En hund som är van vid att söka, om den får lukta på ett minneskort skulle inte den klara att hitta ett ev. gömt sådant!
Borde vara en piece of cake - med tanke på vad de har presterat hittills. Men nu har det gått så lång tid och det har säkert städats samt vädret har gjort sitt.
Men jag ska inte säga att något är omöjligt efter att ha kunnat följa den här polisutredningen.
Jag är benägen att tro som du. Så tillvida det inte är sant att han i upphetsningen och förberedelserna kom ihåg allt annat inklusive kaffe och bullar (vatten och kex - what ever) - men INTE minneskortet.
Kan tänka mig att bara den detaljen skulle ha gjort honom vansinnig ombord. Och att han hade börjat kasta saker..
Den möjligheten finns absolut. Han är likförbannat rökt som en böckling.
Man undrar hur noga man undersöker en sån "fånge" (har inget bra ord) i Danmark? Undersöker dom tex munn, näsa, innvortes etc? Typ en sån dom gjorde på Saddam Hussein när dom fångade honom.
Bra fråga. Det dröjde verkligen inte länge innan polisen visste att Madsen var direkt inblandad. Han erkände väl "sjöbegravningen" samma dag som han blev häktad? Klart är ju att hans blodbesudlade kläder, händer och ansikte togs det prover på direkt efter häktning. Redan då visste Madsen att hans första story inte skulle hålla, så han ändrade snabbt till blodig olycka ombord. Anpassning till bevisen innan det ens var klarlagt att blodet var Kims (men det visste ju Madsen). Redan första dagen så visste polisen att Madsen ljög.
[quote=sno|63636338]Merwinna försökte föreslå i början att Kim kanske hade ett sexuellt intresse gentemot Madsen. Att hon blev kittlad och såg detta som sin sista chans innan avfärden till Kina.
Då jävlar fick hon en tsunamivåg av fördömanden på sig. Innehållet av dessa löd ungefär som så att Kim minsann var mycket yngre än Maden, hon hade utbildning, hon hade pojkvän, Madsen var ful och Kim vacker.
Alltså en tsunamivåg av FÖRDOMAR angående hur en yngre kvinnas sexualitet borde se ut enligt regelboken – enligt er feminister..
Nu skriver du att Kim själv ville motverka den här sortens fördomar och fördömanden.
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hon ville sprida ”kunskap” om vampyrer.. och andra avvikanden. Så att vi vanliga dödliga skulle förstå oss på dessa kufar och inte vara rädda i onödan.
Och här vill jag skicka dig en tanke om att Kim faktiskt inte hade en ANING om huruvida dessa mentalt störda människor som ansåg sig vara vampyrer är farliga eller ej. Därför anser jag att det sådana när journalister sysslar med är propaganda genom man försöker normalisera något som inte kan betraktas som normalt - utan en störning.
Dessutom står det inte ett ord i FN:s stadgar angående vampyrers lika värde.
Vampyrer finns inte på riktigt, bara i sagans och filmens värld. Fast den "äkta förlagan", den grymme Vlad Dracula som spetsade folk på pålar var ju en av Madsens historiska förebilder.
Vet du sno, det blir väldigt tråkigt att diskutera med dig för det spelar ingen roll hur överkörd och manglad du blir, du blir nästan istället helt manisk i ditt skrivande och postar inlägg som en besatt.
Jag bryr mig inte längre om att du inte förstår något av det Kim skrivit, utan att du ser det som en slags propaganda för att normalisera udda beteenden. Såna kommentarer är så dumma så jag ids inte ens svara mer, har redan klargjort mina synpunkter.
Det bästa vore nog, enligt dig, om alla kvinnor vore hemmafruar och de enda tidningar man ska läsa är små lokaltidningar där det står intressanta lokala händelser som att de planterat ett nytt träd i parken, eller att tant Agda på hemmet fyller 100 år. Inte en enda jävla kuf-intresserad, riskbenägen journalist, bort med sånt! Frid och fröjd i den lilla, säkra byn där inte ens ett bibliotek behövs, för alla är nöjda och glada med det lilla de vet. Nu orkar jag inte lägga mer energi på dig.
Känner enbart en TOTAL MENTAL ISTID av idisslandet och upprepningarna.
Aha, okej... Det är lite konstigt att polisen inte kollat platsen där PM smög iväg, men det har kanske nån annan gjort... Tex nån han känner.
Men vi vet väl inte om polisen gjort det eller inte? Jag tar det för givet, men man vet aldrig. Att han skulle kunnat kommunicera oavlyssnad med någon efter han kommer iland (eller efter häktningen) tror jag inte. Men jag tror att han filmade, och jag tror att denna film var något som han absolut ville behålla så länge han kunde.
Han fick ju besök i häktet och kunde instruera vederbörande.
Jag har ingen aning om hur det går till, men innebär besök i häktet att man kan helt obehindrat och anonymt kan kommunicera instruktioner till utomstående?
Jag har ingen aning om hur det går till, men innebär besök i häktet att man kan helt obehindrat och anonymt kan kommunicera instruktioner till utomstående?
