2018-03-27, 23:52
Medlem
Zoom008s avatar
Hoppas dom får tillräckligt med miljoner som plåster på såren. Helt djävla sjukt land och flertalet borde hängas upp på torget med stenkastning från utredningen. Vilket skitliv att redan som småbarn leva med stämpel som mördare fast man inte ens var där och såg nallen som sin bästa vän. Fy fan.
Citera
2018-03-27, 23:53
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alfamiso
Ett namn har figurerat några sidor bak i denna tråd; antar att det syftar på denne som var tonåring för 19 år sedan :
https://www.expressen.se/gt/tonaring-erkande-valdtakt-polisen-sag-inget-samband-med-kevin-mordet/

Ja men namn på honom?
Citera
2018-03-27, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, tydligen hade ju Kevin skador på kroppen av trubbigt våld, och avståndet mellan skadorna verkade alltså överensstämma med en lastpall. Att samma typ av skador fanns på både fram- och baksidan av kroppen skulle enligt Wargren kunna förklaras av att Kevin hade klämts mellan två lastpallar. Men som jag uppfattade finns det inget annat än skademönstret som tyder på att det skulle ha varit två lastpallar inblandade.

En rimligare teori skulle väl kunna vara att Kevin först låg på rygg, med någon sittande på sig. Troligen fick han då skadorna på ryggen när han försökte vrida sig loss. Efter ett tag lyckades han vända på sig och hamna på magen, nu alltså med någon sittande på sin rygg. Försöken att vrida sig loss fortsatte, och orsakade då samma typ av skador på framsidan av kroppen.

Alltså likande ett förlopp som beskrivs av Robin i ett av förhören:
s. 365 f.
AF: Då sätter vi på bandspelaren här igen då Robin så att vi får spela in det vi pratar om. Nu är du och jag ensamma i rummet och så har vi fått in en stor nalle. Nu ligger nallen på golvet och du ligger på nallen. Nu ber jag dig att kan du visa mig här på nallen hur det är ni gör med Kevin
RK: På halsen
AF: På halsen ja. Hur gör ni på Kevins hals
RK: ?????????? [ohörbart för den som skriver ut bandet]
AF: Va
RK: Hur vi gör
AF: Hur ni gör ja, jag tänkte att du kunde visa mig det. Vem är det som gör någonting mot Kevins hals. Är det du eller är det Christian
RK: Pickadoll-Christian
AF: Pickadoll-Christian
RK: Mmm, ja
AF: Jaha, vad gör han då mot Kevins hals. Nu gjorde du en riktig kullerbytta här. Vad gör han, visa mig här då. Här är halsen på nallen. Ska du försöka då, bra, bra
RK: Sitter
AF: Sitter han så. Nu sitter du precis mitt på halsen på nallen du med båda benen åt ena sidan. Vart var du eller vad gjorde du när Christian satt så här, gjorde du någonting med Kevin då också
RK: Aej, aej, aej, aej, aej
Citera
2018-03-27, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scientology
Ok, de säger alltså så.
Åklagaren i Kevinfallet: ”Tveksamt om det över huvud taget rör sig om ett brott”
Jag undrar om du eller någon annan kan förklara att den rent olycks-teoretisk orsaksbilden fått en sådan matematisk stegring i samband med att bröderna friades. För att fallet därmed kan anses vara löst? Statistiken verkar bli viktigare och viktigare på ett sjukt sätt.

Eller vad kan pallarna i sig själva ha med saken att göra om de inte ligger direkt i närheten av där han påträffas död? rekonstruktionen visar ju människor som står och sitter på pallarna.om de föll över honom borde han väl inte automatiskt gått ned på en icke sammanbunden pall bara för att kyla huvudet?

Det GW Säger om greppmärken i könstrakten borde väl betyda något som skiljer sig från några rundformiga märken från eventuellt utstickande spikar från en lastpall tycker man? Pallen greppar inte ballen. Någon som kommer i närheten av att få ihop det?

Någon som kan förklara för mig hur man kan få det till att det sannolikt rör sig om en olycka när han inte hittas i pallsaxen utan en bit därifrån, de har inte ens angett hur långt därifrån. Liksom varför skorna finns på ett annat ställe ytterligare en bit bort.

