2018-03-28, 21:47
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
"Madsen uppger att han fått flera hårddiskar från människor som varit engagerade i Copenhagen Suborbitals. Han säger att han tagit hand om hårddiskar som andra betraktat som skräp. Fler av dem har han inte fått att fungera."

Haha, så försöekr han skylla sin tortyrporrsamling på Copenhagen Suborbitals - som om någon går på det. Jag förstår inte, i såna här sammanhang verkar han ju rakt av korkad? På samma sätt som när han brusar upp i rättegången, han borde ju ändå förstå att det rimliga i det här läget är att hålla sig så kall som det går (eller så är det det han gör kanske).

...och hur VET du vilken typ av porr von Bengtson kollar på..?
Citera
2018-03-28, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast att du inte kan förstå detta, beror ju på att du själv saknar intellektuell vidd och rörlighet. Jag känner igen mig massor i Madsen! Om någon skulle vilja mig ont, skulle den bara behöva stjäla min hårddisk och lägga ur ett negativt urval av saker jag sökt på, och filmer och klipp som jag sett. Och förtiga de andra 98 procenten som handlar om andra saker...

Du har fel. Så länge det inte skulle röra sig om något olagligt (t ex barnporr, stulna statshemligheter), så skulle ingen bry sig om vad du har på din hårddisk.
Om du däremot skulle vara misstänkt för att ha styckat en mustaschprydd blond man och man kom fram till att du har sökt på "stycka mustaschprydd blonda man" strax före det att det förmodade brottet begicks, samt ha sparat sådana filmer på din hårddisk, så skulle det vara en annan sak.
En väldigt simpel liknelse.

Är du helt slut i huvudet eller?
Citera
2018-03-28, 21:52
Medlem
Citat:
...och hur VET du vilken typ av porr von Bengtson kollar på..?
Ah, du menar han som inte har styckmördat någon? Det intresserar mig inte, men de hårddiskar som Madsen haft i sin ägo verkar alla råkat fått tortyrporr på sig som påminner om det styckmord han själv genomfört. Eller var det det du undrade?
Citera
2018-03-28, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Tack för de orden, håller med dig till fullo i vad du säger! Anständighet tolkas uppenbarligen extremt olika här i tråden, beroende på hur det står till däruppe i maskineriet.
Jag tycker att åklagaren har gjort ett fenomentalt arbete med att hålla sig kall och fått Madsen att visa stor irritation, det glädjer mig enormt mycket.
tack själv Ja, åklagaren gör ett riktigt bra jobb. Glädjer mig att se Madsen reta upp sig över att han inte kan prata sig ur situationen och skylla ifrån sig. Gilla rockså hans små försök till att mästra Jeppe, "det heter SKEPP" t ex. Otroligt kul. Han är som en femåring, som tror han är vuxen, och bara han skriker tillräckligt högt kommer andra att lyda honom. Kanske har funkat hittills men nu är det bara patetiskt.
Citera
2018-03-28, 21:56
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Fast att du inte kan förstå detta, beror ju på att du själv saknar intellektuell vidd och rörlighet. Jag känner igen mig massor i Madsen! Om någon skulle vilja mig ont, skulle den bara behöva stjäla min hårddisk och lägga ur ett negativt urval av saker jag sökt på, och filmer och klipp som jag sett. Och förtiga de andra 98 procenten som handlar om andra saker...

1. magiciadehex är en av de användarna i den här tråden som uppvisar ett intellekt du aldrig kommer att kunna komma i närheten av dessvärre. Kanske är du avundsjuk? Inte helt osannolikt faktiskt.

2. Du känner igen dig MASSOR i Madsen säger du. VI HAR FÖRSTÅTT DET VID DET HÄR LAGET!

Kaka söker maka, lika barn leka bäst Merwinna.

