2018-03-28, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantfjant
Precis som jag skrev i mina andra inlägg så är det mycket problematiskt. (ironi)
Nej då, diskutera på ni...

Ja, jag förstod väl att du inte kunde förklara hur du menar. Du vill ju bara göra narr av alltihop.
Citera
2018-03-28, 22:04
Medlem
Citat:
Jag bryr mig verkligen inte om din "hobby-psykoanalys" för den är totalt intetsägande och dessutom helt överflödig i diskussionen.
Jag tog med flit bort sista stycket nu när jag citerade dig, för att du ska se att den inte behövdes för att framge vad du vill ha sagt.

Som sagt jag bryr mig inte, och är heller inte intresserad av din hobbypsykologi, så håll dig vänligen till diskussionen.

Kanske är det så enkelt att jag tycker att serien är för långt ifrån verkligheten, för att anse att karaktärerna känns verkliga.

Varför skriver du då om du inte bryr dig? Nej, du är bra löjlig som försöker få igång en diskussion. Dryg är du också.
Senast redigerad av AlexandraIda 2018-03-28 kl. 22:07.
Citera
2018-03-28, 22:07
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Vad är det som får dig att tro att Lisa skulle vara så tråkig? Det som hände mellan Martin och Emma var nog bara en tillfälligt grej , det lär nog inte hända något mer.

Jag tror att Patriks pappa kommer att ligga med Bianca.
Citera
2018-03-28, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charmides
Jag är ledsen att se att du känner dig så upprörd. Kanske du borde inte heller ha sagt att de som skriver här måste vara "väldigt unga" bara eftersom du inte gillar serien. Om en ska ge kritik då måste en också kunna ta kritik.
Jag håller inte med dig, men det är okej - vi behöver inte vara överens. Du skrev tidigare att du gillar Big Brother, Robinson och Farmen. Här finns en diskussionstråd till Farmen och jag är säker att det kan finnas fler. Du skulle kanske ha roligere med att delta i en diskussion om en serie som du gillar istället för att komma hit för att dela med dig negativitet om en serie som du inte verkar gilla eller förstå.

Upprörd? För att du skriver intetsägande antaganden om mig som person, grundat på ett par inlägg en tråd på flashback? Knappast upprörande. Det faller på sin egen rimlighet, eftersom ditt påstående saknar grund, minst sagt. Och meningslösheter blir jag inte upprörd över.

Däremot har du uppenbarligen tagit diskussionen personligt, men jag ska inte strö salt i såret...

Skrev heller adrig att jag gillar dokussåpor, tog dem bara som jämförelse.

Att du/ni uppfattar mig som negativ har jag viss förståelse för eftersom ni verkar ta saken personligt. Men det var aldrig min tanke, frågade av nyfikenhet.

Har dock fått vissa svar, så jag tackar och lämnar diskussionen.
Citera
2018-03-28, 22:44
Medlem
Citat:
Upprörd? För att du skriver intetsägande antaganden om mig som person, grundat på ett par inlägg en tråd på flashback?

Om en inte förstår varför folk väljer att diskutera fiktiva personer pekar det på att det finns brister på ens abstrakt tänkande. Det kan bli bättre när du blir äldre.

Citat:
jag tackar och lämnar diskussionen.

Ha det bra!
Citera
2018-03-28, 22:45
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Bara det faktum att man måste gå i terapi så mycket så är ju något otroligt fel, och man borde inte vara tillsammans. För enstaka saker som påverkar förhållandet..OK. Men detta är ju om allt.
Ja i verkliga livet. Men på svt kommer det att bli happy end.
Lisa bitch kommer att bli förlåten och stackars patrik kommer att ta smällen

Fy vad jag hatar sånt
Citera
2018-03-28, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charmides
Om en inte förstår varför folk väljer att diskutera fiktiva personer pekar det på att det finns brister på ens abstrakt tänkande. Det kan bli bättre när du blir äldre.

