2018-03-29, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Kanske inte är så tokig hypotes !?Anmärkningsvärt är att M plötsligt blir sjuk när en tilltänkt professur dyker upp för Oskar i Uppsala vilket skulle leda till mer frånvaro....så denna blev han dessvärre tvungen att tacka nej till. Och A var så pass bra på våren att hon var på väg tillbaka till skolan !

Mycket intressant att A var på väg tillbaka till skolan våren 2017. Var det skolan som tog initiativet?
Det jag inte riktig förstår är om det var H som vill ha barnen hemma, varför det var O som sköt mycket av kontakterna med skolan. Och var mycket hemma. Som O beskrevs, så hade man nog trodd att han klarade att ”värna” sin karriär - i alla fall till viss del. Du skrev en gång att han hade lite problem med ett projekt, men att han hade bra stöd av en kollega. Men också att han var omstridd. Men du vet inte om större bekymmer på jobben? En tidningsartikel förmedlade att han jobbet mycket hemma under hösten. Mer än man kan tro det behövdes med tanke på att barnen inte var så sjuka.
Senast redigerad av Vinbergssnacka 2018-03-29 kl. 08:56.
Citera
2018-03-29, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Mycket intressant att A var på väg tillbaka till skolan våren 2017. Var det skolan som tog initiativet?
Det jag inte riktig förstår är om det var H som vill ha barnen hemma, varför det var O som sköt mycket av kontakterna med skolan. Och var mycket hemma. Som O beskrevs, så hade man nog trodd att han klarade att ”värna” sin karriär - i alla fall till viss del. Du skrev en gång att han hade lite problem med ett projekt, men att han hade bra stöd av en kollega. Men också att han var omstridd. Men du vet inte om större bekymmer på jobben? En tidningsartikel förmedlade att han jobbet mycket hemma undervhösten. Mer än man kan tro det behövdes med tanke på att barnen inte var så sjuka.

Inte jag som skall svar men...
Agnes skola hade avtalat ett möte i skolan med henne och en av hennes föräldrar första skolveckan (Expressen eller Aftonbladet). Därför var det bara Moas lärare som ringde på dörren.
Citera
2018-03-29, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Det jag inte riktig förstår är om det var H som vill ha barnen hemma, varför det var O som sköt mycket av kontakterna med skolan. Och var mycket hemma. Som O beskrevs, så hade man nog trodd att han klarade att ”värna” sin karriär - i alla fall till viss del. Du skrev en gång att han hade lite problem med ett projekt, men att han hade bra stöd av en kollega. Men också att han var omstridd. Men du vet inte om större bekymmer på jobben? En tidningsartikel förmedlade att han jobbet mycket hemma under hösten. Mer än man kan tro det behövdes med tanke på att barnen inte var så sjuka.

Säkrast att länka artikeln:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mg1Py5/larare-ringde-pa-hos-familjen-i-bjarred-fick-inget-svar
Citera
2018-03-29, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Inte jag som skall svar men...
Agnes skola hade avtalat ett möte i skolan med henne och en av hennes föräldrar första skolveckan (Expressen eller Aftonbladet). Därför var det bara Moas lärare som ringde på dörren.

Om man refererar till viktig information så kan man tycka att det ska vara korrekt återgivet?

För varje gång du förvanskar fakta bara en aning så minskar trovärdigheten. Det gäller både när du hävdar att tidningar har skrivit att det handlar om en specifik diagnos eller att den sjukaste av flickorna ska delta på ett möte med skolan. Det var bara Moas lärare som ringde på dörren för det var hennes lektionstid. Det hade ingenting att göra med det planerade uppföljningsmötet med skolan. Agnes skulle helt enkelt inte ha någon lektion den morgonen. Alla såna små felciteringar och felaktiga slutsatser skapar medvetet eller omedvetet dimridåer.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mg1Py5/larare-ringde-pa-hos-familjen-i-bjarred-fick-inget-svar

Citat:
I början av vårterminen 2018, som började tisdag 9 januari, skulle familjen träffa skolans personal för ett uppföljningsmöte gällande en av flickorna. Rektorn mejlade ena föräldern om uppföljningen i december men de kom överens om att ett möte i början av vårterminen skulle räcka.
– Vi har haft så regelbunden kontakt så jag kände ingen oro. Lärarna var där hemma och hade undervisning så jag fick feedback från dem, säger Margareta Strand Karlsson.
Något uppföljningsmöte hann heller inte bokas in innan tisdagens tragiska händelse.
Citera
2018-03-29, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Jag är helt säker på att du trollar. Om du nu träffat Moa själv och hon var så vältalig. Varför skulle hon då inte berätta för dig att pappa säger att jag är sjuk, men jag känner mig ju helt frisk?
Och du sänker verkligen din trovärdighet när du påstår att skolan gick på pappans vältalighet, really, menar du verkligen att rektorns uttalande om att barnen var svårt sjuka och att familjen led av en ofattbar tragedi är lögn?
Var kebabrullen god?
Tyvärr är jag ingen troll som ni kallar här på Flashback. Jag slutade träffa Moa innan detta med hemundervisning blev aktuell för henne. Det var kanske just därför jag fick sluta träffa Moa för nån av hennes föräldrar inte ville att hon skulle berätta för mig.
Ja tyvärr har stora fel begåtts här. Om det finns intyg på Moa’ s kronisktrötthetssyndrom så borde Socialstyrelsen kräva att granska intyget.
För om det är en privatklinik som utfärdade det och skolan accepterade det så är det fel. Det orsakade barnens död. Hade Moa fått gå i skolan hösten 2017 hade hon pratat på skolan. Känner Moa.
Citera
2018-03-29, 10:19
Medlem
Jag vittnar gärna
Citera
2018-03-29, 10:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Tyvärr är jag ingen troll som ni kallar här på Flashback. Jag slutade träffa Moa innan detta med hemundervisning blev aktuell för henne. Det var kanske just därför jag fick sluta träffa Moa för nån av hennes föräldrar inte ville att hon skulle berätta för mig.
Ja tyvärr har stora fel begåtts här. Om det finns intyg på Moa’ s kronisktrötthetssyndrom så borde Socialstyrelsen kräva att granska intyget.
För om det är en privatklinik som utfärdade det och skolan accepterade det så är det fel. Det orsakade barnens död. Hade Moa fått gå i skolan hösten 2017 hade hon pratat på skolan. Känner Moa.

