2018-03-29, 18:23
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Var inte så säker på det. OM det nu är så att han mördade henne medvetet av de anledningar som åklagaren går efter, så förhåller det sig så med den typen av mördare, att de fantiserar och planerar under långa tider. De kan t.ex. förbereda platsen där mordet ska ske, skaffa fram nödvändiga grejor - och bjuda dit kvinnor (eller män). Men de GÖR fortfarande inget; de njuter bara av att veta att de SKULLE KUNNA göra det. Att de har kvinnans (eller mannens) öde i sina händer. Det behövs fortfarande en sista trigger för att verkligen sätta igång med brottet på riktigt. Och det kan mycket, mycket väl vara att man känner att man talar för döva öron t.ex.. Det kan väcka ilska även hos en helt normal person.

Eller att ett tilltänkt offer strax ska försvinna utomlands...?
Citera
2018-03-29, 18:59
Medlem
develis avatar
Bakgrund:
Kim Walls pojkvän berättar att hon arbetat på en artikel om rymdkapplöpningen mellan de två rymdprogrammen, redan i mars har Kim försökt att nån PM för intervju.
10 augusti skulle paret ha en avskedsfest ihop med vänner då de inom en snar tid skulle flytta till Kina och nästkommande dag skulle paret på bröllop.

Kontakt med PM:
Det var hennes sista chans att nå Madsen denna dag så hon ringer honom, 11 minuter efter att filmteamet lämnat hangaren.
Hon blir då inviterad till hangaren på en kopp te och är där drygt en halvtimme innan avskedsfesten börjat.
Kim återkommer till sin pojkvän och säger att PM inviterat henne för en intervju.
Intervjun skulle ske i ubåten samma kväll.
Hon var glad över detta; den sista biten skulle därmed falla på plats. Hon hade tidigare tillsammans med pojkvännen intervjuat CS i samma ärende dvs inför den kommande artikeln. Hon hade svårt att få grepp om PM, beskrev honom som intressant men lite "all over the place" berättar pojkvännen.

Samtal med pojkvännen:
Kim överlägger med sin pojkvän. Hon berättar samtidigt att hon är lite nervös för att dyka ner med ubåten och det ska ju komma gäster. De kommer tillsammans fram till att hon ska göra intervjun.
Kim frågar om han vill följa med. Pojkvännen tyckte det lät intressant och han var nyfiken, lite avundsjuk. Han övervägde och var nära att tacka ja men valde att stanna med vännerna. De kommer överens om att hon ska göra intervjun, Kim skulle vara borta runt två timmar och återkomma till festen.

Vännerna sitter sen på gräset, ser ut över havet och vinkar till Kim på ubåten:
Det är sista gången de ser henne, hon kom aldrig tillbaka.
En del av henne söndertrasade kropp, hennes torso, flyter i land många dagar senare.

"Kort fortalt så var alle mine fremtidsplaner lagt sammen med Kim. Nu ved jeg ikke engang, hvorfor jeg tager en uddannelse. Det har påvirket alt." Live dr

Citat/källor:
Citera
2018-03-29, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Bakgrund:
Kim Walls pojkvän berättar att hon arbetat på en artikel om rymdkapplöpningen mellan de två rymdprogrammen, redan i mars har Kim försökt att nån PM för intervju.
10 augusti skulle paret ha en avskedsfest ihop med vänner då de inom en snar tid skulle flytta till Kina och nästkommande dag skulle paret på bröllop.

Kontakt med PM:
Det var hennes sista chans att nå Madsen denna dag så hon ringer honom, 11 minuter efter att filmteamet lämnat hangaren.
Hon blir då inviterad till hangaren på en kopp te och är där drygt en halvtimme innan avskedsfesten börjat.
Kim återkommer till sin pojkvän och säger att PM inviterat henne för en intervju.
Intervjun skulle ske i ubåten samma kväll.
Hon var glad över detta; den sista biten skulle därmed falla på plats. Hon hade tidigare tillsammans med pojkvännen intervjuat CS i samma ärende dvs inför den kommande artikeln. Hon hade svårt att få grepp om PM, beskrev honom som intressant men lite "all over the place" berättar pojkvännen.

Samtal med pojkvännen:
Kim överlägger med sin pojkvän. Hon berättar samtidigt att hon är lite nervös för att dyka ner med ubåten och det ska ju komma gäster. De kommer tillsammans fram till att hon ska göra intervjun.
Kim frågar om han vill följa med. Pojkvännen tyckte det lät intressant och han var nyfiken, lite avundsjuk. Han övervägde och var nära att tacka ja men valde att stanna med vännerna. De kommer överens om att hon ska göra intervjun, Kim skulle vara borta runt två timmar och återkomma till festen.

Vännerna sitter sen på gräset, ser ut över havet och vinkar till Kim på ubåten:
Det är sista gången de ser henne, hon kom aldrig tillbaka.
En del av henne söndertrasade kropp, hennes torso, flyter i land många dagar senare.

