2018-03-28, 02:43
Medlem
Bra att dom vart rentvådda
Citera
2018-03-28, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Egentligen är det väl svårt med skadestånd då preskription har trätt in och att dom aldrig dömdes i domstol. Men det finns väl alternativ angående skadestånd ändå via regeringen om jag uppfattat saken rätt. Och ja det bör handlar om miljonbelopp.

Varför ska dom ha skadestånd? Det räcker med en offentlig uräkt anser jag.
Dom har klarat sig bra i livet och verkar inte tagit större skada.

Tycker det hela verkar kraftigt överdrivet kring brödernas "öde".

Ge skadestånd till kevins anhöriga istället!
Citera
2018-03-28, 04:44
Medlem
PostWhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Varför ska dom ha skadestånd? Det räcker med en offentlig uräkt anser jag.
Dom har klarat sig bra i livet och verkar inte tagit större skada.

Tycker det hela verkar kraftigt överdrivet kring brödernas "öde".

Ge skadestånd till kevins anhöriga istället!

Vad fan snackar du om? Klarat sig rätt bra i livet? Vad vet du om vad det har gått igenom, tror verkligen inte det är lätt att leva ett vanligt liv efter att blivit dömd för ett sånt brott. 2 miljoner är verkligen ingenting för allt som det har gått igenom.
Citera
2018-03-28, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PostWhore
Vad fan snackar du om? Klarat sig rätt bra i livet? Vad vet du om vad det har gått igenom, tror verkligen inte det är lätt att leva ett vanligt liv efter att blivit dömd för ett sånt brott. 2 miljoner är verkligen ingenting för allt som det har gått igenom.
Vad snackar DU om?? INGEN har blivit dömd för brottet!

Och vadå "inte lätt att leva ett vanligt liv efter..." Bröderna har jobb och klarat sig mkt bra.
Ska alla få skadestånd enl dig?

Vad säger du om fosterhemsbarn som blivit väldigt illa behandlade/torterade? Kolla ex J@akim F@iman och hans öde-DÄR kan man snacka skadestånd!

Du vet inte vad du pratar om. Står det "Livets Hårda Skola" på din fejsbook? haha
Senast redigerad av trez77 2018-03-28 kl. 05:32.
Citera
2018-03-28, 06:04
Medlem
Skönt för dessa grabbar/män att de tillslut blivit frikända, det tråkiga är att de alltid kommer förknippas med skiten. Tänk vilket liv de haft, fått bo i institutionsliknande hem m.m.. Det är ganska absurt, de borde få ett rejält skadestånd, och poliserna, kvinnan och chefen som drev på det hela, borde få sina liv förstörda, fyfan.
Citera
2018-03-28, 06:23
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severus
Kul ironi men jag vill ändå kommentera. Det här tror jag nog snarare han försöker slingra sig ur. Karln är idiot. Men inte så stor idiot. Häpnadsväckande nog har han haft stöd av kollegor vad gäller Quick. Här riskerar han bli kölhalade. Och förlora det stöd han häpnadsväckande nog har.

Här håller jag inte med dig. Lambertz är definitivt en så stor idiot och jag är övertygad om att han kommer fortsätta försvara (och då menar jag inte bara juridiskt) SÅC och Sandberg.
Hur det än blir är jag oerhört nyfiken på hur han går vidare.
Citera
2018-03-28, 06:28
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
https://www.expressen.se/gt/tonaring-erkande-valdtakt-polisen-sag-inget-samband-med-kevin-mordet/

Ja se där. Så flera barn hade alltså sandaraben med barnet innan samt att även mamman till Kevin sett sandaraben precis innan hon hittade Kevin och han då snabbt ilat ifrån mordplatsen. Fy fan. Hur långt är dessa flyktingkramare beredda att gå för att hålla skenet uppe? Nu har han även belönats med en position inom polisen i Norge... Man häpnar ju fan när man inte trodde man kunde förvånas mer över flyktingpolitiken i Sverige.
Citera
2018-03-28, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Ja men namn på honom?

Minns ni från dokumentären hur allt började för bröderna?
De åkte in till polisen för att Christian skulle berätta att han hade sett äldre barn vara tillsammans med Kevin samma dag som han dog. Samma dag som Kevin dog hade Christian varit hos sin mamma men de blev ovänner och därför åkte de till pappan tidigare än planerat. När de kom fram till Dottevik och skulle gå in så kom Kevin och ett annat barn och frågade om Christian ville följa med och leka. Men han tackade nej för familjen skulle få gäster och åka och fiska.
Det barnet som var med Kevin då var Ja*a* Abda*i (* = l).

