Citat:
Ursprungligen postat av
constant
Nu skrev jag inte att momsen skulle vara problemet, tvärtom: Jag gav förslag på hur man skulle kunna göra för att just avgiften skulle bli ett litet problem.
Har du något eget förslag på hur man skulle kunna minimera avgifterna? Kanske du har en affärsidé på hur man skulle kunna nyttja de nya reglerna? Något annat kreativt?
Sorry jag är trött, grinig och har ont, missuppfattade ditt inlägg.
Har för mig att det finns bolag som packar om paket och skickar allt i ett från andra EU länder istället men då måste man planera och handla allt man tror sig behöva för ett halvår typ för att det ska löna sig och jag är USEL på att planera.
Varje gång jag försökt göra så har det slutat med att jag har en låda full av elektronik som aldrig kommer till användning. Ligger säkert 15k elektronik och skräpar i min byrålåda som jag köpte från USA förra året och tänkte "fan vad dyr frakt bäst jag handlar allt som jag behöver på en gång".
Var ju betydligt enklare utan postnord avgiften då man kunde ta express frakt från kina istället när man behövde något på stört då även dessa paket slank igenom i princip alltid för mig, eller bara köpa det man trodde sig behöva till nästa månad med vanlig frakt.