Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Ja, tydligen hade ju Kevin skador på kroppen av trubbigt våld, och avståndet mellan skadorna verkade alltså överensstämma med en lastpall. Att samma typ av skador fanns på både fram- och baksidan av kroppen skulle enligt Wargren kunna förklaras av att Kevin hade klämts mellan två lastpallar. Men som jag uppfattade finns det inget annat än skademönstret som tyder på att det skulle ha varit två lastpallar inblandade.
En rimligare teori skulle väl kunna vara att Kevin först låg på rygg, med någon sittande på sig. Troligen fick han då skadorna på ryggen när han försökte vrida sig loss. Efter ett tag lyckades han vända på sig och hamna på magen, nu alltså med någon sittande på sin rygg. Försöken att vrida sig loss fortsatte, och orsakade då samma typ av skador på framsidan av kroppen.
Alltså likande ett förlopp som beskrivs av Robin i ett av förhören:
s. 365 f.
AF: Då sätter vi på bandspelaren här igen då Robin så att vi får spela in det vi pratar om. Nu är du och jag ensamma i rummet och så har vi fått in en stor nalle. Nu ligger nallen på golvet och du ligger på nallen. Nu ber jag dig att kan du visa mig här på nallen hur det är ni gör med Kevin
RK: På halsen
AF: På halsen ja. Hur gör ni på Kevins hals
RK: ?????????? [ohörbart för den som skriver ut bandet]
AF: Va
RK: Hur vi gör
AF: Hur ni gör ja, jag tänkte att du kunde visa mig det. Vem är det som gör någonting mot Kevins hals. Är det du eller är det Christian
RK: Pickadoll-Christian
AF: Pickadoll-Christian
RK: Mmm, ja
AF: Jaha, vad gör han då mot Kevins hals. Nu gjorde du en riktig kullerbytta här. Vad gör han, visa mig här då. Här är halsen på nallen. Ska du försöka då, bra, bra
RK: Sitter
AF: Sitter han så. Nu sitter du precis mitt på halsen på nallen du med båda benen åt ena sidan. Vart var du eller vad gjorde du när Christian satt så här, gjorde du någonting med Kevin då också
RK: Aej, aej, aej, aej, aej