2018-03-29, 21:39
Medlem
En sak som förvånat mig är varför ÅK inte frågat ut Madsen om hans förehavanden ombord på Nautilus timme för timme???

Enligt Madsen dog KiM vid kl 23.05 ca.
Kl.23.25 skickade Madsen ett SMS till hustrun.
Kl 23.47 Nära kollidera med fraktskeppet Ternveg. Med släckta lanternor på väg i sydöstlig riktning på väg ut mot Östersjön enligt egen utsago.
Vänder norrut (varför?),dyker upp i nordvästra Köge bukten vid ca kl 01- tiden (då Nautilus siktas från Amager).
Seglar omkring med en död kropp inne i kögebukten till ca kl 04.
Vad gjorde PM dessa tre timmar ombord på Nautilus????
Efter dyket kl 04 sover PM två timmar på botten till ca 06.00. (Om jag förstått det rätt).
En timme senare ca kl 07. börjar han partera kroppen enligt egen utsago.
kl ca 08.15 kommer han upp i ytläge och seglar runt och dumpar kvarlevor samt grejer till ca 09.
kl ca 10.40 bestämmer sig för att sänka Nautilus.

Nu läste jag i DN att det var ÅKs sista förhör med PM igår 28/3.
Det måste väl vara fel? Eller?
EDIT: Vore det inte normalt ur en mördares synpunkt att så fort som möjligt göra sig av med kvarlevorna samt spår och helst i skydd av mörkret??? Så varför seglar PM omkring med en död kropp ombord i ca 9 timmar???
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-29 kl. 21:55.
Citera
2018-03-29, 21:51
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tack båda för ni mycket precist ringade in kärnan i det jag ville ha sagt om PM och allt det skräp han representerar.

Han har bedragit folk i hela sitt liv, hela omgivningen stod med hakan nere vid knäna.
Nej, han kan inte ha gjort nåt! Det måste ha varit en olycka...
Hur ska då Kim ha en chans om inte ens de närmaste såg nån risk öht?
Jag erkänner att jag inte ens kände igen djävulen när han dök upp i media och man sa att han kanske var skyldig till mord på en ung kvinna. Han såg så avspännd och oskyldig ut på bilderna från räddningen att jag trodde: nej så ser ingen ut efter ett bestialiskt mord. Och då visste jag inget om HUR bestialiskt det var.
Citera
2018-03-29, 21:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
En sak som förvånat mig är varför ÅK inte frågat ut Madsen om hans förehavanden ombord på Nautilus timme för timme???

Enligt Madsen dog KiM vid kl 23.05 ca.
Kl.23.25 skickade Madsen ett SMS till hustrun.
Kl 23.47 Nära kollidera med fraktskeppet Ternveg. Med släckta lanternor på väg i sydöstlig riktning på väg ut mot Östersjön enligt egen utsago.
Vänder norrut (varför?),dyker upp i nordvästra Köge bukten vid ca kl 01- tiden (då Nautilus siktas från Amager).
Seglar omkring med en död kropp inne i kögebukten till ca kl 04.
Vad gjorde PM dessa tre timmar ombord på Nautilus????
Efter dyket kl 04 sover PM två timmar på botten till ca 06.00. (Om jag förstått det rätt).
En timme senare ca kl 07. börjar han partera kroppen enligt egen utsago.
kl ca 08.15 kommer han upp i ytläge och seglar runt och dumpar kvarlevor samt grejer till ca 09.
kl ca 10.40 bestämmer sig för att sänka Nautilus.

Nu läste jag i DN att det var ÅKs sista förhör med PM igår 28/3.
Det måste väl vara fel? Eller?
02.15 står han stilla. Innan dess leker han captain Vladimir på de sju haven, far runt och lyssnar till hennes rop på hjälp. Herre gud, det är ju drömläge sen säkert tonåring. Klart han vill segla runt, står väl i tornet med mössan på sig och rycker i skinnfliken.

Ja, så absurd är han.
Citera
2018-03-29, 21:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Jag erkänner att jag inte ens kände igen djävulen när han dök upp i media och man sa att han kanske var skyldig till mord på en ung kvinna. Han såg så avspännd och oskyldig ut på bilderna från räddningen att jag trodde: nej så ser ingen ut efter ett bestialiskt mord. Och då visste jag inget om HUR bestialiskt det var.
Precis. Filmen då han kliver av båten är slående vilken kompetens han har då han sätter den sidan till.
Nyss styckat, icke att förglömma - lugn som en filbunke.
Citera
2018-03-29, 21:58
Medlem
Citat:
Nej - det figurerar INTE enbart tragiska personer i media.

Vädra garderoben med förklädd omtanke för kvinnor. Du har en så unken kvinnosyn så jag skulle inte bli förvånad om ditt liv består i att dra skinnbanjo, bitter som satan.

