Citat:
Ursprungligen postat av
Barrington1975
Sant! Att vara snål är verkligen en sport. Det handlar inte om att förneka sig själv saker utan snarare att genomföra det man vill göra men på det mest ekonomiska sättet. Man kan verkligen få ut mycket valuta för sina pengar om man försöker.
Jajamen det gäller bara att göra lite research själv och sätta sig in i saker, sen kan man göra det själv.
Exempel:
Vi är 4 st på ett tv abonnemang, tvillingkort och dubbelkort och allt vad det heter = cirka 250kr spar i månaden per hushåll = 2750 kr per år.
Verkstaden säger att fixa min fel kostar 4799 kr jag gör det själv för 800kr
Verkstaden säger nya däck och fälgar kostar 9000kr jag gör det själv för runt 3500kr begagnat då men så klart inget skit utan repfria fina fälgar och har jag tur orörda, nya däck.
Slöaste fibern, 10/10mbit (snabbt ju!)
Köper saker som jag vet jag kommer att behöva i framtiden på REA. Alltid rea någonstans nu för tiden.
Principerna är att jag vill ha massor av saker men lärt mig att motstå frestelsen och att klara mig utan dem. Och att ingen jävla bank ska få diktera mina levnadsförhållande. Som de till viss del iofs gör i och med detta men ja ni förstår