GW spekulerar. Han utgår ifrån att det finns en gärningsman, att det är barn och att det är något sexuellt med i bilden och sen letar han efter en trolig gm utifrån det.
Det känner jag mig alltså inte alls övertygad om. Greppmärken är väl GW:s tolkning också.
Jag tycker att han har tappat omdömet, den gode GW. Men det har jag redan sagt några gånger i tråden, så....
Man ska betraktas som oskyldig tills motsatsen är bevisad.
Citera
2018-03-27, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Hoppas dom får tillräckligt med miljoner som plåster på såren. Helt djävla sjukt land och flertalet borde hängas upp på torget med stenkastning från utredningen. Vilket skitliv att redan som småbarn leva med stämpel som mördare fast man inte ens var där och såg nallen som sin bästa vän. Fy fan.
Vilken snyftis men tänk om killera ändå gjorde det?
Citera
2018-03-28, 00:09
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jetlag386
Alltså likande ett förlopp som beskrivs av Robin i ett av förhören:
s. 365 f.
Nja, polisen försökte väl hela tiden (få bröderna att) förklara skadorna på halsen med att man t.ex. hade suttit på halsen, sparkat på halsen, eller tryckt en pinne mot halsen osv.osv.

Det troligare verkar ju vara att skadorna på halsen orsakades av att huvudet hängde utanför lastpallen, så att halsen alltså låg mot kanten på lastpallen.
Citera
2018-03-28, 00:10
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Vilken snyftis men tänk om killera ändå gjorde det?
Är du korkad på riktigt? Du verkar ungefär lika smart som den envise utredaren och patrullen Kling och Klang. Jag tro förstås att du driver om du inte är påtänd som en oxe?
Citera
2018-03-28, 00:11
Medlem
Citat:
Nja, polisen försökte väl hela tiden (få bröderna att) förklara skadorna på halsen med att man t.ex. hade suttit på halsen, sparkat på halsen, eller tryckt en pinne mot halsen osv.

Det troligare verkar ju vara att skadorna på halsen orsakades av att huvudet hängde utanför lastpallen, och att halsen alltså låg mot kanten på lastpallen.
Håller med, men det är hårfin skillnad att sitta "på halsen" och sitta över axlarna.
Citera
2018-03-28, 00:12
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Nja, polisen försökte väl hela tiden (få bröderna att) förklara skadorna på halsen med att man t.ex. hade suttit på halsen, sparkat på halsen, eller tryckt en pinne mot halsen osv.osv.

Det troligare verkar ju vara att skadorna på halsen orsakades av att huvudet hängde utanför lastpallen, så att halsen alltså låg mot kanten på lastpallen.
Förhörsledaren tyckte väl också att dom såg både galna och mordiska ut och var skiträdd själv. Nu är det Sverige och då kan man inte ställa högre krav på polis och utredare. Tillhör bananrepublikens tid och ingen går säker.
Senast redigerad av Zoom008 2018-03-28 kl. 00:15.
Citera
2018-03-28, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Vem är det som är misstänkt han som är 33 år idag eller liknande?
Som man får uppfattning från senaste nyheter/uttalande så är det en lastpall dvs olyckshändelse och ingen anledingen att gå vidare med fallet .
Citera
2018-03-28, 00:15
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jetlag386
Håller med, men det är hårfin skillnad att sitta "på halsen" och sitta över axlarna.
Om du tycker dig se likheter mellan de faktiska omständigheterna och vad pojkarna säger i förhör, så beror det på att polisen har ställt ledande frågor utifrån sina kunskaper om brottet. Vad jag kan se handlar det inte i något enda fall om att pojkarna har kunnat ge information till polisen.
Senast redigerad av Draifos 2018-03-28 kl. 00:21.
Citera
2018-03-28, 00:19
Medlem
Zoom008s avatar
Pojkarna såg verkligen ut som två bisarra mördare. Gissar att förhörsledaren och den kände polisen sket ner sig varje gång han gick in i rummet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in