Han fick ha övervakade besök, men fick inte prata om fallet övht.
Jag får inte säga detta högt så jag viskar detta endast i ditt öra.. att OM man nu ska jobba professionellt då borde man kanske kanske kanske ha just sånt här i tankarna.. Vad kan en kvinnlig journalist råka ut för tillsammans med en för henne okänd KUF (för det måste hon åtminstone ha vetat genom att hon hade redan gjort efterforskningar hos motparten (= konkurrerande raketbyggarna).
Vidare viskar jag att pojkvännen var dansk, skriven i adressen (så jag förmodar att han bodde där permanent) så HAN borde ha hört om rykten angående Madsen.
Om inte något annat "negativt" så åtminstone att han var en kvinnokarl - och därmed troligtvis skulle försöka.. Och även om Kims pojkvän skulle ha litat 100% på Kim, så betyder inte det att han även borde ha litat 100% på Madsen.
Varför utsätta sig för obehaget när man med säkerhet kan genomföra intervjun även på ett ställe varifrån man kan "fly" ifall karljäveln visar sig "inte kunna ta ett nej" på ett bra sätt?
Nu har jag inte sagt det. Så vi behöver inte låta de andra bli upprörda i onödan.
Jag har inte heller sagt det. Jag ställer mig bara här och håller med helt stilla. Om det som inte har sagts!
Annan tanke: pojkvännen hade ju inget styr på henne alls, och det var uppenbart att han var ängslig för att hon skulle bli arg om han skulle skicka sjöräddningen på henne i onödan. Därför drog han på det i det längsta. Detta sa han inför rätten, att hon var en som "lavade sitt eget" och att han därför drog på att larma i det längsta, och att han även frågade sina vänner till råds "när bör jag bli orolig?". När han har sörjt klart, så är det troligt att han kan få en partner för livet som är lättare att leva med... för det där kan inte ha varit lätt.
En tredje tanke som slog mig angående förhöret med pojkvännen. Han berättade ju att S hade skrikit åt honom då på natten, vid 2-tiden om jag minns rätt, att han skulle sluta fråga efter ubåten. Nu vet vi ju att S hade fått ett lugnade SMS strax efter 23, där M berättade att han skulle ut på äventyr i Nautilus, att havet var blickstilla och det var månsken, att han hade det bra, och han lovade att inte dyka. Ingen anledning till oro alltså - och absolut inget självmordsbreb.
Jag kan tänka mig att hennes ilska väcktes av att O (pojkvännen) kom med beskedet att K också var ombord... fastän M inte hade nämnt något om att han hade en annan - ännu en ny - kvinna med sig på sin månskensseglats. När han "hade det bra"... Hon måste ha känt förakt för O som sprang runt och letade vid kajerna, och inte fattade vad hans flickvän förmodligen hade för sig med M vid det laget... (Alltså efter vad HON hade anledning att tro just då, hon kunde ju inte ana mardrömsutvecklingen hon heller vid den tidpunkten.)
Senast redigerad av Merwinna 2018-03-29 kl. 17:15.
Vampyrer finns inte på riktigt, bara i sagans och filmens värld. Fast den "äkta förlagan", den grymme Vlad Dracula som spetsade folk på pålar var ju en av Madsens historiska förebilder.
Vet du sno, det blir väldigt tråkigt att diskutera med dig för det spelar ingen roll hur överkörd och manglad du blir, du blir nästan istället helt manisk i ditt skrivande och postar inlägg som en besatt.
Jag bryr mig inte längre om att du inte förstår något av det Kim skrivit, utan att du ser det som en slags propaganda för att normalisera udda beteenden. Såna kommentarer är så dumma så jag ids inte ens svara mer, har redan klargjort mina synpunkter.
Det bästa vore nog, enligt dig, om alla kvinnor vore hemmafruar och de enda tidningar man ska läsa är små lokaltidningar där det står intressanta lokala händelser som att de planterat ett nytt träd i parken, eller att tant Agda på hemmet fyller 100 år. Inte en enda jävla kuf-intresserad, riskbenägen journalist, bort med sånt! Frid och fröjd i den lilla, säkra byn där inte ens ett bibliotek behövs, för alla är nöjda och glada med det lilla de vet. Nu orkar jag inte lägga mer energi på dig.
Känner enbart en TOTAL MENTAL ISTID av idisslandet och upprepningarna.
Det människor som Kim intervjuade skulle inte hålla med med dig.
Om Madsen hade trott sig vara en lokomotiv och Kim hade intervjuat honom för att ge hans bild om detta, då skulle ju Kim inte ha ”spridit kunskap om ämnet”. Att sprida kunskap skulle ha inneburit en förklaring angående vilka diagnoser lokomotivpersonligheten lider av. Om det finns bot etc. Inte sprida smörda i paritet med att han är totalt harmlös och ska ha samma värde som alla andra..
Sen undrar jag varför det är så svartvitt i din värld. Antingen ska man acceptera ALL sorts galningar och helst ge dem en röst i media – eller sen sen ska man sluta yrkesarbeta och bli hemmafru istället.