Om jag säger att den ena halvbrodern är direktör och delägare i företag, den andra har eget företag (webdesign) och den tredje jobbar inom sjövärnet med att framföra skepp så tror jag nog att de kan betraktas som rätt normala.

Men var det inte just så att psykopater är överrepresenterade bland - direktörer?

"Experterna tror att psykopaterna utgör två till fyra procent av befolkningen, men kanadensaren Robert D. Hare – en av världens mest ansedda forskare på området – har börjat misstänka att de är betydligt fler. Och eftersom de dras till yrken och sysselsättningar som ger dem mycket makt är det många som drabbas av hans framfart."

"Den brittiske psykologen Kevin Dutton har identifierat tio yrken där psykopater är överrepresenterade, bland andra vd, jurist, journalist, .."
Citera
2018-03-29, 21:59
Medlem
Citat:
02.15 står han stilla. Innan dess leker han captain Vladimir på de sju haven, far runt och lyssnar till hennes rop på hjälp. Herre gud, det är ju drömläge sen säkert tonåring. Klart han vill segla runt, står väl i tornet med mössan på sig och rycker i skinnfliken.

Ja, så absurd är han.
Läs min EDIT: Vad jag inte förstår är varför inte ÅK har pressat PM på svar om något mycket relevant.
Fantasier om captain Vladimirs vindstilla natt med månsken kan vi alla producera.
Men jag vill höra vad karln själv har att säga.
EDIT: Varför tog han den risken att segla i ca 9 timmar med en död kropp ombord?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-29 kl. 22:01.
Citera
2018-03-29, 22:00
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Det är nära till hands att tro. Att han var tillräckligt rutinerad för att våga ta risken.
Att Amagermannen dömts till två mord med DNA utesluter inte att han mördat fler.
Han var noga med att undanröja spår efter sig samt la ut falska spår tex.
PM sa under rättegången att han var "rimligt insatt" i DNA-teknink. Ha!
Om PM är intresserad av något "suger han åt sig som en svamp".Så PM vet nog allt i ämnet.
Jag tror som polisen att PM tänkt placera ut falska spår (samt behålla något som minne).
Säkert kunde PM även placerat falsk DNA på grejerna
.

Jag håller med dig otto, tror det var båda trofeer och falska spår han samlat i hop. Jag har också några funderingar omkring Kims anteckningsblock. Får ta det när jag orkar ( är ute hela dagarna nu i påsken, så man blir så jävligt trött på kvelden) Min hjärna är som sirap just nu.
Citera
2018-03-29, 22:01
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men om det nu är så då finns det väl ingen anledning för kvinnor att INTE vara extremt försiktiga, misstänksamma och paranoida. Men är djur - typ.

Sen kan man bli glatt överraskar när någon visar sig vara någorlunda normal.
Kvinnor kräver att inte leva så! Som rädda bytesdjur. Kvinnor ska ha samhällers beskydd för att kunna leva normala liv. Normala kvinnomisshandlare och våldtäktsmän är stereotyper i förhållande till såna som Madsen. De vanliga kan vi skrämma, avslöja och oskadliggöra men de bisarra galningarna blir svårare.Madsen hade kanske varit snäll om det varit onsdag, vem vet. Nu råkade Kim komma, som en av otaliga kvinnor, i Madsens närhet fel dag. Just den dag allt rann över. Just denna dag var pengarna slut. Raketen var inte klar, han förlorade sitt livs kapplöpning. Säkert finns det fler triggers som vi inte känner till - hade han blivit nekad sex av någon?
Få kunde förutsäga att han blev livsfarlig just den här dagen. Och absolut inte en rödhårig journalist med högt anseende och god självkänsla.
Citera
2018-03-29, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jag håller med dig otto, tror det var båda trofeer och falska spår han samlat i hop. Jag har också några funderingar omkring Kims anteckningsblock. Får ta det när jag orkar ( är ute hela dagarna nu i påsken, så man blir så jävligt trött på kvelden) Min hjärna är som sirap just nu.
Vi tar det en annan dag.
Jag tror PM ville spara KiMs anteckningsblock som en tidskapsel samt en hårlock som minne.
Du kan ju fundera på vad du tror?
Citera
2018-03-29, 22:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Läs min EDIT: Vad jag inte förstår är varför inte ÅK har pressat PM på svar om något mycket relevant.
Fantasier om captain Vladimirs vindstilla natt med månsken kan vi alla producera.
Men jag vill höra vad karln själv har att säga.
Är det nån mer dag avsatt till honom? ÅK ska ju leverera absurda bilder nu framöver.
Njet, det intresserar inte ÅK att ta nåt ur luften, han vet vilken patologisk lögnare han har framför sig. Han pressar via teknisk bevisning såsom senast med sms för att hans story ska krascha.
Ler fortfarande vid tanken.
PM påstod sig vara sucidal med en död kvinna ombord (eget påhitt) men skickar sms om att han har det lugnt i månskenet. Krama kissarna.
Hahahahaha.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel

