2018-03-28, 09:35
Medlem
fluffypuffys avatar
Jala* bor förmodligen i Ski, söder om Oslo. Nära gränsen.
Finns med på gule sider.
Någon nämnde att han jobbar som Polis, hur faan det skulle ha gått till med både pedofili och våldtäkt i bagaget (men sånt är väl meriterande inom kåren)
Och kanske även mord?
Citera
2018-03-28, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Flyttades negern till Norge för släktingarna visste att han var skyldig?

Ingen vinner på att du skriver negern.
Har han inte ursprung från mellanöstern?

Ut med någon info om Ja*a* Abda*i (* = l) nu. När flytta han till området? Vad vet ni om honom innan han kom till området? Vad vet ni om honom medans han var i området? Vad vet ni om honom efter hans tid i området? När flytta han från området/Arvika?
Citera
2018-03-28, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Jala* bor förmodligen i Ski, söder om Oslo. Nära gränsen.
Finns med på gule sider.
Någon nämnde att han jobbar som Polis, hur faan det skulle ha gått till med både pedofili och våldtäkt i bagaget (men sånt är väl meriterande inom kåren)
Och kanske även mord?

Polis hoppas jag var ett skämt.
Finns dock info om truckförare:

https://www.google.se/search?q=jalal+abdali&oq=jal&aqs=chrome.0.69i59j69 i57j69i60j0l3.2686j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Om du googlar....

Någonstans hörde/läste jag något om att han legat inne på psyk? Kan bekräftas?
Vad vet vi mer om honom? utöver hustrumisshandel och våldtäkt mot 3årig kusin på samma plats som Kevin dog på.
Senast redigerad av Luckyaso 2018-03-28 kl. 09:43.
Citera
2018-03-28, 09:42
Medlem
https://www.google.se/search?q=Peter+Jozsef+Batta+1400+Ski,+Norge&ludoci d=7652058271661643749&sa=X&ved=0ahUKEwiSzNaVwo7aAh VD_SwKHW_FDrgQoAIIKjAA&biw=1440&bih=700

Pet*r Jozs*f Batt* (e,e,a) bor på samma adress?
Citera
2018-03-28, 09:46
Medlem
lindblomsgröns avatar
Finns några Abdali i Arivika. kommer inte in på Facebook nu men kan ni kolla dessa och titta på familj om Jalal finns med på dessa. Är så trött på svenska rättsystemet ibland går grova brott igenom medan annat trams där ska det klämmas åt. Vad tröst ger det anhöriga att aldrig få veta? men systemet hjälper inte dessa.
Citera
2018-03-28, 09:49
Medlem
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/gws-teori-om-kevinfallet-jag-vet-vem-som-gjorde-det/ar-BBKKMvk?li=AAb2bl2&ocid=ientp

– Jag är helt säker på att det är den här personen som gjort det, men jag kommer inte säga vad han heter, säger GW Persson i Nyhetsmorgon.
Citera
2018-03-28, 10:29
Medlem
Det är helt galet att de som förtalat bröderna under alla år inte ska kunna åtalas för detta. Jag kollade upp när Sandberg höll sitt Sommarförtal. Det var 2001 så det är helt klart preskriberat. Men borde det inte ha varit förtal varje gång han eller SÅC, eller någon av deras kompisar orerat om vilka hemskheter de små mördarmonstren begått mot Kevin. Det borde finnas en massa belägg för detta i media och kanske i videoinspelningar av föreläsningar etc. Allt förtal kanske inte är preskriberat.
Citera
2018-03-28, 10:41
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Det är helt galet att de som förtalat bröderna under alla år inte ska kunna åtalas för detta. Jag kollade upp när Sandberg höll sitt Sommarförtal. Det var 2001 så det är helt klart preskriberat. Men borde det inte ha varit förtal varje gång han eller SÅC, eller någon av deras kompisar orerat om vilka hemskheter de små mördarmonstren begått mot Kevin. Det borde finnas en massa belägg för detta i media och kanske i videoinspelningar av föreläsningar etc. Allt förtal kanske inte är preskriberat.

Det kan inte bli förtal om man har en åsikt om två personer som av rättsväsendet har hållits ansvariga för en gärning. Även om dom senare frias.
Citera
2018-03-28, 10:46
Medlem
Beatriceaurores avatar
Underbart med detta alltför sena friande av bröderna. grattis grabbar, äntligen!
Men att denna rättsskandal inte kommer att innebära att de skyldiga skurkarna åtalas och åker fast är förfärligt.
Citera
2018-03-28, 10:49
Medlem
p.norths avatar
den här 13 åringen som umgicks med Kevin, hade ju pekat ut var Kevins skor befann sig, 13 åringens vänner hade gått och lämnat in skorna till polisen då. Dessutom så hade 13 åringens sagt att han hade varit på bibliotek under då Kevin dog, en söndag då det var stängt. Hallå, vilka utredare det var 😲
Vilka var det som lämnade in Kevins skor till polisen? Måste väl va förhörts nu?
Citera
2018-03-28, 10:51
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/gws-teori-om-kevinfallet-jag-vet-vem-som-gjorde-det/ar-BBKKMvk?li=AAb2bl2&ocid=ientp

– Jag är helt säker på att det är den här personen som gjort det, men jag kommer inte säga vad han heter, säger GW Persson i Nyhetsmorgon.

Nu verkar det som att baksäteskriminalaren GWP har kört i diket igen. Inte första gången han tvärsäkert och grötmyndigt säger åt polisen vad de ska komma fram till. Han borde lära sig att hålla käften lite mer.

Det man kommit fram till. Det vill med riktigt polisarbete, och inte genom att sitta och tycka i en fåtölj. Är att det är sannolikt att allt är en tragisk olyckshändelse.
Citera
2018-03-28, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Det kan inte bli förtal om man har en åsikt om två personer som av rättsväsendet har hållits ansvariga för en gärning. Även om dom senare frias.

Vadå "åsikter"? Påhittad skuldbeläggning skulle jag kalla det. Lögner alltså. Om allt möjligt läskigt som bröderna skulle gjort. Men spridning av sanna uppgifter kan också vara förtal. Se t.ex. Wikipedias text om förtal. Och i det här fallet var uppgifterna dessutom rena påhitten. Och bröderna hade inte dömts för något. Sandberg, SÅC med flera har spritt lögner om att bröderna mördat Kevin på det mest bestialiska sätt. I 20 års tid har de hållit på. Är inte det förtal så förstår jag faktiskt inte vad som skulle kunna vara värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in