Att sitta och titta på både animerade sextortyrscener med avslutande halshuggningar gentemot kvinnor och även riktiga sådana klipp, påvisar ganska klart på vilken nivå en människa är med sitt inre.
Madsen har med glasklar tydlighet uppvisat vilken kategori han tillhör.
Citera
2018-03-28, 22:07
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minnesota
Du har fel. Så länge det inte skulle röra sig om något olagligt (t ex barnporr, stulna statshemligheter), så skulle ingen bry sig om vad du har på din hårddisk.
Om du däremot skulle vara misstänkt för att ha styckat en mustaschprydd blond man och man kom fram till att du har sökt på "stycka mustaschprydd blonda man" strax före det att det förmodade brottet begicks, samt ha sparat sådana filmer på din hårddisk, så skulle det vara en annan sak.
En väldigt simpel liknelse.

Är du helt slut i huvudet eller?

Underbar liknelse du kommer med. Madsen måste ha en osannolik OTUR, som har googlat/sökt/laddat ner dylikt och sedan vips...så sker detsamma på RIKTIGT! I HANS ubåt!
Citera
2018-03-28, 22:13
Medlem
Citat:
Jo, jag skrev ju redan att jag tror på det. Ni hade rätt. OK?
Kommer ni ihåg för ett halvår sen när Merwinna förstod att PM faktiskt mördat Kim? Det var i samband med att hans första lögner började avslöjas, och att han stuckit henne 14 gånger i underlivet, vilket han sen tog två veckor till på sig att förklara. Jag kan tycka att historien är intressant i den här tråden för att bevismaterialet har ju bara fortsatt komma trots att det var ganska självklart vad som hänt tidigt i processen.
Citera
2018-03-28, 22:15
Medlem
Citat:
Underbar liknelse du kommer med. Madsen måste ha en osannolik OTUR, som har googlat/sökt/laddat ner dylikt och sedan vips...så sker detsamma på RIKTIGT! I HANS ubåt!
Glöm inte att de här externa hårddiskarna hade använts från hans hemmadator också, det var något som kom fram under första rättegångstiden... (när man pratade om att de var "länkade" från hans hemdator)
Citera
2018-03-28, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Rakt mot PM och hans stackars försvarare. Inte en chans att de tror på hans desperata lögner.

Får vi verkligen hoppas. Bevisen och/eller indicierna hopar sig. Men man vet aldrig. Risken finns att PM endast får 12 års fängelse (första-gångs-mord i Danmark). Ett orimligt lågt straff för ett sånt brott i så fall...
Citera
2018-03-28, 22:24
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Å andra sidan vägs den oturen upp av den extrema turen att han råkade ha med sig såg, buntband, metallrör, kökskniv och halvmetetslånga skruvmejslar precis samma dag som en journalist dör på hans ubåt och behöver punkteras, styckas och förtyngas.
Citera
2018-03-28, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han kan säkerligen återkomma med den exakta siffran också
Jag tycker att just det svaret ger en träffsäker bild av hans ohämmade hittepå.
Citera
2018-03-28, 22:26
Medlem
Madsen är som psykopat en skicklig duperingsmästare och intrigerar för att tjäna sin egna syften, under vilka täckmantlar som helst bara han når de syften som tjänar honom själv bäst.

Låt oss fokusera på honom och fallet samt inte förledas av den med likartade förmågor om än med annat mål.

Imorgon är en ny rättegångsdag. Antar det blir uppehåll under påsk? Någon som vet? Första vardagen därefter blir det väl ubåtsexperten?

---------
För att förekomma, så vet vi alla att Han blev en Hon, och därmed ansågs utgöra ev säkerhetsrisk. Liksom även hände med svenske toppdiplomaten Sverker Åström på hans aktiva tid då han "kom ut" som gay. I inget fall påverkade/förtog det vare sig kompetensen eller intellektet.
----------

Hon är en mycket erfaren kompetent Ubåtsexpert med kunskaper som vida överstiger Madsens egen. Det ser jag särskilt framemot att få följa.
Senast redigerad av Remark 2018-03-28 kl. 22:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in