2018-03-30, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Det fetade: håller med.
En annan sak , Madsen behövde tex strumbyxan, skor, hår för att platsera ut DNA i ubåten efter att ha tvettat ner/ steriliserat den. Ubåten var ju tvettat innan den 10 augusti.

Nja, ... hänger inte riktigt med där. Hade han väl kommit tillbaka, som han planerat, hade polisen över huvud taget inte fått tillstånd att undersöka ubåten. Men för att försäkra sig, är det tänkbart.

Han hade satt av Kim kvällen innan, man fann hennes strumbyxor som indikerade att det stämde

... Bortsett då från dom där övervakningskamerorna! Rackarns, dom hade han Noll koll på.
Citera
2018-03-30, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
PM ville nog leva ut sina sexuella fantasier med en kvinna som han inte hade en relation med.
Ett offer som han bara kunde se som ett objekt (som NB med Lisa Holm).
Att ha regelrätt samlag ingår därför inte (undantag finns). Så nära vill de inte komma.
Både NB och PM hade fått sädesutlösning annorstädes. PM i kallingarna.

Detta är kanske OT, men ändå viktigt
för att förstå såna som PM, anser jag:
Nerijus Bilevicius var tom så upphetsad att han efterlämnade en stor hög med avföring i ett hörn av ladan efter sexualsadistdansen och mordet. Kunde inte hålla sig i upphetsningen.

Teknikerna hittade skithögen och konstaterade att den var NBs. Han var tydligen mer generad över den än över det faktum att ha mördat Lisa Holm. Hon var bara ett redskap för hans egna perversa lustar. Inte som en människa med ett liv och familj och vänner som älskade henne - en tjej med hela livet framför sig.

'När jag fick det med skithögen klart för mig så begrep jag mer om sexualsadister än jag hade vetat innan...
Senast redigerad av zilvereko 2018-03-30 kl. 23:47.
Citera
2018-03-30, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Jag har lite andra teorier angående det som framkommit om PM:s sexuella aktiviteter.

Enligt vittnet från "svarta sällskapet" där PM ingick för 18 år sedan, så uteslöts han pga "passivitet".
Detta ville väl advokaten föra fram för att få en "snällare" bild av PM istället för den sadistiska.
Att han uteslöts pga passivitet behöver ju inte vara ett gott tecken. Det kan snarare vara att andra medlemmar fann honom obehaglig då han inte var delaktig utan kanske ägnade sig åt voyeurism.
Att bli upphetsad av att titta på när andra har BDSM-sex. En fluktare alltså.

Kanske han blev tänd av att se på och samtidigt fantisera om att det var på riktigt, att den som väljer att bli dominerad och kanske piskad och plågad på andra sätt - enligt egna önskemål, och enligt överenskommelse med partners och de regler de gemensamt har.
Själv kanske det var så att det med "regler" och frivilligt undergivna inte var så intressant för honom, att det inte tände honom helt enkelt. Däremot att titta på andra och samtidigt fantisera kan vara något han gick igång på. Självklart vill inte deltagarna ha en passiv fluktare i gruppen, det skulle kunna vara anledningen till att han uteslöts.

Kom också att tänka på en sak Deirdre sa i något sammanhang, att PM ville att hon skulle berätta för honom om vad andra män gjort med henne när de haft sex, för det gjorde honom upphetsad.

Jag kan tänka mig att PM från början var ganska osäker i sin sexualitet, att han hade svårt att känna någon riktig sexuell tillfredsställelse, testar en massa grejer som BDSM-klubbar m.m för att utforska sin egen sexualitet. Kanske han var ganska passiv även där? Håller på med gruppsex, ska ha flera kvinnor samtidigt, får liksom aldrig nog. Kanske det är för att han aldrig känner sig riktigt tillfredsställd, känner att han behöver något mer, något annat?

Sen, alla olika älskarinnor som han haft, är det någon slags jakt på att uppnå den ultimata tillfredsställelsen han aldrig känt, kanske någon kan ge honom det?

De kvinnor som vittnat som varit hans älskarinnor ger ju lite olika beskrivningar av honom. En kvinna berättar att hon gillar att bli dominerad och bad PM om det, därför blev det så, på hennes initiativ.
Åklagaren frågade om strypsex och kvinnan berättade att de pratat om det men att det enda som hände var att PM en gång höll händerna runt hennes hals, sen inget mer. Och han hade aldrig bundit henne.