Jag tror inte att du är ett troll. Jag tror däremot att du övervärderar möjligheten att tolka en komplex situation utifrån ett antal möten med Moa innan hon blev sjuk. Men om du har information utöver de 50 personer i familjens inre krets som polisen redan haft ingående förhör med, tycker jag att du ska kontakta dessa. De kan säkert väga in din mikroskopiska pusselbit på ett klokt sätt.
Citera
2018-03-29, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Om man refererar till viktig information så kan man tycka att det ska vara korrekt återgivet?

För varje gång du förvanskar fakta bara en aning så minskar trovärdigheten. Det gäller både när du hävdar att tidningar har skrivit att det handlar om en specifik diagnos eller att den sjukaste av flickorna ska delta på ett möte med skolan. Det var bara Moas lärare som ringde på dörren för det var hennes lektionstid. Det hade ingenting att göra med det planerade uppföljningsmötet med skolan. Agnes skulle helt enkelt inte ha någon lektion den morgonen. Alla såna små felciteringar och felaktiga slutsatser skapar medvetet eller omedvetet dimridåer.

Du har kämpat i mer än 500 inlägg för barmhärtighetsmord och varit trogen ME. Skulle man räkna skrivutrymme så leder du men du ligger tvåa eller trea efter F.Einstein i antal inlägg. Det kan inte vara trevligt då att läsa en artikel som denna och tolka den som jag, plus några till; att barnen inte ansågs ”dödssjuka” av varken lärare, som ”sprang där stup i kvarten” eller rektor. Vi, troligtvis även lärare och rektor, kommer aldrig tro på ”barmhärtighet”.

Du skriver att ”Agnes skulle helt enkelt inte ha någon lektion den morgonen”. Nu knackade det inte på någon lärare alls på morgonen om man skall vara petimeter. Var framgår det att Agnes var ledig denna tisdag?
Citera
2018-03-29, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27

Vad tror du: Var hemundervisningen Os eller Hs idé?
Citera
2018-03-29, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
En annan teori som ni kan spekulera i som jag dock inte tror på själv är att Hanna på grund av sin cancer led av mrsa-viruset, och för att barnen inte skulle släpa hem mer virus så hölls dom hemma från skolan.
Men det stämmer väl inte i eran teori om att pappan var drivande till denna ofattbara tragedi.
Se även inlägget om att pappan blev arg på hundägaren för att h*n gick omkring och spred virus till hans dotter.

Det där är nog en sanning med modifikation 😕Mig veterligen så var hundar inget problem för familjen !! Os syster har hund 😎
Citera
2018-03-29, 10:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Du har kämpat i mer än 500 inlägg för barmhärtighetsmord och varit trogen ME. Skulle man räkna skrivutrymme så leder du men du ligger tvåa eller trea efter F.Einstein i antal inlägg. Det kan inte vara trevligt då att läsa en artikel som denna och tolka den som jag, plus några till; att barnen inte ansågs ”dödssjuka” av varken lärare, som ”sprang där stup i kvarten” eller rektor. Vi, troligtvis även lärare och rektor, kommer aldrig tro på ”barmhärtighet”.

Du skriver att ”Agnes skulle helt enkelt inte ha någon lektion den morgonen”. Nu knackade det inte på någon lärare alls på morgonen om man skall vara petimeter. Var framgår det att Agnes var ledig denna tisdag?

Vad tror du föräldrarnas bevekelsegrunder att ta sina barn ur daga var, om det nu inte var för att bespara dem något?
Sadism?
Hämnd?
Rituell satanism?
Lustmord?
Ett tokigt prank?
Senast redigerad av Frank.Einstein 2018-03-29 kl. 10:55.
Citera
2018-03-29, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Ja, det börjar nog bli dags att dra vidare. Vad mer finns att ta reda på? Vi har kommit fram till och nästan alla är överens om att 4 personer har dött. I byn Bjärred i Skåne. Fallet är allt löst.

Tack för mig. Och för ett gott samarbete. Vi hade aldrig klarat det på egen hand!

Hade de någon koppling till scientologerna eller är det fortfarande oklart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in