Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-30, 03:02
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Jag menar att det inte rimmar med valet av plats. Valde man (gruppen som utförde attentatet, om vi alltså tänker oss att det är en konspiration) platsen för att det inte skulle se organiserat ut, då bör inte mördaren medvetet agera för att verka proffisionell.

Som sagt, Dekorima var bästa platsen. Vid de andra platserna hade det nog varit större risk att visa ansiktet. Men även vid Dekorima fanns givetvis risken.

Platsen kanske inte valdes med tanke på om det skulle se organiserat ut eller inte. Utan för att där gavs möjlighet just då (tillfället gavs efter något slags stalking). Men när tillfället gavs så ville man utföra det, distinkt (tydligt skjuta honom för att döda, inte råka döda honom och inget lull-lull och onödigt kladdande med att sarga den döda kroppen) och effektivt. Och sedan ganska lungt och sansat avlägsna sig utan panik.
Citera
2018-03-30, 03:05
Medlem
Citat:
Vem som helst kommer inte in i statsministerns hem. Det är mer demonstrativt eftersom det säger typ: det här är ett iskallt, planerat attentat av någon vi trodde oss kunna lita på.

Angående det sista i ditt inlägg så hör det ihop med det andra. Vem som helst kommer inte in i statsministerns hem. Om OP och LP upptäckts skjutna i sin soffa med en kopp kaffe framför sig hade ensamma galningar inte kommit på tal.

Nu har jag nämnt hemmet flera gånger men det fanns nog flera sätt att ganska smidigt likvidera honom - i synnerhet om man var polis.

Nä, vem som helst kommer inte in i statsministerns hem, så om det inte är någon som bryter sig in hade kretsen att leta i varit mer begränsad.
Citera
2018-03-30, 03:08
Medlem
Citat:
Poliser hade inte behövt göra inbrott för att komma in i Palmes bostad. Jag kanske har fel, i så fall får någon gärna rätta mig och förklara varför.

Nej du har rätt antar jag. De hade antagligt kunnat ringa på och påstå att de fått larm som de vill kolla upp. Och kanske blivit insläppta med det. Men grannar hade kunnat observera det.
Citera
2018-03-30, 03:17
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Platsen kanske inte valdes med tanke på om det skulle se organiserat ut eller inte. Utan för att där gavs möjlighet just då (tillfället gavs efter något slags stalking). Men när tillfället gavs så ville man utföra det, distinkt (tydligt skjuta honom för att döda, inte råka döda honom och inget lull-lull och onödigt kladdande med att sarga den döda kroppen) och effektivt. Och sedan ganska lungt och sansat avlägsna sig utan panik.
Om man tror på polisspåret så gavs inte tillfället efter lite slöspaning på OP. Om polisspåret ska gå ihop så krävdes organisation och god planering. Du föreslår en teori som är något slags mellanting av polisspåret och ensamma galningar i grupp.
Citera
2018-03-30, 03:23
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej du har rätt antar jag. De hade antagligt kunnat ringa på och påstå att de fått larm som de vill kolla upp. Och kanske blivit insläppta med det. Men grannar hade kunnat observera det.
Ja, den enda risken skulle väl vara grannar, men det hade nog inte varit alltför svårt att lösa.
Citera
2018-03-30, 05:59
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Frågan är relevant, det finns sätt att mörda som inte lämnar några spår, och andra som är mer spektakulära. I bland vill man skicka ett budskap med tumultet, i bland vill man skapa villospår och få mördaren att framstå som mindre professionell än vad han är, ibland gäller enklast/snabbast tänkbara, och en stor skala däremellan. Svårt hur man skall tänka i MOP, den viktigaste frågan för mig är ifall det var planerad skytt som sköt, eller om det var ett infall (Lingärde). Först när man svarat på det kan man svara på varför det såg ut som det gjorde.

Fegskitarna tordes inte utföra dådet själva, alltså polis/militär männen.
Därför lejde man in en kriminell person som fick större summa typ 1 mkr för det.

Där har ni den enkla förklaringen till att mordet utfördes på den platsen.
Han följde efter dom från bion, mest troligt.
Citera
2018-03-30, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Menar du att detta är ett sakligt argument???

Nej, därför att fakta talar för det på ett mycket påtagligt sätt!

