2018-03-30, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktievetgirig
Snart köpläge $7,527.

Min köpgräns ligger vid 6000 så ni som har panik kan ta det lungt för när vi når 6000 då är det jag som köper era BTC

Jag har hört samma sak från hundratals andra, ta inte illa upp. Hörde samma när det var nere på $15k. Sen $12k, $10k, $9k, $8k. Alltid sjukt bra köpläge och så går det bara lägre och lägre. Du når snart $6k...
2018-03-30, 12:27
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rawbiz
Jag har hört samma sak från hundratals andra, ta inte illa upp. Hörde samma när det var nere på $15k. Sen $12k, $10k, $9k, $8k. Alltid sjukt bra köpläge och så går det bara lägre och lägre. Du når snart $6k...

Brukar se ut såhär på aktieforumen på Avanza också. Vet inte riktigt vad syftet är mer än att få folk att köpa och skapa en positiv anda kring aktien/certifikaten/valutan.
2018-03-30, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rawbiz

Bitcoin används idag till droghandel och spekulation men folk hoppas att det ska användas som en riktig valuta i framtiden.

Tror du på det köp annars håll dig långt borta från krypto
2018-03-30, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hornstull86
7500$ pressas hårt!

7000$ pressas hårt
2018-03-30, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hornstull86
7000$ pressas hårt

$6800 just nu
2018-03-30, 16:19
Medlem
Är det nån som kan förklara för mig att så många talar om en vändning av BTC och ETH när sommaren kommer? Vad är förklaringen till detta?[/quote]

en anledning till att folk kanske tror det kommer en vändning nu till sommaren är för att förut har BTC värde alltid ökat fram mot sommaren. Varför det är så går väl att diskutera.
2018-03-30, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merku
Är det nån som kan förklara för mig att så många talar om en vändning av BTC och ETH när sommaren kommer? Vad är förklaringen till detta?

en anledning till att folk kanske tror det kommer en vändning nu till sommaren är för att förut har BTC värde alltid ökat fram mot sommaren. Varför det är så går väl att diskutera.
[/quote]

Är väl de kinesiska nyåret som sitter i än.
Några linor kola för mycket gör att de nya kinesiska bitcoinmiljonärerna är lite för slitna men fram till sommaren börjar de nog nyktra till och då kommer bitcoin gå upp till 100k $.
2018-03-30, 19:50
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merku
Är det nån som kan förklara för mig att så många talar om en vändning av BTC och ETH när sommaren kommer? Vad är förklaringen till detta?

en anledning till att folk kanske tror det kommer en vändning nu till sommaren är för att förut har BTC värde alltid ökat fram mot sommaren. Varför det är så går väl att diskutera.[/quote]
För att många talar om det. Luftslott bygger luftslott.
2018-03-30, 20:11
Medlem
Hur mycket av världsekonomin finns i kryptovalutor? Något som vet. Gärna länka ifall det finns något sida. Just nu står market cap på ca 260 men om man går t.ex i % av världsekonomin som är placerade i just olika kryptovalutor.
2018-03-30, 20:29
Medlem
Snubchurps avatar
Jäklarns, snart nere på 6500. Trodde det skulle ta ett bra tag innan den närmaste 5000. Nu är vi snart är inom en vecka, kanske...
2018-03-30, 20:48
Medlem
Fizzlors avatar
Bitcoin och dagens kryptovalutor i stort visade sig visst vara den ekonomiska chimär som vi varnade om i höstas. "Kommer gå up till 50 000 dollar snart, bara vänta å se!"

Myndigheter som NSA har visst siktet inställt på Bitcoinanvändare. Trots att NSA designade själva krypteringen som Bitcoin använder sig av var det många som påstod att spårning var omöjligt. Hoppsan.

https://www.coindesk.com/nsa-reportedly-eyes-to-scrap-bitcoins-anonymity/

Citat:
The U.S. National Security Agency (NSA) has been reportedly monitoring the bitcoin blockchain with an eye on identifying users on the distributed network.

According to a report by the Intercept on Tuesday, the media outlet has obtained classified documents from the U.S. whistleblower Edward Snowden which indicate bitcoin surveillance remains a top priority for the agency.

Documents further hint that the NSA's agenda may go beyond just tracking the bitcoin public ledger, with the agency actively analyzing global internet traffic and scraping softwares to undermine the pseudonymity of users.

Vi varnade för inflation i antal kryptovalutor. Vi varnade för bråk och tjaffs inom communityt. Vi varnade för att länder tillslut skulle plocka fram hammaren och rent av förbjuda handel. Vi varnade för att riktigt stora spelare med enkelhet kunde manipulera hela marknaden. Vi varnade för problemet med den enorma makt som alla stora miners sitter på.

Vad är det nu igen som backar värdet på Bitcoin?
Anonymitet? Borta
Smidigt? Nej, tansaktionstiderna är fortfarande katastrof senast jag kollade.
Värdebevarare? No comment.
"Kan aldrig skapas mer än 21m Bitcoins!" Nej, men det kan skapas 2000 nya kryptovalutor med mer eller mindre samma eller bättre features.

Ni som inte lyssnade får se det som läropengar.
2018-03-30, 21:23
Medlem
Anonymiteten har inte försvunnit, den har aldrig funnits vilket de allra flesta förstått när de sett den helt öppna blockkedjan. Detta är knappast anledningen till att kryptovalutor tappat i pris på senare tid. Använd Monero om du vill vara anonym.

Vill du ha snabba och billiga transaktioner ska du använda Bitcoin Cash.

Är du rädd att din valuta minskar i värde jämfört med USD ska du använda Dai.

Att förklara prisnedgången med att det finns andra kryptovalutor stämmer inte heller då hela kryptomarknaden minskat i värde. Folk växlar inte Bitcoin till andra kryptovalutor lika mycket som de växlar mot fiat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in