2018-03-28, 00:34
Medlem
Xedomes avatar
.

Citat:
Ursprungligen postat av Brstd
Fan vad gött att de infört immunitets-amuletterna från Survivor. Blir mycket mer taktik och blind-siding om de sköter det rätt och turen faller väl in.
Tar hela tävlingen till en ny nivå.
Ja, hade TV4 iscensatt det med ärligt uppsåt, hade det varit kul. Dela amuletten? Två på varje amulett alltså..? Att döma av snäckskalen så kändes det verkligen riggat, ja.

Gnällfarfar Nick verkar vara totalt socialt handikappad. Och det hade varit trevligt om sånt beteende inte premierades i tv. TV4 verkar dock vara av en annan åsikt och förser den svagaste länken i Nord med amuletten.

Hade inte förvånat mig om TV4 gömt tändstålet också. Istället för att ge Nord en ärlig chans att vinna tändstål i kommande tävling som brukligt.

TV4:s version av Robinson är inget annat än en dåligt regisserad budgetversion av Ullared el.dyl.

Dags att någon träder fram och avslöjar om/ hur de riggar innehållet!
Senast redigerad av Xedome 2018-03-28 kl. 00:42. Anledning: .
2018-03-28, 02:21
Medlem
Xedomes avatar
.

Citat:
Ursprungligen postat av akrep
Jag för min del tycker det är underbar underhållning och det händer ju saker hela tiden. Nu har årets mest hatade deltagare skaffat sig två immuniteter och det ställer till det ordentligt. Bra där TV4

Vad tror ni det var för cliffhanger då, vad ska hända med de som anses ovärdiga av de andra?

Jag längtar redan efter morgondagens avsnitt!
Spoiler för innehållet imorn:
Senast redigerad av Xedome 2018-03-28 kl. 02:32. Anledning: .
2018-03-28, 02:53
Medlem
Oddballs avatar
Vore intressant att veta vad de äter nu när de bytt bort fisknäten...?

En annan sak som slog mig var att när vädret försämrades lite så tog det inte många sekunder innan de alla hade långbyxor och jackor på sig. De verkar ha mycket mer packning än man tror - men det behövs väl mycket när man ska leva utan någonting...
2018-03-28, 02:58
Medlem
Okej undrar vad dom igentligen får göra på ön vilken lag dom fölljer!?
Dom får väl inte ta vilka djur som hälst eller?
Får dom sätta ut fällor,jaga med slangbellor,pilbågar eller spjut?

Har aldrig sätt någon som går bannanas i robinson bara i survivor
2018-03-28, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Vore intressant att veta vad de äter nu när de bytt bort fisknäten...?

En annan sak som slog mig var att när vädret försämrades lite så tog det inte många sekunder innan de alla hade långbyxor och jackor på sig. De verkar ha mycket mer packning än man tror - men det behövs väl mycket när man ska leva utan någonting...

De har ju även någon form av täcken när de sover.
2018-03-28, 06:35
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Ja, hade TV4 iscensatt det med ärligt uppsåt, hade det varit kul. Dela amuletten? Två på varje amulett alltså..? Att döma av snäckskalen så kändes det verkligen riggat, ja.

Gnällfarfar Nick verkar vara totalt socialt handikappad. Och det hade varit trevligt om sånt beteende inte premierades i tv. TV4 verkar dock vara av en annan åsikt och förser den svagaste länken i Nord med amuletten.

Hade inte förvånat mig om TV4 gömt tändstålet också. Istället för att ge Nord en ärlig chans att vinna tändstål i kommande tävling som brukligt.

TV4:s version av Robinson är inget annat än en dåligt regisserad budgetversion av Ullared el.dyl.

Dags att någon träder fram och avslöjar om/ hur de riggar innehållet!

Antingen att de gömde tändstålet (inte så välgömt dock då det hängde mitt framför näsan på dem. Tyckte det såg ut som att Robban var precis vid det träd där tändstålet var) eller att de blev tillsagda att de inte fick ta det och att de bara låtsades inte kunna hitta det. Detta samtidigt som Nords eld plötsligt och lustigt helt dött ut.
2018-03-28, 07:21
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Du kanske missade den delen i det första avsnittet där hon spydde galla över män.
Ta det lite lugnt nu. Hon sa att hon gillade inte när män ska mansplaina och vara typiskt manliga, vilket stämmer mycket i hennes fall då Jim och Nick den typen av kukmätare som är just mansplainiga och typiskt "manliga".
2018-03-28, 08:02
Medlem
lersaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Antingen att de gömde tändstålet (inte så välgömt dock då det hängde mitt framför näsan på dem. Tyckte det såg ut som att Robban var precis vid det träd där tändstålet var) eller att de blev tillsagda att de inte fick ta det och att de bara låtsades inte kunna hitta det. Detta samtidigt som Nords eld plötsligt och lustigt helt dött ut.

självklart är det riggat..

hur kunde victoria som bor typ 1km från de andra annars hitta en amulett om den inte gömdes i närheten av henne??.. Hon vände ju plötsligt om o gick "hemåt" dessutom

så dååligt så de finns inte
2018-03-28, 08:17
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Efter gårdagen avsnitt när man inser att allt är riggat så får ju scenen där Lillemor helt plötsligt sitter med en fågel i handen och släpper den fri sin förklaring.

Trist också att vi inte får se mera scener från hur ön ser ut, ingen ger sig iväg och letar mat, sötvattenbad m.m. utan 98% av tiden trycker dom i lägret.
Vad dricker dom? Tvättar dom sig i havet?

Ber om ursäkt om jag missat lite vid reklampassen.
2018-03-28, 08:30
Medlem
grey.eagles avatar
De här är lika illa som Robinsson 98, alla starka hade röstats ut kvar var de svagaste av svaga, var livat i media ingen ville se skiten.

Satt en gammkärring o en menlös kvar mot slutet enkel match för zazzi.
2018-03-28, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Dessi lade ju upp en bild på insta för ett tag sen från sin lägenhet där hon stod med Lillemor och Johan och skrev typ "Hej Flashback, här står jag med de "inkvoterade". Något säger att denna pakt kommer att vara kvar ändå mot slutet i tävlingen. Tyvärr...

ja det är väl dem som är här inne ock skriver och försvarar sig själva
2018-03-28, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Efter gårdagen avsnitt när man inser att allt är riggat så får ju scenen där Lillemor helt plötsligt sitter med en fågel i handen och släpper den fri sin förklaring.

Trist också att vi inte får se mera scener från hur ön ser ut, ingen ger sig iväg och letar mat, sötvattenbad m.m. utan 98% av tiden trycker dom i lägret.
Vad dricker dom? Tvättar dom sig i havet?

Ber om ursäkt om jag missat lite vid reklampassen.

Produktionsbolaget har säkert en gigantisk storyboard där de sätter upp post it-lappar under morgonmöten för att komma på "plotter". Konceptet är som sagt lika andra dokusåpor. Blir tradigt när de tar in flertal dysfunktionella, obstinata och stendumma människor.

Kan det vara så att mycket är förbjudet att göra på ön, när det gäller åverkan? Att det är därför de bara kan plocka vad de hittar på marken. Anders sade dessutom i första avsnittet att det var framlagt lite material vid lägren som skulle användas till att bygga med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in