2018-03-30, 07:55
Medlem
Funderar över hur de rent praktiskt genomför en sådan tävling som den igår. Kör de först tävlingen och sedan en eller kanske flera regiserade där de gör alla tagningar eller hur funkar det?
2018-03-30, 08:20
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Om immuniteterna hålls hemliga till efter röstningen riskerar ju t.ex Nick att åka ut på en ynka röst. Om det är så borde förövrigt Desirée också rösta på Victoria om hon inte vill avslöja sig själv som en förrädar e då laget kommer se 2 röster på Nick och 6 på Victoria.
2018-03-30, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argh123
På riktigt, vad tv4 mjölkar avsnitt där i princip ingenting händer
Helt otroligt att de inte gjorde (som jag nämnt tidigare) en "Dödens ö" (som "Torpet" i Farmen) där utslagna (som det varit i tidigare säsonger) får en andra chans.
Detta är som sagt var perfekt att ha med i avsnitten under vardagarna som jag annars är totalt ointressanta att titta på. Självklart tittar jag eftersom jag är ett fan av Robinson, men nu är jag besviken på utförandet. Som sagt, extra märkligt med tanke på Torpet fungerar och detta är tv4.

Well, kanske går att göra ett upplägg över hur det ser ut som att dagarna ser ut:
Måndag: Pristävling och syna från tidigare uppdrag. Vinnare får saker
Tisdag: Specialuppdrag. Byta personliga saker mot andra ting. (Bla immunitet)
Onsdag: Tävlingsdag. Förlorarna åker till Ö-rådet.
Torsdag: Immunitettävling, vinnare deltagare blir immun i nästa ö-råd. Men avgörande på söndagen.
Söndag: Immunitettävling avgörs. Specialuppdrag, vinnare lag har uppdrag att få extra röst i ö-råd. (totalt oviktigt). Ö-råd förstås. Första deltagare ut (eller?)

Så måndagar och tisdagar är tävlingsdagar för enklare vardag. Onsdagar avgörs vilket lag som går till ö-råd vilket förstås är väldigt viktigt. Torsdagar är tävling för immunitet, men har säkert alltid en cliffhanger till söndagar eftersom söndagar är flest TV-tittare.
Söndagar är dubbelavsnitt och innehåller repriser från tidigare dagar, avgörande från imunitetstävling och de viktiga ö-rådet.
Byt ut måndagar mot "Dödens ö" och skifta dag på måndag och tisdag.
Jag scrollade igenom avsnitt 2-6 och tar för givet att avsnitt 7-11 är snarlika med upplägget.
Viktigaste är kursiverat.

På söndag kan man ju jämföra avsnitt 2-6 med 7-11.

Jag har ingen som helst källa på det här, men jag tror att anledningen till att de mjölkar så många avsnitt är för att Robinson är en ganska dyr produktion. Antagligen förstår de själva att de egentligen inte har material till så många avsnitt, men att de behöver reklampengarna för att det ska vara vettigt att producera Robinson. Jag tror det hade blivit mycket bättre TV om de gjort högst två-tre avsnitt i veckan, och det skulle kunna vara något de övervägt. Men då är frågan hur man schemalägger de avsnitten på ett vettigt sätt, sprida ut dem över veckan, ett på onsdag och ett på söndag? Ren gissning, men jag tror att det är väldigt otilltalande för de flesta TV-tittare.

Jag hade hellre sett färre, bättre avsnitt jag också, men jag ser hellre det här upplägget än inget Robinson alls.

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag kommer inte in på TV4 play och kan kolla repriser. Är det någon har kollat lite extra på när Johan hittade amuletten? Min minnesbild är att kameramannen som följde honom visste att Johan visste var den låg. I en normal produktion följer man väl på längre håll så man inte missar en hastig rörelse in mot en snäcka sen kändes Johans glädje inte spontan. Riggat riggat!

De jag mest avskyr är Victoria, Lillemor, Johan och Desiree i nämnd ordning. Förstår inte alla som stör sig på Nick, han klappade om Jim efter debaclet i tävlingen och han såg till att Victoria drog.

Edit: Reggade en ny mailadress och ser på klippet när Johan hittar amuletten, känns riggat vad jag kan se. Del 8, ca: 19:40 in.

Det kan annars vara så att Johan hittade amuletten utan att någon filmade honom. Eftersom de ville ha det på film, återskapades händelsen. Tror det inte är helt ovanligt att återskapa scener på det sättet, jag hittade en gammal artikel efter andra säsongen av amerikanska Survivor:

In one such instance during Survivor: The Australian Outback, which ended its run on CBS last week, he re-shot a river swimming race from a helicopter with body doubles wearing the same bathing suits as the contestants.