"Kort fortalt så var alle mine fremtidsplaner lagt sammen med Kim. Nu ved jeg ikke engang, hvorfor jeg tager en uddannelse. Det har påvirket alt." Live dr

Citat/källor:

Om detta är sant, sagt från pojkvännen, blir jag lite brydd.

Hon var orolig för ett dyk. Ändå klev hon ombord på båten, ensam med PM. Är man orolig för att vara under vatten, ska man kanske inte göra det första gången med en ubåt!!! Återigen, KW's förmåga att värdera och ta beslut, imponerar inte på mig.

Jag har sett henne åka i hög fart bak på en motorcykel i Afrika, utan skydd, i hög fart. En gång ingen gång, två gånger en ovana, tyvärr, det står jag för. Sedan är det sanslöst gräsligt, att det också blir en fatal konsekvens. Men, det händer någon gång, lyckligtvis väldigt sällan, att någon med positiv naivitet, råkar så illa ut.
Citera
2018-03-29, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Kanske utsatte honom för fysiskaövergrepp, eftersom han tänkte på barnporr.

Det kan finnas en sån koppling, ja, och att en mkt dysfunktionell förälder favoriserar ett barn mkt är oftast ett varningstecken - relationen mellan fadern och PM var antagligen symbiotisk, och kanske till och med sexuell. Hur det ligger till kommer PM säkert att berätta...
Citera
2018-03-29, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback

Hon var orolig för ett dyk. Ändå klev hon ombord på båten, ensam med PM. Är man orolig för att vara under vatten, ska man kanske inte göra det första gången med en ubåt!!! Återigen, KW's förmåga att värdera och ta beslut, imponerar inte på mig.

Jag har sett henne åka i hög fart bak på en motorcykel i Afrika, utan skydd, i hög fart. En gång ingen gång, två gånger en ovana, tyvärr, det står jag för. Sedan är det sanslöst gräsligt, att det också blir en fatal konsekvens. Men, det händer någon gång, lyckligtvis väldigt sällan, att någon med positiv naivitet, råkar så illa ut.

Jag var tidigare inne på att Kim hade som vana att lämna saker och ting i sista sekund.

Hon har arbetat med artikeln sen i mars – 5 månader senare är den inte färdig. En halv timme innan gästerna ska anlända ringer hon själv upp Madsen för att fråga om en intervju.
Citera
2018-03-29, 19:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback

Så ska vi se då.
1. Kim behöver få intervjun för att öht kunna avsluta den. CS är redan klara.
2. Det är tidsnöd av nämnda orsaker som bröllop och flytt.
3. Jag tror nog Kim frikostigt bjöd på en bakgrund i hangaren då det inte är nåt att hyckla kring.
4. Vad händer då? Hon sitter med en överkåt predator som redan börjat aktivera sin perversa fantasi.
5. Han slår till direkt. Hon måste ha intervjun.
6. Han lägger an det bästa han kan som psykopat, som patologisk lögnare, ett manipulativt helvete som är så intensiv att han gör allt för att framstå som trygg.
7. Han ställer ett ultimatum: Javisst! Men vi gör intervjun i ubåten.

8. Hon är rädd för ubåten.
9. De ska få gäster, de första har redan anlänt.
10. Hon går hem och överlägger med pojkvännen - göra, inte göra - och tillsammans fattar det beslutet.
11. Hon frågar även om han ska med.
12. De bollar fram och tillbaka och finner ut att han stannar för hon ska ändå inte vara borta så länge och sluta upp sen.

HON ÄR I EN ARBETSSITUATION. Hon har aldrig hört annat än det media presenterar kring PM och han framstår knappast som en farligt person - mer fixerad vid att skicka upp raketer.
Här har hon övervägt för och emot, hon har resonerat med sin pojkvän. Vore vi kvinnor nån sort radar för OVANLIGA sexualsadister med grund i psykopati så vore det dags för nobelpris i intuition.
Det är rent löjligt att ställa dessa överkrav retroaktivt med all fakta i hand.

Hur JÄVLA mycket mer kräver du?
Mordet är ett faktum och att älta att hon borde gjort ditten eller datten säger mer om dig än henne.
Det enda som sker av en sån här debatt är att strö salt i sår, du tillför inte ett skit med dina snusförnuftiga rekommendationer.
Citera
2018-03-29, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag var tidigare inne på att Kim hade som vana att lämna saker och ting i sista sekund.