Alltså "13 åringen", "kurdiska flyktingen".

Är namnet kurdiskt, arabiskt, annat, blandat?

Detta "barn" blev alltså påkommen på bar gärning under en våldtäkt mot 3årig pojke på samma plats några månader senare.

Att han umgicks med 4 åriga Kevin ansåg omgivningen vara lite suspekt.

Han ljög om sina förehavanden under söndagen till polis. Han sa att han varit på biblioteket, som aldrig inte ens öppnats under aktuell söndag.

Han bor numera i Norge.
Vad vet folk mer om honom?
Vi behöver mer data.
Citera
2018-03-28, 07:43
Avstängd
En unge dör väl fan inte av en lastpall stående på marken lutande ramlar över honom.Möjligtvis skrubbsår.Rökridåer från åklagare/polis.
Citera
2018-03-28, 08:09
Medlem
lersaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedren
Jag är lite fundersam på om "13-åringen" verkligen var 13 år annat än på sina svenska handlingar.

så jävla typiskt, det slår liksom aldrig fel..

han var ju förmögen att ta sig till Norge efter mordet dessutom.. verkar han gjort ensam om jag fattat GW rätt
Citera
2018-03-28, 08:17
Medlem
Så jävla uppenbart att Morgan Johansson och nuvarande regering står här med med fingrarna i syltburken.

SVT s rapportering är en sådan jävla propaganda. Alla ni som tror på att det ens finns 0.00001% chans för att detta var en olycka är SÅ efterblivna.
Om det fanns en sådan chans hade man gått på den då. Men man vet till 100% att det finns fler än Kevin på plats. Sure man kan inte veta mord/dråp. Just den punkten nämnde åklagaren igår. Han sa i praktiken "att nu skiter vi i detta för det är valår i år också" och "vållande till annans död går inte att utesluta och det är preskriberat".

Hur fan kan ni i Arvika i detta specifika område se er själva i spegeln? Så jävla blåsta ni blev av Laila Freivalds och 1998års sossar. Ska ni bli lika lurade nu igen?

Ut med någon info om Ja*a* Abda*i (* = l) nu. När flytta han till området? Vad vet ni om honom innan han kom till området? Vad vet ni om honom medans han var i området? Vad vet ni om honom efter hans tid i området? När flytta han från området/Arvika?

Vilka av dessa är hans släkt?

Abda*i, Arvika (6 st.)
A*a Abda*i 28 år
Källgata*
Arvika

A*i Nazar Abd A*i A*-Hayazei 21 år
Borggata*
Arvika

Chia Abda*i 26 år
073-264 18 XX
Hamngata*
Arvika

Di*nia Abda*i 24 år
Styckåsgata*
Arvika

Hamid Abda*i 52 år
073-811 34 XX
Styckåsgata*
Arvika

Kama* Abda*i
073-804 94 XX
Hamngata*
Arvika

Har polisen förhört dessa i år 2018? Om de har någon som helst koppling till Ja*a* Abda*i så ska de förhöras i fler timmar än bröderna förhördes. Minst tio gånger fler timmar.
Senast redigerad av Luckyaso 2018-03-28 kl. 08:23.
Citera
2018-03-28, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Det undrar jag också, det finns många frågetecken här.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnSanJuro
Precis!!!! Kevin kvävdes så lastpallen kan inte ha studsat bort.

Det är valår i år också.

Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Funderat på det också. Det var väl Kevins morfar som hittade honom på lastpallen, kanske han lyfte undan den som han skulle ha fått över sig? Det verkar ju som om skadorna på Kevins kropp stämmer med måtten på en lastpall. Men ja, det är frågetecken kring det.

Det kan förstås ha varit ett dråp eller vållande till annans död, några barn som la en lastpall över Kevin och satte sig ovanpå, t.ex. Under en lek.

Edit: det skulle kunna förklara det där konstiga "delvis delaktig" i Kevins död, som Expressen påstår att en tolvåring skulle ha erkänt.
Hursomhelst så är det en fråga som kräver ett svar men mig veterligen har ingen journalist ens ställt frågan till de ansvariga för teorin, stämmer det eller har jag missat det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in