Citat:
Ursprungligen postat av
magiciadehex
Tänk vilket samhälle vi skulle ha om alla tänkte som du och var rädda för allt som verkar lite avvikande. Människor skulle knappt våga prata med varandra och speciellt inte med personer som inte verkar vara precis som dem själva. Och alla människor som är lite "eljest" och udda - dessa bör nog separeras från de "normala" människorna. Sen återstår då en viktig fråga, är det DU som ska bestämma vad som anses som normalt?
Vad det gäller Kims intervju med Madsen så var det ju så att Madsen ofta intervjuades, han gillade ju att prata om sina projekt och att synas. Varför skulle just denna intervju innebära någon fara?
Att han var lite speciell och udda, det visste hon nog.
Personer som är hyperengagerade i det de sysslar med, såna som kanske betraktar sig själva som ett geni, eller kända uppfinnare, konstnärer etc kan nog ofta vara ganska excentriska.
Sånt var nog Kim van och tänkte att PM var ett typexempel på just det.
Du får det att låta att hon borde ha förstått allt som framkom i RPU:n bara för att han var udda.
Hon borde alltså ha förstått mycket mer om Madsen än någon i hans närmsta bekantskapskrets?
Det är ungefär det du försöker förmedla i dina inlägg om vilken risk Kim tog som skulle intervjua honom.
Som sagt, vi ska inte älta detta med att KW ev. kunnat undvika sitt öde. Men hon gick ombord med en rädsla för att vara under vatten, i en ubåt ( sedan finns faktorer som hemmabygge och exentrisk kapten, vi bortser från det), som egentligen inte kunde skötas säkert av en person!?
Och, mer underligt, intervjun hade väl kunnat skötas i tornet, i ytläge, så att turen kunnat avslutas efter en 2-3 timmars ytglidning i Köpenhamns inlopp? Någonstans här får jag inte ihop det med KW's yrkesroll och mål med resan, och att hon uppenbarligen gladelikt gick med på ett dyk, sms'ade pojkvännen strax före om det och försening ( tror jag).
Hon gick rakt i fällan, som psykopaten skickligt gillrat. I ett mycket tidigt läge i fallet, någon eller två veckor efter, efterlyste jag en plan för rutten, och ansåg att det hade betydelse för utgången ( går att läsa för den som orkar...). Det känns fortfarande lite oklart, vad de egentligen gjorde upp, annat än ett tids-schema, som sprack redan innan 20.30-tiden. Vad hände sedan....