2018-03-28, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Man rodnar över hela kroppen å PM:s vägnar.

Gör inte det. Madsen själv besitter inte tillstymmelse själv till sådana förmågor som skam, skuld eller empati. Han trodde det skulle tjäna honom eller bara kändes bra att säga.
Citera
2018-03-28, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja, alltså i Sverige är det andra turer som gäller för skadestånd, och där ska man först vända sig till sin egen försäkring och sedan till Kronofogden för att se om personen har tillgångar. Sen brottsoffermyndigheten. Tidigare var det direkt till brottsoffermyndigheten. Nu ska den som blivit utsatt för förlust av anhörig vandra i en snårig skog. Vilket är totalt för jävligt. Och jag tror att grannlandet inte har den typen av idioti. Men jag vet inte hur dom har det i Danmark.

Och jag tänkte på Eklund som fick ett skadestånd pga misshandeln och som han inte fick behålla till slut även om han hann att ta en del av det. Han var alltså skyldig brottsoffermyndigheten pengar, så då ska han fan inte ha skadeståndet heller.

Dom ska ha den upprättelsen så enkelt är det. Så din åsikt angående det är totalt snedvriden.

Självklart behöver man skadestånd. Man behöver kanske fri från jobbet som en del av sorgprosessen. Man behöver kanske en LÅNG semester.

Nej för helvete! Anhöriga som upplävd sånt här kan få alla pengar i värden.

Du borde skämmas, Merwinna. Vilket ont människa du är!
Citera
2018-03-28, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
"inget annat val"? Vad sägs om att inte lägga fram några skadeståndsanspråk alls? Det vill säga, vad varje anständig människa skulle göra/inte göra.
En anständig människa styckmördar inte en annan person. En anständig människa dömer inte sörjande föräldrar som följer protokollet vad man ska göra rättslgit efter att de förlorat sin dotter. Självklart vill de maximera domen mot Madsen på alla sätt och vis, inte för att pengarna spelar någon som helst roll utan för att han inte förtjänar någon som helst rabatt.
Citera
2018-03-28, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Promille-Madsen
Denna omfattande mängd filmer uppger Madsen utgör bara 3 promille av allt han intresserar sig för.

3.4 promille, för att vara exakt.
Citera
2018-03-28, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fet666
3.4 promille, för att vara exakt.

Han kan säkerligen återkomma med den exakta siffran också
Citera
2018-03-28, 21:23
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Undrar av vilken anledning man måste ha en vit korsett på sig när man döper en båt. Kan ju endast fylla en sexuell funktion, märkligt också att en rådhörig kvinna ska döpa en båt efter en annan rödhårig kvinna.

Sexuell besatthet. No shit Sherlock
Pervo-Madsen blev ju så till sig i kallingarna av just sådana attrialjer, som korsetter, högklacksde skor, nätstrumpor och sånt så han såg till att hans snedknullade älskarinnor (något fel måste de ju haft för att vilja umgås med kufen) skulle ha sånt på sig.
Då kunde han sätta på sig en kaptensmössa och leka kapten Vladimir.
Då kände han sig skitcool och så lekte de sina rollspel.
Frågan är hur det egentligen stod till med potensen, han verkade ju mest vilja spela rollspel vid sina dejter. Kanske det funkade allra bäst för honom sexuellt när han satt ensam och kollade sadist och tortyrfilmer ivrigt onanerande. I sin ensamhet. Med tortyr, halshuggningar och lemlästade kvinnor på skärmen framför honom.
Citera
2018-03-28, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Självklart behöver man skadestånd. Man behöver kanske fri från jobbet som en del av sorgprosessen. Man behöver kanske en LÅNG semester.

Nej för helvete! Anhöriga som upplävd sånt här kan få alla pengar i värden.

Du borde skämmas, Merwinna. Vilket ont människa du är!

Uppriktigt sagt tror jag inte att det existerar lång semester NOG för att överhuvudtaget kunna ens lite återhämta sig från den här chocken/sorgen när det gäller Kims föräldrar.
Jag förstår inte att de fortfarande står på sina ben och framför allt att de klarar av den här rättegången. Hur starka människor finns det egentligen? :-o

150 papp är inte att orda om. Tjejen som besökte en flyktingförläggning och blev våldtagen av flera killar efter varandra fick (om jag minns rätt) ca 400 papp. Där anser jag att timtaxan blev lite väl hög om man tänker på att det var skattebetalarnas pengar.
Citera
2018-03-28, 21:28
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja, alltså i Sverige är det andra turer som gäller för skadestånd, och där ska man först vända sig till sin egen försäkring och sedan till Kronofogden för att se om personen har tillgångar. Sen brottsoffermyndigheten. Tidigare var det direkt till brottsoffermyndigheten. Nu ska den som blivit utsatt för förlust av anhörig vandra i en snårig skog. Vilket är totalt för jävligt. Och jag tror att grannlandet inte har den typen av idioti. Men jag vet inte hur dom har det i Danmark.

Och jag tänkte på Eklund som fick ett skadestånd pga misshandeln och som han inte fick behålla till slut även om han hann att ta en del av det. Han var alltså skyldig brottsoffermyndigheten pengar, så då ska han fan inte ha skadeståndet heller.