En annan kvinna berättar att de aldrig haft några våldslekar för "han har inte det i sig", utan han har varit empatisk. De träffade en norrman som gärna ville simulera en razzia, där en polisman sökte igenom en lägenhet och våldtog kvinnan som var där, var en annan sak som sades. Jag vet inte själv om den "simulerade" razzian ägde rum eller om det bara pratades om det.

Sen då Deirdres vittnesmål som man knappt behöver räkna med för Peter är ju hennes gullponke, så snäll, empatisk och har aldrig varit våldsam.

Jag tror inte att BDSM är speciellt intressant för PM eftersom det där handlar om gemensamma regler, överenskommelser och frivilliga som vill vara "offer" och bli dominerade. Ett "frivilligt offer" är inte sexuellt upphetsande för honom.

Det som är gemensamt med dessa kvinnor är att de alla haft extrema sexsamtal med honom, det har pratats om våld, tortyr, snuff och fan vet allt. Även hotfulla sms har skickats från PM, om våld, tortyr, förslag om att ta två kvinnor till ubåten, binda en osv. Men, det verkar nästan som att det kändes normalt i dessa kretsar, som något som ingick i ett upphetsande rollspel.
Vad ingen förstod var att dessa fantasier var hans verkliga jag. Sen en tid tillbaka känner PM mer och mer vad det egentligen är han söker, det som ska ge den där ultimata tillfredsställensen han saknat.

Han har ju nästan maniskt knullat runt, fixat sexkontakter via nätet, gått på kinky klubbar för där är det lätt att träffa en tillfällig sexpartner. Hans narcissism göds ju också av de otaliga erövringar han gör, men i praktiken är det bara ett känslolöst knullande, en och annan utlösning och sen är det tack och hej.

Inget i detta ger de känslor som de grova sadistfantasier han bär på ger eller den njutning de extrema filmerna ger. Han har för länge sedan nu hittat rätt i sin sexualitet, vad som saknades.
Den aggressiva sexualiteten som handlar om att plåga ett offer till döds.
Njuta av att ha makten över ett människoliv och se det livet rinna ut i plågor.

Han blir mer och mer maniskt fantiserande om sitt drömscenario. Njuter fullt ut av att se kvinnor torteras och få halsarna avskurna. Han har hittat rätt, det känner han till fullo.
Det är här den ultimata sexuella tillfredsställelsen finns. Det och inget annat.
Jag har tänkt på det "passiva" lite som du. Att hans dragning till grymhet fick honom att dras till BD/SM. Men att det mer var som ett substitut för hans egentliga sexualitet. Att delta själv på jämlika villkor var inte det PM var ute efter. Men att stå vid sidan om, som du skrev och fantisera om att det var emot kvinnornas vilja,att det var övergrepp som pågick och att kvinnorna var offer, det gav PM iallafall något. Det som gav honom mest var nog uppträdanden på klubben Manifest. Att sitta i mörkret och betrakta fake mord på kvinnor. Samt att sitta och titta på snuff-filmer i datorn.

När det gäller partners som ville bli dominerade så kanske PM hade en spärr. Att han inte vågade släppa loss i rädsla för att inte kunna hejda sig. Att det skulle kunnat leda till mord på de mest olämpliga ställen samt situationer. Istället har han läst allt om Amagermannen samt andra seriesexmördare. Försökt att leva ett normalt liv hand i hand med sina perversa sexfantasier, som jag inte tror att han levde ut med sina sexpartners utan mer på tu man hand. Samtidigt som han fantiserat om att göra det med en helt okänd kvinna. Ett objekt. Flera stycken objekt i långa banor. Att i hemlighet bli som Amagermannen. Och slå till mot helt okända kvinnor.
Ett hemligt dubbelliv. Att mörda och komma undan. Det var nog PMs fantasi. Och jag tror att del.1 (mord) var lika upphetsande som del.2 (mördarjakten,att komma undan,att Narcissistiskt lura polisen.)
Citera
2018-03-30, 23:32
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nja, ... hänger inte riktigt med där. Hade han väl kommit tillbaka, som han planerat, hade polisen över huvud taget inte fått tillstånd att undersöka ubåten. Men för att försäkra sig, är det tänkbart.

Han hade satt av Kim kvällen innan, man fann hennes strumbyxor som indikerade att det stämde

... Bortsett då från dom där övervakningskamerorna! Rackarns, dom hade han Noll koll på.
Asså, jag tar det hela vegen nu Men att Madsen hadde gjort sina funderingar omkring DNA är jag säker på.
Det fetade: jo, men sån är det alltid, överplanering är det dummaste man gör. Alla kriminella vet det. Keep it simple stupid, du vet. Som brottsling var ju inte Madsen särskilt rutinerad.(hoppas jag)
Citera
2018-03-30, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Nerijus Bilevicius var tom så upphetsad att han efterlämnade en stor hög med avföring i ett hörn av ladan efter sexualsadistdansen och mordet. Kunde inte hålla sig i upphetsningen.

