Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-03-28, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Tror du verkligen det? Med tanke på deras inaktivitet i övrigt så är jag skeptisk. Men man kan ju hoppas iaf att de gör det. Jag personligen sätter knappast all min tilltro till AfS, men det vore så otroligt onödigt och jag vet att det skulle sticka väldigt många potentiella väljare i ögonen. Många röstade inte på SD på grund av idioten Kent Ekeroth. Jag hade inget emot hans aggressiva attityd i tal och debatter (tvärtom), utan det var givetvis hans idioti utanför arbetstid som blev hans fall.

Helt klart mer radikal än sionistdemokraterna indeed. Jag kan inte nog betona hur viktigt det är att ha minst två invandringskritiska partier i riksdagen. Monopol är livsfarligt och SD har pga detta känt att de har kunnat mjuka upp sig för att nå ut till moderater och sossar. Om ett nytt invandringskritiskt parti kommer in är det slut med denna skamlösa girighet från SD. De kan inte längre både ha kvar kakan och äta den, som det i praktiken är nu. De profilerar sig som det hårdaste alternativet, samtidigt som de horar ut sig till moderaterna.
Har du länk till talet?
Citera
2018-03-28, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Obama skickade hem 2 miljoner pers under sin presidenttid, så visst går det om man bara vill.

Barrak Hussein Obama var ju innehavare av Nobels fredspris. Kunde Obama genom olika åtgärder hjälpa ca 2 000 000 migranter att komma hem igen, bör vi svenskar kunna med humana metoder repatriera halva det antalet.

Kan afroamerikaner så kan vi!
Citera
2018-03-28, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Obama skickade hem 2 miljoner pers under sin presidenttid, så visst går det om man bara vill.

Det många inte verkar förstå är att det går om den politiska viljan finns. Alla länder deporterar dussintals, hundratals och tusentals varje år. Saudi deporterade flera miljoner illegaler senaste 10 åren. De ryska diplomaterna deporterade USa och EU snabbare än att ta tåget från Kalix till Malmö.
Citera
2018-03-28, 15:10
Medlem
Ska väl tillägga att de har kvinnoöverskott i Syrien för att så många män i vapenför ålder rest till Europa för att leva på socialbidrag.

Det skapar mänskliga tragedier i Syrien när männen som borde bygga upp ett krigshärjat land och nya generationer av syrier gömmer sig i Europa.

Vi kan inte av missriktade humanitära skäl medverka till att Syrien förblir en ruinhög. De behöver för tillbaka sina unga starka friska män.
Citera
2018-03-28, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucke55
Har du länk till talet?

https://www.youtube.com/watch?v=aO9N0aj5jV8

Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Barrak Hussein Obama var ju innehavare av Nobels fredspris. Kunde Obama genom olika åtgärder hjälpa ca 2 000 000 migranter att komma hem igen, bör vi svenskar kunna med humana metoder repatriera halva det antalet.

Kan afroamerikaner så kan vi!

Det är endast motståndare som kommer med det där hjärndöda argumentet att "det går inte i praktiken". ALLT GÅR om viljan finns. Det är extra patetiskt att se hur Sverigedemokrater härmar sjuklöverns tidigare retorik som bland annat Mona Sahlin körde med "det gamla Sverige kommer inte tillbaka" eller "det går inte i praktiken att genomföra". Jag väntar på "internationella lagar hindrar oss från att skicka ut invandrare". Dessa hardcore-SDare är helt jävla tragiska, och de inser inte själva sitt enorma hyckleri. Heja Jimmie!
Citera
2018-03-28, 15:14
Medlem
Citat:
Ska väl tillägga att de har kvinnoöverskott i Syrien för att så många män i vapenför ålder rest till Europa för att leva på socialbidrag.

Det skapar mänskliga tragedier i Syrien när männen som borde bygga upp ett krigshärjat land och nya generationer av syrier gömmer sig i Europa.

Vi kan inte av missriktade humanitära skäl medverka till att Syrien förblir en ruinhög. De behöver för tillbaka sina unga starka friska män.

Hade jag varit Assad hade jag inte velat ha tillbaka majoriteten av de syriska männen som kommit hit. Kanske Syrien tvärtom kommer att blomstra nu.
Citera
2018-03-28, 15:14
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Det handlar om en gemensam samhällelig ansträngning som måste genomföras under flera år. Ett Nytt Miljonprogam. En ny samlad politik helt enkelt.