Vad för "fakta"?. att polisutredningen var illa skött bevisar inte att det är en konspiration. Alla vet att poliserna är riktigt sugna på att sätta dit någon snabbt och hjälpa utredningen på det viset, inget ovanligt. Utan snarare något som är typiskt i mordutredningar.

Om någon seriöst tror att någon mäktig proffsig konspiratör skulle ha samma klumpiga springstil som CP och missa Palmes fru på någon meters avstånd så är man ganska borta. För det andra så tror jag att dom skulle använt ett annat vapen än en otymplig och högljudd magnum revolver.
Citera
2018-03-30, 06:46
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al.Zarqawi
Vad för "fakta"?. att polisutredningen var illa skött bevisar inte att det är en konspiration. Alla vet att poliserna är riktigt sugna på att sätta dit någon snabbt och hjälpa utredningen på det viset, inget ovanligt. Utan snarare något som är typiskt i mordutredningar.

Om någon seriöst tror att någon mäktig proffsig konspiratör skulle ha samma klumpiga springstil som CP och missa Palmes fru på någon meters avstånd så är man ganska borta. För det andra så tror jag att dom skulle använt ett annat vapen än en otymplig och högljudd magnum revolver.

Varför reste man sina Obelisker om det var nån random tjackpundare eller liknande?
https://goo.gl/DKqftm där är första, svänger du går du sen ut till Luntmakargatan så ser du hur det ser ut.
Vad de bara en slump? Var det ingen som tänkte på detta när de begav sig? Alltså när de reste de där obeliskerna? Det är ju knappast ett vanligt beslut av Trafikverket bara sådär och dessutom något man ser på väldigt många avrättningar.

Det är inte direkt ovanligt att CIA och Mossad gör sånt här. ”Rise and Kill First”
http://www.presstv.com/Detail/2018/01/29/550549/Israel-assassinations-Rise-and-Kill-First-Iranians

3 månader innan mordet hade kuppen mot Riksdagen skett. Palme var utan vetskap och hade inte godkänt det. (En Konspiration, jag gissar att du är 40+ och generationen som tror sånt är närmast omöjligt)
”Rise and Kill First” - och slippa allt motstånd går enligt deras filosofi, de hade motiv och lämnat sin signatur.

Folk har kört fast i svenska militärer och insnöade på diverse så man ser inte skogen för alla träd.
Citera
2018-03-30, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Varför reste man sina Obelisker om det var nån random tjackpundare eller liknande?
https://goo.gl/DKqftm där är första, svänger du går du sen ut till Luntmakargatan så ser du hur det ser ut.
Vad de bara en slump? Var det ingen som tänkte på detta när de begav sig? Alltså när de reste de där obeliskerna? Det är ju knappast ett vanligt beslut av Trafikverket bara sådär och dessutom något man ser på väldigt många avrättningar.

Det är inte direkt ovanligt att CIA och Mossad gör sånt här. ”Rise and Kill First”
http://www.presstv.com/Detail/2018/01/29/550549/Israel-assassinations-Rise-and-Kill-First-Iranians

3 månader innan mordet hade kuppen mot Riksdagen skett. Palme var utan vetskap och hade inte godkänt det. (En Konspiration, jag gissar att du är 40+ och generationen som tror sånt är närmast omöjligt)
”Rise and Kill First” - och slippa allt motstånd går enligt deras filosofi, de hade motiv och lämnat sin signatur.

Folk har kört fast i svenska militärer och insnöade på diverse så man ser inte skogen för alla träd.

Kan du förklara lite tydligare vad du menar med obeliskerna? och sen betvivlar jag inte att mossad och säkert ibland CIA har utfört mord som dessa. Dock skulle aldrig någon av dom använda en magnum revolver för detta ändamål. Det fanns inget strategiskt värde i att döda palme 1986, hans era höll på ta slut redan. Vad skulle anledningen isf vara?

Det är till och med mer troligt enligt mig att Palme misstagits för Cedergren av någon utsänd av mr x för att döda Cedergren på grund utav dess skulder till mr x. Kom ihåg att Cedergren bodde brevid denna plats och hade en snarlik rock som Palme bar.
Citera
2018-03-30, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Ja, det var nåt jag slängde ihop på nån timme för jag var frustrerad att alla bara gick som katt kring het gröt kring de svåra frågorna i MOP. Frugan var som vanligt irriterad på mig och det jag slösade tid på, men kom med tipset att jag skulle fokusera på det som är "mystiskt" för det tilltalar alla. Sen vet jag sedan innan att en fysisk tanke är bra när man presenterar, här bygger jag en spiral utifrån Skandiahuset och utåt.
Behövde lära mig serieritningsprogrammet så jag tog detta som lite övningsexempel.

