerad av magiciadehex 2018-03-31 kl. 13:48.
Citera
2018-03-31, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
De blev tillsammans 2010 och gifte sig 2011.
Så "blev tillsammans med Signe" menas som älskarinma då kanske?
Citera
2018-03-31, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Hon sa ekonomiska och personliga skäl, enligt liven jag följde. Bt.dk tror jag. Fast det var ju enligt PM.
Kanske bara som han säger
Citera
2018-03-31, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Men tror ni verkligen att det är skam de känner för att de avslöjats? Känns rimligare att det skulle vara en ångestladdad/stresskänsla av att de inser att allt kan komma att gå åt helvete nu? Eller tänker ni på skam här som en känsla av förödmjukelse?

Som du skriver: stress. Men definitivt inte skam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in