2018-03-31, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Är det PMs enda intressen tror du? Sin sexuella läggning?
Vad hade nu intellektuella von Bengtsson för intressen,sa du?

Vad är det som gör att du anser att PM är intellektuell?
Citera
2018-03-31, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Nja, han pysslade ju med utdaterade ubåtar och raketer på låg nivå, så lite interessen hadde han.
von Bentsson däremot han är intelektuell, hans hjerna fungerar kan man säga. Tror han kommer nå långt nu när han inte hålls tilbaka av den tröga Madsen.
Tro kan man alltid göra. Men det är också bra om man kan underbygga sin tro/sina påstående med någon form av belägg/bevis.
Citera
2018-03-31, 00:16
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Jag har tänkt på det "passiva" lite som du. Att hans dragning till grymhet fick honom att dras till BD/SM. Men att det mer var som ett substitut för hans egentliga sexualitet. Att delta själv på jämlika villkor var inte det PM var ute efter. Men att stå vid sidan om, som du skrev och fantisera om att det var emot kvinnornas vilja,att det var övergrepp som pågick och att kvinnorna var offer, det gav PM iallafall något. Det som gav honom mest var nog uppträdanden på klubben Manifest. Att sitta i mörkret och betrakta fake mord på kvinnor. Samt att sitta och titta på snuff-filmer i datorn.

När det gäller partners som ville bli dominerade så kanske PM hade en spärr. Att han inte vågade släppa loss i rädsla för att inte kunna hejda sig. Att det skulle kunnat leda till mord på de mest olämpliga ställen samt situationer. Istället har han läst allt om Amagermannen samt andra seriesexmördare. Försökt att leva ett normalt liv hand i hand med sina perversa sexfantasier, som jag inte tror att han levde ut med sina sexpartners utan mer på tu man hand. Samtidigt som han fantiserat om att göra det med en helt okänd kvinna. Ett objekt. Flera stycken objekt i långa banor. Att i hemlighet bli som Amagermannen. Och slå till mot helt okända kvinnor.
Ett hemligt dubbelliv. Att mörda och komma undan. Det var nog PMs fantasi. Och jag tror att del.1 (mord) var lika upphetsande som del.2 (mördarjakten,att komma undan,att Narcissistiskt lura polisen.)

Här skulle jag vilja markera ditt och ovan magicadehex inlägg som klockrena analyser av Madsens psykosexuella beteendemönster. Har inget att tillägga förutom en undran jag haft en tid, hur tänker ni er hans sexuella praktik i de relationer där sexpartnern , som exempelvis Deidre, beskriver honom som ”mjuk och försiktig”?
Jag har där en teori om att han kunde avstå från egen orgasm, och endast ägnade sig åt att tillfredsställa den andra. Dvs, jag har en känsla av att han var närmast impotent vid normalt samlag, jmf med Nerijus, och för att få ut något själv agerade voyeristiskt och bedrev autoerotism vid sidan av, inte gemensam njutning. Att detta kan vara en av anledningarna att han lyckats binda dessa två kvinnor så hårt till sig, Deidre och Sirid, han var bra på att tillfredsställa dem, och därför gjorde dem närmast beroende av honom som älskare.
Psykopater har ju ofta rykte om sig att vara fantastiska älskare, och även avancerade tekniskt, vilket inte hör till vanligheterna bland det stora flertalet manspersoner.

Hur tänker ni kring detta?
Citera
2018-03-31, 00:24
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Tro kan man alltid göra. Men det är också bra om man kan underbygga sin tro/sina påstående med någon form av belägg/bevis.
Jo, det är sant otto, men jag tror inte du heller kommer klara av att legga fram några bevis som får mig att se på Madsen som en intelektuell.
Citera
2018-03-31, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vad är det som gör att du anser att PM är intellektuell?
Det har jag svarat på genom att räkna upp hans intressen. Han är väldigt allmänbildad samt reflekterande.
Om inte PM hade varit en social,omtyckt,populär person hade ingen anlitat honom för föreläsningar. Inga entusiaster hade velat hjälpa honom bygga ubåtar och raketer. Om PM var en helt igenom ointressant person hade han inte haft något.
Inget RMR,ingen Nautilus,inga sponsorer. Ingenting. Och då hade han inte heller haft möjligheten att mörda KiM. För det första skulle hon aldrig be en nobody om en intervju, ombord på en Ubåt han aldrig ägt om en rymdkapplöpning han aldrig deltagit i.
Om PM var en totalt ointressant nobody så hade inte KiM eller vi någonsin hört talas om honom. Så kvaliteter hade PM, även om han är en förfärligt störd sexualsadist som nu står åtalad för ett avskyvärt,grymt mord.

PS.1 Boken som PM för tillfället läste,-Att jaga en best och fånga en människa.