The footage from the aerial shots were then spliced in with original footage. Similar reenactments were done in the first Survivor series aired last summer, he said.

"The only other thing we've done is when the two tribes approach [host] Jeff [Probst] for a challenge, we may do that twice … because I want a nice wide shot," he said. "I think it's completely valid. I'm proud of the way we make Survivor. I'm not at all defensive about it."

Det är helt enkelt för att ge bättre videomaterial att arbeta med, inte att saker är uppgjorda på förhand.
2018-03-30, 09:15
Medlem
Provrorsbarns avatar
Är det inte lite väl mycket med 3 stycken immuniteter på ett öråd? Så många är de inte kvar...
2018-03-30, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provrorsbarn
Är det inte lite väl mycket med 3 stycken immuniteter på ett öråd? Så många är de inte kvar...

Victoria har två immuniteter. Den som hon köpte och den hon hittade. Den hon hittade är det lite oklart om hon får dela med en annan eller om hon får ge bort den.
Får hon dela den kan det ju innebära att det då räknas som två halvor?
I vilket fall, det är max två immuniteter som syd har med till örådet.
2018-03-30, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Om immuniteterna hålls hemliga till efter röstningen riskerar ju t.ex Nick att åka ut på en ynka röst. Om det är så borde förövrigt Desirée också rösta på Victoria om hon inte vill avslöja sig själv som en förrädar e då laget kommer se 2 röster på Nick och 6 på Victoria.

Det är ju det smarta, alltså att Dessi även röstar på Victoria, om nu gruppen bestämmer sig för det. Jag är dock inte helt 100 på att man gör det.
2018-03-30, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akrep
Victoria har två immuniteter. Den som hon köpte och den hon hittade. Den hon hittade är det lite oklart om hon får dela med en annan eller om hon får ge bort den.
Får hon dela den kan det ju innebära att det då räknas som två halvor?
I vilket fall, det är max två immuniteter som syd har med till örådet.

Det blir väl tre , det blir ju en immunitetstävling oxo . Det vore ju lite kul om Nick vinner den.
2018-03-30, 10:18
Medlem
TantLinns avatar
Jag undrar om lag nord nu får lägga en röst på någon i lag syd, såsom i förra örådet. Isf skulle jag tro dom lägger den på Nick, eftersom Lina inte gillade honom där när dom fick byta grejer och eftersom han ju faktisk är muskulös och ser stark ut och därmed kan utgöra ett hot i vidare tävlingar.
2018-03-30, 10:48
Medlem
Ska bli kul att se hur laget reagerar när de får veta att Vicky bytt till sig en egen immunitet vid byteshandeln. Kan hon bli mer "utanför" än hon redan är ?
2018-03-30, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
Ja håller med det är scriptat! Så tråkigt och tråkiga deltagare!
Får inte se hur dom fixar mat. Plötsligt har dom kokosnöter och allt möjligt.

Tror också det finns en förklaring till varför man inte får se dom fixa mat. Dom gör inte det. Som kärringen som flyttat hemifrån, hon sa jag har mat. Hur skulle hon fått mat om ingen la den i knäet på henne. Tror inte dom gör något annat än badar och solar och en och annan tävling. Tror inte ens dom tillbringar nätterna utomhus. I alla fall inte när det regnar. Tror det är fake i stort sett allt numera. Möjligt dom inte bor på hotell men i alla fall i tält med tältsängar på nätterna.

Martin polis satt i TV häromdagen och sa att Robinson var på riktigt. Kanske för tjugo år sedan, inte nu. Han hade gått ner tjugo kilo sa han. Tror inte årets deltagare kommer gå ner så mycket. Men jag kommer fortsätta se skiten. Det är ju lite roligt att reta sig på vissa deltagare. T ex kärringen som flyttat hemifrån, bögen, diarré, negertanten. Såna praktexemplar. Eller nåt.
Senast redigerad av Dormouse 2018-03-30 kl. 11:01.
2018-03-30, 10:57
Medlem
Ringleaders avatar
Håller tummarna för att Nick blir utröstad på söndag. Skulle vara riktigt tillfredsställande att få se den arroganta skitstöveln få en mental käftsmäll som heter duga.
2018-03-30, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Det är ju det smarta, alltså att Dessi även röstar på Victoria, om nu gruppen bestämmer sig för det. Jag är dock inte helt 100 på att man gör det.
Alla utom Diarré och "Den verkliga Robinson"(hon har ju ställt sig ensam med sin Fredag, Diarré , på en ö) men alla utom Vickan, Diarré och Jim tror att Jim har amuletten.
Det blir spännande speciellt om Nick skulle plocka en immunitet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in