Citat:
Ursprungligen postat av
Ottokar
Slaget står inte mot SD. Anser inte att AfS enbart ska inrikta sig mot att plocka väljare från SD. Det finns behov av ett nytt parti som har en annan politik än SD. Gärna som attraherar unga urbana väljare.
Slaget står om väljarna och jag ser gärna att det finns två partier i Sveriges Riskdag som är negativa till dagens politik.
Naturligtvis kommer inte alla att komma från SD, men vem som helst förstår att det är SD som kommer förlora mest på ett framgångsrikt AfS. Om nu AfS är mer höger än SD, så finns det även potential att locka liberala invandringskritiker som tidigare inte gillat SDs sosseri. Och många skulle hellre valt soffan framför att rösta på SD pga missnöjesskäl, så två partier kommer ge ett bättre resultat än om SD hade stått ensamt helt klart. Men det är förnekelse att inte tro att SD kommer att förlora minst några procentenheter på AfS framfart (om de nu kommer in i riksdagen).
Citat:
Ursprungligen postat av
Ottokar
Nu tycker jag du är kvinnofientlig. Amina behöver få tillbaka Mohammed så att hon kan bygga ett liv och en familj.
Du står helt enkelt ivägen för Aminas rätt till kärlek i ett blomstrande återuppbyggt Syrien.
Nu fattar jag ju att du trollar, men om något är jag väl motsatsen till kvinnofientlig i det här sammanhanget, eller har jag missat något? Varför vill Amina ha tillbaka fegisar, samhällsparasiter och sexualbrottslingar? Säger definitivt inte att alla syrier är skithögar som kommit hit, men väldigt många är bevisligen det.