Så du valde en byggnad som pedagogisk utgångspunkt utan att upplysa läsarna om att de som var knutna till denna byggnad också, pga agenda, kunde knytas till MOP. Hmm, det diskriminerar andra tänkbara anknytningar.

Jag vet inte vilket program du refererar till men vore inte mordplatsen en bättre utgångspunkt?

Om vi lämnar mordet och tittar lite på utredningen så skulle jag framföra Nash-jämvikt som en av orsakerna till att MOP inte lösts. Varje aktör som försöker att lösa MOP har något att förlora men inget påtagligt att vinna.

Nåväl fortsätt du att röra i grytan, jag tror att jag tappat intresset för dina inläģg.
Citera
2018-03-30, 07:34
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Kan du förklara lite tydligare vad du menar med obeliskerna?
Klicka på länken o du hamnar på Google Streetview för den första, gå sen utmed Luntmakargatan så ser du flera stycken till slutet av gatan då två stora obelisker pryder ingången till Luntmakargatan.

Citat:
och sen betvivlar jag inte att mossad och säkert ibland CIA har utfört mord som dessa. Dock skulle aldrig någon av dom använda en magnum revolver för detta ändamål. Det fanns inget strategiskt värde i att döda palme 1986, hans era höll på ta slut redan. Vad skulle anledningen isf vara?
Novemberrevolutionen skedde bara 3 månader innan, Palme var ovetandes om detta och hade inte godkänt det. Sverige förlorade kontrollen över vår ekonomi och har vi inte nån kontroll över den så.. har vi ingen makt över nått längre.

SVT gjorde en bra dokument inifrån av den kuppen: https://youtu.be/Dco58M6z1uM
Där är motivbilden. För det skulle smärtfritt så ”Rise and Kill First” - Avrättning på öppen gata.
Efter Novemberrevolutionen så fick Rothschilds all makt över Sveriges ekonomi. Och de som inte har ett sådant system idag får grupper av ”Moderata Rebeller” som invaderar länder som Syrien, Libya, Iraq (US Army iofs) och de första de gör är att skapa en Centralbank som hanteras av BIS.
(som hade pressat Sverige länge, vi var en av de sista. När Storbritannien hade samma procedur i slutet av 70-talet tillsatte man en pedofil, Edward Heath. Som gjorde exakt som de ville.
Han tog även UK in i EU efter Soros spekulerat sönder deras valuta, liknelserna är på många sätt slående. Här är BBC Memorial när Heath avled: https://youtu.be/A8UHxau-Nrs )

Vad jag menar är att de gör helt sjuka saker för detta, ett mord på Olof Palme för detta mål är alltså verkligen inte orimligt.

Citat:
Det är till och med mer troligt enligt mig att Palme misstagits för Cedergren av någon utsänd av mr x för att döda Cedergren på grund utav dess skulder till mr x. Kom ihåg att Cedergren bodde brevid denna plats och hade en snarlik rock som Palme bar.
Det var inget misstag. Det är för mycket slump
Sverige, på den tiden även om detta var före min tid, hade inte så många avrättningar på öppen gata. Och att de skulle va ett misstag.. nä, det ser jag som orimligt måste jag säga.
Såna avrättningar vid skulder sker sällan på öppen gata efter risken att torska. Och de reser inga obelisker.

Edit: här är Obeliskerna i video https://www.bitchute.com/video/a5QeNUj38pPh/
Senast redigerad av Arbetarbroder 2018-03-30 kl. 07:36.
Citera
2018-03-30, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo
Alltså, det enda apoteket före 1988 och det du kallar övervåning är en fönsterlös
vindsvåning med låg takhöjd för förvaring o dyl.

På länken som boboslacke visade från Wikipedia är där ÖVERVÅNING!
Kolla på ALLA bilder!
O på första bilden från gatan, det du säger är vindsvåning, är där inte fönsterlöst utan där är ngt slags ljusinsläpp!

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Gamla_apoteket,_Hedemora
Senast redigerad av Cianneli 2018-03-30 kl. 07:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in