Hon har arbetat med artikeln sen i mars – 5 månader senare är den inte färdig. En halv timme innan gästerna ska anlända ringer hon själv upp Madsen för att fråga om en intervju.
Sa Madsen ja, vilket ej stämmer med pojkvännens upogift att hon fick sms av Madsen. Mer troligt att han smsade.
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-03-29 kl. 19:55.
Citera
2018-03-29, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det går som en röd tråd genom skribentens samtliga inlägg fom start att det är helt ok om en vit,nordisk,hetrosexuell,hyfsat framgångsrik man känner för att tortera ihjäl kvinnor,så är det helt i sin ordning,ett väl förunnat nöje för män med vitt skinn,så länge han inte åker fast. Så därför önskvärt om han utövar sin lilla hobby med "okända kvinnor" förstår du väl.
Stor risk finns att han faktiskt har gjort det. Men att denna gången ville han öka på risken.
Citera
2018-03-29, 19:58
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tanken är god men du kommer inte landa rätt i den här frågan.
Kombinationen psykopati och sexuell sadism är så vitt skilt mot annat våld så det fungerar inte att lägga det på en samhälls- eller politisk nivå.

De här männen - det är inte ett kvinnligt fenomen i första hand - går inte att fostra bort.

Det är nämligen väsensskilt via det bedrägliga beteendet; det predatoriska om den specifika personen ämnar slå till bortom nattklubbar och horkvarter där det per automatik finns en riskfaktor alternativt en mörk park en sen kväll.

De här rör sig överallt, i dagsljus och är extremt manipulativa, som försäljare osv.
Det är tack och lov extremt ovanligt men sorry:
Det går inte att skydda sig emot mer än möjligen normalt tänk.
Vi kvinnor är redan fullmatade sen barnsben:
följ-inte-med-fula-gubben-som-bjuder-på-godis. Tänk på ditten och datten.

Nästa nivå vore ren paranoia alternativt utbildad för att ta hand om galningarna. Det blir ett överkrav.
Håller helt med, det här är något helt annat än vanligt våld mot kvinnor, vilket givetvis också är helt oförsvarligt men så vanligt att vi måste lägga mycket krut på politiska satsningar för att förebygga och beivra. Det PM står för är mycket svårt att försvara sig mot eller förutse.
Citera
2018-03-29, 20:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Håller helt med, det här är något helt annat än vanligt våld mot kvinnor, vilket givetvis också är helt oförsvarligt men så vanligt att vi måste lägga mycket krut på politiska satsningar för att förebygga och beivra. Det PM står för är mycket svårt att försvara sig mot eller förutse.
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Tack, för et mycket bra innlegg. Madsen är en ren predator. Endrar " bytesdjuren" beteende så endrar han bara taktik. Han är et dårligt eksempel att förklara samhällsproblem med. Han tillhör inte denna värld.
Tack båda för ni mycket precist ringade in kärnan i det jag ville ha sagt om PM och allt det skräp han representerar.

Han har bedragit folk i hela sitt liv, hela omgivningen stod med hakan nere vid knäna.
Nej, han kan inte ha gjort nåt! Det måste ha varit en olycka...
Hur ska då Kim ha en chans om inte ens de närmaste såg nån risk öht?
Citera
2018-03-29, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Stor risk finns att han faktiskt har gjort det. Men att denna gången ville han öka på risken.
Det är nära till hands att tro. Att han var tillräckligt rutinerad för att våga ta risken.
Att Amagermannen dömts till två mord med DNA utesluter inte att han mördat fler.
Han var noga med att undanröja spår efter sig samt la ut falska spår tex.
PM sa under rättegången att han var "rimligt insatt" i DNA-teknink. Ha!
Om PM är intresserad av något "suger han åt sig som en svamp".Så PM vet nog allt i ämnet.
Jag tror som polisen att PM tänkt placera ut falska spår (samt behålla något som minne).
Säkert kunde PM även placerat falsk DNA på grejerna.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-29 kl. 20:57.
Citera
2018-03-29, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Totalt ointressant du trevar i ett försök att skriva något om sånt som inte hör hemma här.
Dessutom snackar du om naivitet angående sms som hon skickade. Du måste ha asperger eller något som gör att du missbedömer dom här sms så grovt. Tror ingen är intresserad av svenskens naivitet utan du är lika väck i åsikterna som Sno och Merwinna. Kul att du tolkar ehh på ett sätt som du verkar känna till och som du kanske upplevt under många år, men just i detta fallet är även det feltolkning.

Nej, du har också problem, så det var förväntat. Nej, min tolkning av KW sms från ubåten är att det är humor i dom. Klart man skickar sms till sin pojkvän, och hon är på intervju ingenting annat. Är det svårt med det sociala spelet?

Jag tror också att KWs sms var avsiktligt humoristiskt. Eftersom hon tidigare hade sagt att hon var rädd - för ubåten - inte för PM. I det läget hade hon ännu inte sett PM slå om fullständigt från en trevlig snubbe till en man med iskall blick och helt andra tankar än fika och en trevlig seglats.

Det finns överlevande från liknande situationer, främst i USA, som har berättat samma sak.

Hur skulle hon ens kunna ana att det vidriga skulle kunna ske? Hade hon anat det så hade hon givetvis aldrig åkt med honom i hans äckliga ubåt.

Hon var ute på jobb och hade en massa vittnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in