Teknikerna hittade skithögen och konstaterade att den var NBs. Han var tydligen mer generad över den än över det faktum att ha mördat Lisa Holm. Hon var bara ett redskap för hans egna perversa lustar. Inte som en människa med ett liv och familj och vänner som älskade henne - en tjej med hela livet framför sig.

'När jag fick det med skithögen klart för mig så begrep jag mer om sexualsadister än jag hade vetat innan...
Nej inte Ot tycker jag, för att förstå sexualsadisten PM.
Det kallas skambrott. Jag tror nog att de skäms över hela situationen om de blir påkomna, eftersom att de naturligtvis vet att det är tabu,onaturligt,perverst,avskyvärt.
Ett rånmord på en ung tjej fördöms å det grövsta men ingenting är vidrigare än ett sexualsadistiskt mord. Och det vet de naturligtvis. Men om de inte blir påkomna finns nog ingen skam.
Ekelund svettades som en gris,skakade,våndades och stammade nästan fram sitt erkännande. Det var nästan plågsamt att se det från förhör. Men efter brottet gick han och käkade pizza utan minsta problem. Skambrott är extremt skämmigt om man blir påkommen. Inte annars.
Citera
2018-03-30, 23:51
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Som sagt, vi ska inte älta detta med att KW ev. kunnat undvika sitt öde. Men hon gick ombord med en rädsla för att vara under vatten, i en ubåt ( sedan finns faktorer som hemmabygge och exentrisk kapten, vi bortser från det), som egentligen inte kunde skötas säkert av en person!?

Och, mer underligt, intervjun hade väl kunnat skötas i tornet, i ytläge, så att turen kunnat avslutas efter en 2-3 timmars ytglidning i Köpenhamns inlopp? Någonstans här får jag inte ihop det med KW's yrkesroll och mål med resan, och att hon uppenbarligen gladelikt gick med på ett dyk, sms'ade pojkvännen strax före om det och försening ( tror jag).

Hon gick rakt i fällan, som psykopaten skickligt gillrat. I ett mycket tidigt läge i fallet, någon eller två veckor efter, efterlyste jag en plan för rutten, och ansåg att det hade betydelse för utgången ( går att läsa för den som orkar...). Det känns fortfarande lite oklart, vad de egentligen gjorde upp, annat än ett tids-schema, som sprack redan innan 20.30-tiden. Vad hände sedan....
För det första så tar nog en intervju med Madsen längre tid än beräknat. Han är ju "mannen utan stoppknapp" och det är svårt att få tyst på honom när han pratar teknik, t.o.m i rättegången har man problem med det.

Madsen har nog gjort sitt allra bästa för att inge förtroende, fått henne att känna sig bekväm och trygg. Han ger detta skådespel tid för samtidigt som han sitter där nära henne så njuter han av att tänka på det som sen ska hända. Trevligheten och att få henne att känna sig trygg är som ett triggande förspel för honom. Hon ställer bra frågor, han ger henne beröm, säger att hon är ovanligt kunnig och duktig som journalist. Typ sånt. Hans drömscenario är ju just det som kommer att ske, att från en trevlig pratstund så ändras plötsligt allt till ett sadistscenario där det intet ont anande offret attackeras, binds, torteras och han har förvandlats till det sadistiska monster han är.

Sen kan det vara så att hon kanske sagt att hon är lite rädd för att dyka med ubåten och helst inte vill göra det. Givetvis kopplar han då på bästa manipulationscharmen, säger att en så kunnig journalist som hon, verkligen missat något om hon aldrig åkt under vattnet i en ubåt. Han säger att han är helt säker på att hon kommer att uppskatta det, att göra ett litet provdyk så har hon något att berätta för barnbarnen sen.

Han säger att han vill låta henne uppleva den härliga känslan av frihet som infinner sig när man är under vattnet. Han säger att intervjun varit väldigt givande och att de väl kan avsluta det lilla som återstår av intervjun i undervattensläge, att göra en liten dykning innan de vänder hemåt.
Han får henne nästan att känna att det är en uppoffring han gör för hennes skull och att han verkligen menar det han säger, att han vill att hon ska få uppleva allt det positiva han beskriver med ett litet dyk.