Ja, jag skrev att jag skulle lämna diskussionen, men uppenbarligen vill du fortsätta?

Jag har inte skrivit något alls om att jag inte förstår varför folk väljer att diskutera fiktiva personer. Men att jag förundras över att man skriver om karaktärerna som om de vore verkliga personer.

Jag tycker det är för mycket konstigheter i serien, så det blir för långt ifrån verkligheten. Men uppenbarligen tycker många här annat.
Senast redigerad av Plantfjant 2018-03-28 kl. 23:29.
Citera
2018-03-29, 01:06
Medlem
Citat:
Varför skriver du då om du inte bryr dig? Nej, du är bra löjlig som försöker få igång en diskussion. Dryg är du också.

Missade dina svar tidigare... så svarar nu.

Du får läsa inläggen en gång till så ser du vad det är jag inte bryr mig om. (Läs: Folk som leker hobbypsykologer).

Ja, du må tycka att jag är löjlig och dryg. Ändå fortsätter du att replikera...
Citera
2018-03-29, 06:22
Medlem
Citat:
Upprörd? För att du skriver intetsägande antaganden om mig som person, grundat på ett par inlägg en tråd på flashback? Knappast upprörande. Det faller på sin egen rimlighet, eftersom ditt påstående saknar grund, minst sagt. Och meningslösheter blir jag inte upprörd över.

Däremot har du uppenbarligen tagit diskussionen personligt, men jag ska inte strö salt i såret...

Skrev heller adrig att jag gillar dokussåpor, tog dem bara som jämförelse.

Att du/ni uppfattar mig som negativ har jag viss förståelse för eftersom ni verkar ta saken personligt. Men det var aldrig min tanke, frågade av nyfikenhet.

Har dock fått vissa svar, så jag tackar och lämnar diskussionen.

Ja, gör gärna det. Du tillför nämligen inget positivt till diskussionen. Det förstår vi ju alla är du bara vill bråka men det får du göra någon annanstans.
Citera
2018-03-29, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Jag tror att Patriks pappa kommer att ligga med Bianca.

Tycker du att det är kul att skämta om sådant där? Dessutom är det inget svar på varför Lisa skulle vara så tråkig.
Citera
2018-03-29, 08:46
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Tycker du att det är kul att skämta om sådant där? Dessutom är det inget svar på varför Lisa skulle vara så tråkig.

Jag skulle aldrig skämta om sådana här allvarliga saker.
Bianca är ung, förvirrad och har precis börjat utforska sin sexualitet. I Patriks far kommer hon att hitta den trygga fadersgestalt som hon söker, och samtidigt kommer han bli en sexuell mentor för henne.

Det är i övrigt svårt att förklara varför jag tycker Lisa är tråkig, det är bara en stark känsla jag har. Jag kan hennes sort,har tyvärr stött på många som henne genom åren.
Citera
2018-03-29, 10:16
Medlem
Beatriceaurores avatar
Visst är serien fiktiv, påhittad alltså, men säkert ganska lik verklighetens bonusfamiljer.
För mig är serien en varning: Tänk er noga för innan ni skaffar barn! Om ni inte tror att relationen med den andra föräldern ska kunna räcka livet ut (eller i alla fall i ca 18 år) , ge då fan i att skaffa barn!

Det är så trist att se de vilsna unga pojkarna skickas hit och dit, en mamma har en tillfällig sexig relation med en macho-man ...Jag är övertygad om att barnen skadas.

Kvinnorollerna är alltför karikerade tycker jag. Petra Medes (kommer inte ihåg vad hon "heter") kyliga pedanteri, "Emmas" hämningslösa parasiterande och "Lisas" slarviga och krävande förhållningssätt känns lite för mycket. - Varför, varför, gifter man om sig med en "Lisa"?
Men jag måste snart sluta titta, Vera Vitali spelar sin roll så övertygande att jag börjar ogilla henne, skådespelerskan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in