Dom ska ha den upprättelsen så enkelt är det. Så din åsikt angående det är totalt snedvriden.
Går man till urgammal hävd är det just skadeståndet som betyder något. Att man står i skuld till dem man skadat eller orsakat förlust. Det viktiga är inte att samhället får hämnd eller upprättelse, utan de drabbade. Nu förtiden ser vi också gärna att brottslingen blir inlåst för att inte skada fler och det är väl det allra viktigaste i det här fallet.
Citera
2018-03-28, 21:30
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luniatic
Det primära är vad domarna anser, finns det någon indikation på vart "vindarna blåser"?
Rakt mot PM och hans stackars försvarare. Inte en chans att de tror på hans desperata lögner.
Citera
2018-03-28, 21:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Alltså, man blir förundrad över hur en människa kan ljuga så mycket som Madsen. Och om samma tema, olika lögner - t.ex alla vidriga tortyr och mordfilmer, sökningar på "halshugga flicka" m.m. Han ljuger och försöker bortförklara sitt sexuella intresse för sånt på flera olika sätt.
Om man bad 1000 personer att försöka hitta på de mest infantila bortförklaringarna till varför någon gillar att titta på grova tortyrfilmer, snuffmovies o.dyl så lovar jag att INGEN skulle komma i närheten av Madsens sanslöst verklighetsfrånvända kommentarer. Tar nu upp några exempel som jag tagit från Expressens och Aftonbladets liverapportering.

Offer-Madsen, som läser extrema tortyrtexter för att han tycker synd om de som drabbas, känner sig som dem och börjar nästan gråta.
På Peter Madsens dator hittades även sju texter som beskriver hur kvinnor torteras.
Åklagaren frågar om texterna:
– Jag blir inte upphetsad över sådana saker. Och mitt intresse för det här är helt enkelt för att jag identifierar mig med dem som drabbas. Jag tycker synd om dem.

Historie-Madsen, som nog egentligen trodde han laddat ner historiska skildringar, en sån historieälskare som han är
Animationerna som visades i går är gjorda av en och samma person.
Madsen uppger att han har laddat ner filmer som den här personen gjort
Madsen säger nu att upphovsmannen till filmerna har gjort grafiska skildringar av historiska situationer, bland annat från andra världskriget. Det var därför jag blev intresserad av hans filmer, säger Madsen nu.

Förfalskningsavslöjar-Madsen, internets riddare, som ville avslöja falska halshuggningar, så gedigen i detta hedervärda uppdrag att han sökte på samma halshuggningsfilmer flera gånger
Det gäller en autentisk film där en kvinna får halsen avskuren.
Enligt Madsen har det förekommit en diskussion om videon var äkta eller inte.
Jag ville lära mig att skilja på äkta och falska filmer, förklarar Peter Madsen.
– Jag vill gärna avslöja falska videor, säger han.
Madsen uppger att han skrivit sökord som "beheaded girl" för att hitta videorna på nytt
.

Klicka o Blunda-Madsen, som när han sökt upp och spelat upp våldstortyr/halshuggningsfilmer så har han gjort det bara för att få klicka och få upp en film, men sen blundade han
.
Enligt historik från datorn tittade Peter Madsen på flera filmer.
Försvarsadvokat Betina Hald Engmark frågar varför:
– Jag klickade bara upp för att se vad det var, svarar Peter Madsen.
– Men jag har inte tittat på filmerna (på internetsidan).

Allätar-Madsen, den enda människan i hela världen som intresserar sig för precis allt som finns så Jakob ska minsann inte lägga någon negativ värdering i det, vare sig det gäller tortyrfilmer, katter, ufon eller vad fan det än må vara.
Åklagare Jakob Buch-Jepsen förklarar att han ville höra om Peter Madsen har ett intresse för död och tortyr av kvinnor.
– Jag intresserar mig för nästan allt. Och de här filmerna är en del av det, förklarar Peter Madsen.

Fast att du inte kan förstå detta, beror ju på att du själv saknar intellektuell vidd och rörlighet. Jag känner igen mig massor i Madsen! Om någon skulle vilja mig ont, skulle den bara behöva stjäla min hårddisk och lägga ur ett negativt urval av saker jag sökt på, och filmer och klipp som jag sett. Och förtiga de andra 98 procenten som handlar om andra saker...
Citera
2018-03-28, 21:44
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
En anständig människa styckmördar inte en annan person. En anständig människa dömer inte sörjande föräldrar som följer protokollet vad man ska göra rättslgit efter att de förlorat sin dotter. Självklart vill de maximera domen mot Madsen på alla sätt och vis, inte för att pengarna spelar någon som helst roll utan för att han inte förtjänar någon som helst rabatt.

Tack för de orden, håller med dig till fullo i vad du säger! Anständighet tolkas uppenbarligen extremt olika här i tråden, beroende på hur det står till däruppe i maskineriet.
Jag tycker att åklagaren har gjort ett fenomentalt arbete med att hålla sig kall och fått Madsen att visa stor irritation, det glädjer mig enormt mycket.
Citera
2018-03-28, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast att du inte kan förstå detta, beror ju på att du själv saknar intellektuell vidd och rörlighet. Jag känner igen mig massor i Madsen! Om någon skulle vilja mig ont, skulle den bara behöva stjäla min hårddisk och lägga ur ett negativt urval av saker jag sökt på, och filmer och klipp som jag sett. Och förtiga de andra 98 procenten som handlar om andra saker...
Hahahah "intellektuell vidd och rörlighet". Du menar rörlighet som att hoppa från en lögn till en annan, beroende på vad situationen kräver, oavsett om det säger emot den tidigare lögnen? Vidd i att vadsomänkommerfram, tolka det postivit för Madsen?

Om du, som Madsen, kollar på tortyrporr så gör gärna det, men försök inte få det till att var och varannan människa gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in