Citat:
Ursprungligen postat av
Trillske
Svårighetsgraden justeras dynamiskt. Visserligen fungerar inte lösningen helt perfekt, men att du tror att denna lösning skulle bli populär utan detta i åtanke är sjukt.
När någon går in i en diskussion om matematik och inte begriper att 1 + 1 = 2 så är det rimligt att personens inkompetens attackeras snarare än något annat. Nej, jag överdriver inte. Du är så dum och helt ointresserad av att lära dig addition innan du börjar diskutera, rent av analysera, matematik.
Är du seriös? Varför väljer du att inte svara på min edit2?
Satoshi designade Bitcoin med tanken att folk skulle "minea" dessa från sina hemdatorer, jag tror aldrig att han kunde förutsäga framväxten av stora miningfarms. Det är inte designat för stora tapp i hashrate vilket kommer göra att blocken blir väldigt långsamma vilket kommer minska intresset/användandet samt minska priset ytterligare, för att inte tala om centraliseringen som skett och kommer ske ännu mer när priset sjunker än mer så att "vanligt folk" inte anser det lönsamt att minea längre. (Mer centralisering kopplat till färre aktörer kommer öka risken för fusk t.ex 51-% attacker)
Jag sa aldrig något om att det inte fanns någon "lösning" inbyggd i bitcoin vid prisförändringar, jag sa att det kommer vara intressant att se vad som kommer ske när priset understiger priset för att skapa nya coins. All denna infrastruktur som enbart byggts upp kring bitcoin-mining kan bli lika värdelös som mekaniska räknare från facit.
Vad tror du själv kommer hända med priset på Bitcoin om den går under gränsen för kostnaden att skapa nya?
Men jag antar att det inte lönt att diskutera med någon som inte kan läsa, drar förutfattade meningar, samt påstår att jag skrivit saker jag inte skrivit. Förstår du inte vilken åsna du framställer dig själv som? Vad bra att du kan 1+1=2 men det hade varit bra om du gick en läskurs för din läsförståelse är under all kritik.