Hur många andra styckmördare har du träffat efter ett bestialiskt mord?
Citera
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Uppemot 40 stick/skär/hugg-skador på offret varav enbart två med säkerhet kan konstateras vara åsamkade före dödens inträde. Där är man alltså.
För offrets skull önskar man givetvis att alla de övriga skadorna påförts efter att livet slocknat
och ingenting av lidande längre är möjligt att erfara. Men tyvärr, ser man på saken krasst
realistiskt så har nog nästan alla dessa stick, hugg och skärskador skett medan detta offer
fortfarande varit vid liv och ännu kunnat känna.
Ty vad är det vi har att göra med? Jo, en renodlad bestialisk sexualsadistisk förövare
Runt klockan halv nio den 10 augusti: nere i kajutan, i dunklet som ännu håller på det infernaliska
helvete som är noga planlagt och så hett åstundat. Gifflar och vattendryck och en högst
beslutsam predators månande om en "god, trygg och gemytlig stämning" ett bra tag innan
han går sitt mörker till mötes och släpper loss krafter som hör det helt omänskliga och
obegripliga till.

Allt som nu sker finns det inga egentliga ord för. En människa som bestämt sig för att plåga ihjäl
en medmänniska - hur blir det greppbart nånstans
?
Det blir aldrig greppbart, helt omöjligt. Ofattbart obehagligt men tyvärr nog mycket nära verkligheten i det du beskriver om den renodlade bestialiske sexualsadisten och hans dåd. Viljan att skrämma, plåga, sticka och hugga och att man vet att hon var vid liv vid åtminstone två hugg. Jag tror som du, att hon tyvärr var vid liv vid flera stick ändå, det ingick nog i sadistplanen den ondskefulle djävulen hade i skallen, utsätta henne för så mycket tortyr och smärta det bara går medan hon fortfarande kan lida av det.
Citat:
Och hur i all världen kan någon efter allt som framkommit, med otvetydiga bevis för en fruktansvärd illgärning som går utanpå det mesta i mordväg, fortsätta förklara sin kärlek till den som åstadkommit detta ofattbart onda?
"Kommer alltid älska Peter"
https://www.youtube.com/watch?v=hfaoZMqfB8U
Tack för länken! Detta är skrämmande, hon måste vara galen och totalmanipulerad av honom. Förhäxad. Mental istid. Jag oroade mig just för hennes vittnesmål och hur hon skulle uppträda i rätten, skrev ett inlägg om det för några dagar sen
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det tråkiga är att han redan försökt att manipulera Deirdre i rätten. Han sa ju något om att hon borde varit hans fru, eller att hon hade varit som en fru för honom. Något i den stilen, minns ej exakt.
Detta sa han givetvis för att försöka påverka Deirdre när hon ska vittna mot honom.
Den löjligt undergivna människa hon är, som såg helt trollbunden ut när hon pratade om honom, visade hans sista sms och leende berättade vad han ville när han undrade om hon behövde läppstift, skor, strumpbyxor ellelr något, så kunde de shoppa tillsammans och han betalade (med sina 3 kr på kontot?). Hon visste då att han menade att de skulle ha en riktig dejt och vara intima på alla sätt och vis, hur många timmar som helst i ubåten, deras egen "bubbla".

Att hon leende pratar om honom på det sättet i tv-programmet får mig att känna en stor osäkerhet när hon ska vittna. I början av ubåtshistorien var hon ju med flera gånger i tidningen, berättade att hon var hans älskarinna, att hon var säker på att han var oskyldig och att hon ville gifta sig med honom. Är hon fortfarande förtrollad och i hans makt, när hon får se honom i rättssalen, där han kommer att göra sitt bästa för att se henne djupt i ögonen och visa sin charmigaste och mest älskvärda sida. En psykopats manipulation i eget vinstsyfte. Frågan är verkligen vad hon kommer att klara, hon som stått ut med att "bara" vara älskarinna och samtidigt gett honom fria händer att knulla runt hur mycket som helst. Hur står det till med den människans självkänsla och har hon alla hästar hemma undrar jag också.

Jag är alltså orolig över hennes vittnesmål, att hon kanske kommer att undanhålla en massa hemska saker hon vet om PM. ELLER, så har hon äntligen befriat sig från hans förtrollning och känner sig sviken, rädd och äcklad över det han gjort, vilket vore en normal reaktion. Det vore glädjande!
Tyvärr tillhör nog de flesta av hans älskarinnor inte kategorin som reagerar speciellt normalt över något, då hade de ju aldrig umgåtts med Madsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in