Humant för de som återflyttar och bra för svenskarna. De praktiska detaljerna får man reda ut senare.

Vi är svenskar och vi har gjort till synes omöjliga saker tidigare!
Helt riktigt. Och visst är det absolut möjligt. Viktigt att komma ihåg är att de som motsätter sig återvandringspolitik ofta gör det på lösa grunder eller rena känslor.
Citera
2018-03-28, 15:17
Medlem
Citat:

Det är endast motståndare som kommer med det där hjärndöda argumentet att "det går inte i praktiken". ALLT GÅR om viljan finns. Det är extra patetiskt att se hur Sverigedemokrater härmar sjuklöverns tidigare retorik som bland annat Mona Sahlin körde med "det gamla Sverige kommer inte tillbaka" eller "det går inte i praktiken att genomföra". Jag väntar på "internationella lagar hindrar oss från att skicka ut invandrare". Dessa hardcore-SDare är helt jävla tragiska, och de inser inte själva sitt enorma hyckleri. Heja Jimmie!

Slaget står inte mot SD. Anser inte att AfS enbart ska inrikta sig mot att plocka väljare från SD. Det finns behov av ett nytt parti som har en annan politik än SD. Gärna som attraherar unga urbana väljare.

Slaget står om väljarna och jag ser gärna att det finns två partier i Sveriges Riskdag som är negativa till dagens politik.
Citera
2018-03-28, 15:19
Medlem
Citat:
Hade jag varit Assad hade jag inte velat ha tillbaka majoriteten av de syriska männen som kommit hit. Kanske Syrien tvärtom kommer att blomstra nu.

Nu tycker jag du är kvinnofientlig. Amina behöver få tillbaka Mohammed så att hon kan bygga ett liv och en familj.

Du står helt enkelt ivägen för Aminas rätt till kärlek i ett blomstrande återuppbyggt Syrien.
Citera
2018-03-28, 15:23
Fantastiskt bra och inspirerande tal av Jeff Ahl i riksdagen idag:

(Vet att det är upplagt sedan tidigare men det tillkommer ständigt nya läsare till tråden och ingen bör missa det här.)
Citera
2018-03-28, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Helt riktigt. Och visst är det absolut möjligt. Viktigt att komma ihåg är att de som motsätter sig återvandringspolitik ofta gör det på lösa grunder eller rena känslor.

Det har alltid funnits bakåtsträvare som vill stå ivägen för nya spännande initiativ. Nu ska det skapas en ny politik för ett nytt spännande och återvitaliserat Sverige.

Vi har prövat mångkulturen och till slut tvingats inse att det inte fungerar. Dags att lägga om inriktningen.

En faktabaserad ny spännande politik för ett Nytt Miljonprogram. Vi kanske inte kommer hela vägen fram till målet om en miljon, men når man halva vägen så är mycket vunnet för svensken.
Citera
2018-03-28, 15:27
Medlem
Citat:
Slaget står inte mot SD. Anser inte att AfS enbart ska inrikta sig mot att plocka väljare från SD. Det finns behov av ett nytt parti som har en annan politik än SD. Gärna som attraherar unga urbana väljare.

Slaget står om väljarna och jag ser gärna att det finns två partier i Sveriges Riskdag som är negativa till dagens politik.

Naturligtvis kommer inte alla att komma från SD, men vem som helst förstår att det är SD som kommer förlora mest på ett framgångsrikt AfS. Om nu AfS är mer höger än SD, så finns det även potential att locka liberala invandringskritiker som tidigare inte gillat SDs sosseri. Och många skulle hellre valt soffan framför att rösta på SD pga missnöjesskäl, så två partier kommer ge ett bättre resultat än om SD hade stått ensamt helt klart. Men det är förnekelse att inte tro att SD kommer att förlora minst några procentenheter på AfS framfart (om de nu kommer in i riksdagen).

Citat:
Nu tycker jag du är kvinnofientlig. Amina behöver få tillbaka Mohammed så att hon kan bygga ett liv och en familj.

Du står helt enkelt ivägen för Aminas rätt till kärlek i ett blomstrande återuppbyggt Syrien.

Nu fattar jag ju att du trollar, men om något är jag väl motsatsen till kvinnofientlig i det här sammanhanget, eller har jag missat något? Varför vill Amina ha tillbaka fegisar, samhällsparasiter och sexualbrottslingar? Säger definitivt inte att alla syrier är skithögar som kommit hit, men väldigt många är bevisligen det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in