Ungefär så tror jag att det kan ha gått till. Så kan en manipulativ psykopat jobba för att locka sitt offer i den sexualsadistiska fällan. En psykopatisk sexualsadist är otroligt målmedveten och fokuserad när han är på väg att snärja sitt byte. Som ett rovdjur.
Svårt att värja sig för vem som helst, hur klok och förnuftig man än är.
Är andra, starka krafter som spelar in, sådant som inte har med normal mänsklighet att göra.
Citera
2018-03-30, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, han kunde bevisligen läsa och skriva. Jag ser inte på sadism och snuffporr som varken konst, film, litteratur eller vetenskap.
Är det PMs enda intressen tror du? Sin sexuella läggning?
Vad hade nu intellektuella von Bengtsson för intressen,sa du?
Citera
2018-03-30, 23:55
Medlem
Citat:
Det kallas skambrott. Jag tror nog att de skäms över hela situationen om de blir påkomna, eftersom att de naturligtvis vet att det är tabu,onaturligt,perverst,avskyvärt.
Ett rånmord på en ung tjej fördöms å det grövsta men ingenting är vidrigare än ett sexualsadistiskt mord. Och det vet de naturligtvis. Men om de inte blir påkomna finns nog ingen skam.
Ekelund svettades som en gris,skakade,våndades och stammade nästan fram sitt erkännande. Det var nästan plågsamt att se det från förhör. Men efter brottet gick han och käkade pizza utan minsta problem. Skambrott är extremt skämmigt om man blir påkommen. Inte annars.

Tror inte alls att de skäms, även om de blir påkomna. Men de vet att andra tycker de är vidriga och avskyvärda och att de borde skämmas.

Och som du säger: andra tycker att de är det och andra personer har ju psykopaten lyckats dupera, men nu fungerar det pötsligt inte längre. Själva brottet tror jag inte en sekund på att de skäms för. Du har fel om du tror att en psykopat kan känna skam och/eller skuld.

Polisförhöret med ynkedomen och riksäcklet Anders Eklund visar bara en person som vill därifrån så fort som möjligt. Han gillar inte polisens frågor. Låter han bara som en duktig ponke och ser oskyldig ut så tror han säkert i sin enfald att poliserna ska förstå hans taffliga förklaringar, men det skiter sig blixtsnabbt. Det är otroligt att se förhöret, mycket lärorikt.

För den som inte har sett det, ge er tid att se något riktigt obehagligt och avslöjande
:

https://www.youtube.com/watch?v=kPcIN6PsYFo
Senast redigerad av zilvereko 2018-03-31 kl. 00:07.
Citera
2018-03-30, 23:58
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Grejen är att de skäms inte för själva brottet. De skäms för att de är avslöjade och för att de VET att omvärlden ser det som ett skambrott. Sexualsadister som mördat erkänner mycket sällan sin gärning, oavsett bevisning.
Citera
2018-03-31, 00:04
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Är det PMs enda intressen tror du? Sin sexuella läggning?
Vad hade nu intellektuella von Bengtsson för intressen,sa du?

Nja, han pysslade ju med utdaterade ubåtar och raketer på låg nivå, så lite interessen hadde han.
von Bentsson däremot han är intelektuell, hans hjerna fungerar kan man säga. Tror han kommer nå långt nu när han inte hålls tilbaka av den tröga Madsen.
Citera
2018-03-31, 00:13
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Nerijus blev också mycket förnärmad när polisen frågade om hans sperma som tapetserat rummet med utsikt mot kaféet. "Det är privat" blev svaret, inget mer.
När bilder på Lisas kropp visades i rätten, hur hon hittats med snaran runt halsen och några meter silvertejp runt ansiktet och han fick frågor om det så var han som helt nollställd, ingen reaktion alls.
Såg bara ut som att han hade det tråkigt och svarade typ "vet inte" och "har aldrig träffat flickan".
Så, för sexualsadisten Nerijus var det mer känslosamt att tala om sin bajshög, sina spermafläckar i ladan än att titta på bilder av flickan han dödat och svara på frågor om det.

Madsen är ju tusen gånger mer pratsam än Nerijus men pratar bara om sig själv och hur hemsk "olyckan" var för honom, den stackaren. Och så sina kryptiska utläggningar om sina projekt.
Att prata om Kim är inte så intressant. Det är liksom en bisak.
Citera
2018-03-31, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Fattar inte var de fått det ifrån att han skulle plantera dna? Kan ju lika gärna vara i trofésyfte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in