Citat:
Ursprungligen postat av
heheho
Ja, det var nåt jag slängde ihop på nån timme för jag var frustrerad att alla bara gick som katt kring het gröt kring de svåra frågorna i MOP. Frugan var som vanligt irriterad på mig och det jag slösade tid på, men kom med tipset att jag skulle fokusera på det som är "mystiskt" för det tilltalar alla.
Svåra frågor
är svåra. Så den tystnad du noterar beror kanske inte bara på undvikande, det kan helt enkelt krävas tid för fundering.
Bra att du skriver av dig! Din frus tips är helt rätt, det mystiska tilltalar - fast det kan också få mothugg.
Här kommer två vänligt avsedda mothugg:
• Skandiamannens koppling till EAP är tämligen svagt belagd. Vi har endast tinytiny:s inlägg (inklippt nedan) och förhörsprotokollets ”det här IAP på Åland” som belägg.
• Det var inte EAP som gav ut piltavlan med Palmemotivet, det var Contra.
Jag menar absolut inte att snacka ner tinytiny, hans få inlägg är bland de mest nukleöst gnistrande i den här tråden, men han uttryckte sig ibland lite... hmm...
yvigt.
Skriv gärna mer. Ös på! Mer mysterier!
Citat:
Ursprungligen postat av
tinytiny
Tror inte Stig Engström var en kall GM, men å andra sidan förändrades han några år innan MOP. Han råkade ut för en olycka, var nära döden och bröt nacken men klarade sig med en personlighetsförändring.
Efter den olyckan började han hjälpa EAP med grafik och figurerade även i en artikel i SVD eller DN om androgyna människotyper. Att han var en Palmehatare även innan olyckan var det ingen tvekan om.
Han kan möjligtvis ha haft en stödfunktion att öppna dörrar om han nu var med i Arla Gryning. Varför var han på jobbet den tiden på kvällen?