Citat:
Ursprungligen postat av
Kryptogam
Ja, det är märkligt. Även om jag själv har mina tvivel om flickornas sjukdomar, så kan man ju också fundera över hur man lyckades hålla M hemma? Alltså, en frisk unge, som gärna vill gå till skolan... hon borde väl nästan ha rymt...smitit iväg.. ...? (för jag har för mig att det stått någonstans att även M gärna ville gå till skolan)
Citat:
Ursprungligen postat av
Kryptogam
Om Moa var en pratsam och uppenbarligen social flicka - pratade hon inte då med andra utanför familjen om sin situation? Om hon inte var så sjuk och om hon gärna ville gå till skolan, beklagade hon sig inte inför någon? Till exempel inför nära släktingar som far- och morföräldrar, eller kompisar?
M ska ju ha tyckt att det var tråkigt att A var hemma hela tiden, enligt Missan27.
Att berätta för andra, jag vet ej. Man vet inte vad föräldrarna kan ha gjort för att förklara att det är bra med hemundervisningen. Det måste ha varit mycket övertygande. Säkert att det var bra för barnen eller hela familjen. Sånt kan ske mycket subtil. Att gör uppror - det tror jag inte var aktuell.