På riktigt, vad tv4 mjölkar avsnitt där i princip ingenting händer
Helt otroligt att de inte gjorde (som jag nämnt tidigare) en "Dödens ö" (som "Torpet" i Farmen) där utslagna (som det varit i tidigare säsonger) får en andra chans.
Detta är som sagt var perfekt att ha med i avsnitten under vardagarna som jag annars är totalt ointressanta att titta på. Självklart tittar jag eftersom jag är ett fan av Robinson, men nu är jag besviken på utförandet. Som sagt, extra märkligt med tanke på Torpet fungerar och detta är tv4.
Well, kanske går att göra ett upplägg över hur det ser ut som att dagarna ser ut:
Måndag:
Pristävling och syna från tidigare uppdrag. Vinnare får saker
Tisdag:
Specialuppdrag. Byta personliga saker mot andra ting. (Bla immunitet)
Onsdag: Tävlingsdag. Förlorarna åker till
Ö-rådet.
Torsdag: Immunitettävling, vinnare deltagare blir immun i nästa ö-råd. Men avgörande på söndagen.
Söndag: Immunitettävling avgörs. Specialuppdrag, vinnare lag har uppdrag att få extra röst i ö-råd. (totalt oviktigt).
Ö-råd förstås. Första deltagare ut (eller?)
Så måndagar och tisdagar är tävlingsdagar för enklare vardag. Onsdagar avgörs vilket lag som går till ö-råd vilket förstås är väldigt viktigt. Torsdagar är tävling för immunitet, men har säkert alltid en cliffhanger till söndagar eftersom söndagar är flest TV-tittare.
Söndagar är dubbelavsnitt och innehåller repriser från tidigare dagar, avgörande från imunitetstävling och de viktiga ö-rådet.
Byt ut måndagar mot "Dödens ö" och skifta dag på måndag och tisdag.
Jag scrollade igenom avsnitt 2-6 och tar för givet att avsnitt 7-11 är snarlika med upplägget.
Viktigaste är kursiverat.
På söndag kan man ju jämföra avsnitt 2-6 med 7-11.