PS.2."Jag är inte bara en mamma utan jag är tandläkare också".
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-31 kl. 01:01.
Citera
2018-03-31, 00:37
Medlem
Citat:
Jo, det är sant otto, men jag tror inte du heller kommer klara av att legga fram några bevis som får mig att se på Madsen som en intelektuell.
Först måste vi kanske reda ut begreppet intellektuell
https://sv.wikipedia.org/wiki/Intellektuell
Citera
2018-03-31, 00:41
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Först måste vi kanske reda ut begreppet intellektuell
https://sv.wikipedia.org/wiki/Intellektuell

Tack otto! Intellekt betyder förstånd, tycker du Madsen hadde mycket förstånd?
Citera
2018-03-31, 00:43
Medlem
Citat:
Det har jag svarat på genom att räkna upp hans intressen. Han är väldigt allmänbildad samt reflekterande.
Om inte PM hade varit en social,omtyckt,populär person hade ingen anlitat honom för föreläsningar. Inga entusiaster hade velat hjälpa honom bygga ubåtar och raketer. Om PM var en helt igenom ointressant person hade han inte haft något.
Inget RMR,ingen Nautilus,inga sponsorer. Ingenting. Och då hade han inte heller haft möjligheten att mörda KiM. För det första skulle hon aldrig be en nobody om en intervju, ombord på en Ubåt han aldrig ägt om en rymdkapplöpning han aldrig deltagit i.
Om PM var en totalt ointressant nobody så hade inte KiM eller vi någonsin hört talas om honom. Så kvaliteter hade PM, även om han är en förfärligt störd sexualsadist som nu står åtalad för ett avskyvärt,grymt mord.
PS:Boken som PM för tillfället läste,-Att jaga en best och fånga en människa.
"Jag är inte bara en mamma utan jag är tandläkare också".

MEN det du räknar upp tillhör hans smala specialintressen. Hans favoritämnen han engagerat pratar om. T.ex föreläsningarna eller att Kim ville få en intervju om raketkapplöpningarna mellan två konkurrenter (CS intervju var klar).
Citera
2018-03-31, 00:45
Medlem
En psykopat är charmerande och fokuserad på att få dig att trivas...så länge han har ANVÄNDNING av dig. I sängen är han en mycket bra älskare. Han har ju ett par tusen amorösa erfarenheter bakom sig... Inte direkt brist på självförtroende.
En psykopat har många styrkor. Livsfarlig!
Senast redigerad av commandaria 2018-03-31 kl. 01:05.
Citera
2018-03-31, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Här skulle jag vilja markera ditt och ovan magicadehex inlägg som klockrena analyser av Madsens psykosexuella beteendemönster. Har inget att tillägga förutom en undran jag haft en tid, hur tänker ni er hans sexuella praktik i de relationer där sexpartnern , som exempelvis Deidre, beskriver honom som ”mjuk och försiktig”?
Jag har där en teori om att han kunde avstå från egen orgasm, och endast ägnade sig åt att tillfredsställa den andra. Dvs, jag har en känsla av att han var närmast impotent vid normalt samlag, jmf med Nerijus, och för att få ut något själv agerade voyeristiskt och bedrev autoerotism vid sidan av, inte gemensam njutning. Att detta kan vara en av anledningarna att han lyckats binda dessa två kvinnor så hårt till sig, Deidre och Sirid, han var bra på att tillfredsställa dem, och därför gjorde dem närmast beroende av honom som älskare.
Psykopater har ju ofta rykte om sig att vara fantastiska älskare, och även avancerade tekniskt, vilket inte hör till vanligheterna bland det stora flertalet manspersoner.

Hur tänker ni kring detta?
Väldigt intressant. Och du ger ju svaret så bra på denna gåta.
Vad som binder dessa två kvinnor så hårt till Madsen.
Deidre,älskarinnan som skryter om deras date,kärleksnatten på ett hotell i Amager i början av juni.
Samt kuttrar som en förälskad tonåring över deras andra date för sommaren, som skulle infalla den 11 augusti.
För att vara PMs älskarinna så bedrev de inte älgskog så ofta. Men det är ju inte kvantiteten som räknas utan kvaliteten.
Så det kan säkert förhålla sig så, som du tänker.
Och det var inte så ofta PM hade lust men för att behålla dem så ställde PM upp då och då. Och då var det nog väldigt speciellt.

Jag tror att S fortfarande är kär i PM. Och att det nog var skälet till både skilsmässan samt att hon inte dök upp och vittnade. Jag tror inte att hon klarar av att träffa Madsen. Att se honom.
Hennes enda sätt att glömma är nog att inte träffa honom alls, tror jag iallafall.
Citera
2018-03-31, 01:02
Medlem
Citat:
Tack otto! Intellekt betyder förstånd, tycker du Madsen hadde mycket förstånd?
Du får läsa på bättre samt använda ditt förstånd. Det ena utesluter inte det andra.
Citera
2018-03-31, 01:07
Medlem
Ni känner säkert till det men från RPUn sa man att han är normalbegåvad. Jag blev då förvånad för jag trodde han låg över medel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in