2018-03-28, 10:05
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Verkligen inte. Han fick aldrig chansen att blomma ut. En av de mest underskattade deltagarna sedan premiärsäsongen av Robinson 1997.

Hehe det vet jag inget om, men sympatisk var han iallafall. Säsongen 2010 är nog en de bättre som gjorts.
2018-03-28, 10:07
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Produktionsbolaget har säkert en gigantisk storyboard där de sätter upp post it-lappar under morgonmöten för att komma på "plotter". Konceptet är som sagt lika andra dokusåpor. Blir tradigt när de tar in flertal dysfunktionella, obstinata och stendumma människor.

Kan det vara så att mycket är förbjudet att göra på ön, när det gäller åverkan? Att det är därför de bara kan plocka vad de hittar på marken. Anders sade dessutom i första avsnittet att det var framlagt lite material vid lägren som skulle användas till att bygga med.
Ja det kanske är så, nästa Robinson får bli i en öde skog i Norrlands inland så vi får se lite riktiga överlevare.
2018-03-28, 11:19
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Ta det lite lugnt nu. Hon sa att hon gillade inte när män ska mansplaina och vara typiskt manliga, vilket stämmer mycket i hennes fall då Jim och Nick den typen av kukmätare som är just mansplainiga och typiskt "manliga".

Hur är man "typiskt" manlig?
2018-03-28, 11:22
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lersater
självklart är det riggat..

hur kunde victoria som bor typ 1km från de andra annars hitta en amulett om den inte gömdes i närheten av henne??.. Hon vände ju plötsligt om o gick "hemåt" dessutom

så dååligt så de finns inte

Tycker Tv4 borde fråntas alla rättigheter till Robinson-formatet och lämna över det till SVT igen. Säga vad man vill om dem men Robinson gjorde de iaf bra.
2018-03-28, 12:11
Medlem
Svampspors avatar
Jag får en stark känsla av att de dagliga tävlingarna bara är en förevändning för produktionsteamet att komma nära och instruera vissa deltagare hur de ska agera framför kameran och ge dem info om under vilka snäckskal som personen ska leta efter immunitetsamuletterna (vore förmodligen svårt att ge dem någon tydligare hänvisning). Det vore intressant att få detta bekräftat av någon deltagare, men de har ju säkert tvingats skriva på något avtal som förhindrar dem från detta.
2018-03-28, 13:25
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor
Jag får en stark känsla av att de dagliga tävlingarna bara är en förevändning för produktionsteamet att komma nära och instruera vissa deltagare hur de ska agera framför kameran och ge dem info om under vilka snäckskal som personen ska leta efter immunitetsamuletterna (vore förmodligen svårt att ge dem någon tydligare hänvisning). Det vore intressant att få detta bekräftat av någon deltagare, men de har ju säkert tvingats skriva på något avtal som förhindrar dem från detta.
Ja, men det borde ju finnas folk i produktionen som hoppat av, etc, som skulle kunna avslöja hur saker går till när TV4 är på utflykt.
2018-03-28, 13:28
Medlem
Johan berättar att de inte kan göra upp eld i nord då deras glasprisma är borta.
Det är verkligen något jag skulle vilja veta hur det kommit bort?

Hädanefter måste deltagarna gömma alla prylar så de kan säkra att de finns kvar!

Det är många som gnäller på årets deltagare och drömmer sig tillbaks till de tidigare årgångarna av Robinson.
Jag skulle vilja påstå att årets deltagare över lag verkar vara en av de bättre årgångarna.
Att påstå att Robinson var bättre förr är bara dumt. Årets Robinson är hästlängder bättre än till exempel 1997 års Robinson enligt mig.
2018-03-28, 13:47
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Jag har tidigare bara sett en säsong av Robinson, men då visade de mer. Tjejerna hade hårfix på varandra vid vattnet, solade. Endel var ute och raggade fisk, letade mat, gick på upptäcktsfärd i skogen. Byggde och fixade med grejer. Grävde och byggde en toalett.

Skvätter de hej vilt i denna säsong? Bakom närmsta sten?
De sitter ju bara i lägret, tjafsar eller tävlar.
2018-03-28, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Jag har tidigare bara sett en säsong av Robinson, men då visade de mer. Tjejerna hade hårfix på varandra vid vattnet, solade. Endel var ute och raggade fisk, letade mat, gick på upptäcktsfärd i skogen. Byggde och fixade med grejer. Grävde och byggde en toalett.

Det blir rätt kul när några vill ha det tuffare och någon vill ha brunbrända tjejer på stranden som fixar håret på varandra. Hur gör man ett Robinson som passar alla då?
2018-03-28, 16:02
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akrep
Det blir rätt kul när några vill ha det tuffare och någon vill ha brunbrända tjejer på stranden som fixar håret på varandra. Hur gör man ett Robinson som passar alla då?

Ingen aning. Det kanske är förutbestämt av TV4 att deltagarna ska sitta som döda fiskar i sina läger. Om inte, så är det väldigt märkliga folk med i år...
2018-03-28, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha

Också påpekat det, de sitter bara i sina läger. Det händer ingenting alls. Och sedan så säger de saker som "vi har bara varit här 7 dagar".. 7 dagar och de gör inte ett piss mer än att klaga på att de är hungriga.
2018-03-28, 17:10
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor

Varför skulle de behöva göra det under tävlingarna? De har ju folk runt lägren hela tiden när de filmar. De kan väl ta någon åt sidan när som helst för att rata med dem om vad som helst egentligen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in