Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-03-27, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Hur kommer det sig att det inte finns video från presskonferensen på AFS hemsida, på YT eller på Fria tider?

Finns det på Riksdagens hemsida?

Allt jag kan se är skakiga mobilupptagningar med dåligt ljud på YT.

Någon som har sett det någonstans där det fortfarande går att se?
Det var det som de hade, filmat på mobil på högkant av Sefastsson Filmen ligger på deras FB: https://www.facebook.com/altforsverige/videos/613210692404533/

Det ska vara lite skön, hemmagjord känsla. Genuint.
Citera
2018-03-27, 21:57
Medlem
Callebiltes avatar
Tycker SD agerar ok.

De mer högerextrema kan gå till Afs.
SD blir partiet mellanmjölk som lockar till sig väljare med minst en fungerande hjärncell fast som varit rädda att få rasiststämpel. När SD blir ett accepterat parti kan de plocka fler väljare från 7-klövern.

Efter valet samarbetar SD och Afs och kan driva igenom en hårdare invandringspolitik där SD kan skylla på att de var tvungna att släppa till till Afs... Ungefär som att sossarna låter miljöpartiet styra...

Jag tror detta kan bli bra.
Citera
2018-03-27, 21:58
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Vem vinner på detta?

Ja, vem vinner på en nationell splittring? Motståndaren kanske?

Jag tycker att det är rätt kul att vissa avfärdar SD när den övriga riksdagen inte ens vill tala med dem officiellt.
Citera
2018-03-27, 22:01
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imvi
Det var det som de hade, filmat på mobil på högkant av Sefastsson Filmen ligger på deras FB: https://www.facebook.com/altforsverige/videos/613210692404533/

Det ska vara lite skön, hemmagjord känsla. Genuint.
Jag hör inte vad de säger och jag skulle heller aldrig länka en video av så dålig kvalitet i syfte att göra PR för AFS så det är därför jag vill ha något bättre.
Citera
2018-03-27, 22:01
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Det får vi hoppas på. Bara fördelar med det. Har vi inte lärt oss det?
Ja men nyss lät du så förhoppningsfull över att AFS fick media och behandlades någorlunda schysst vilket mitt svar avsåg. Det är enbart för att media ser en egen vinning med det. Inte sant? Därmed inte sagt att AFS liksom SD skulle förlora något på att media drevar emot dem.
Senast redigerad av Kloss 2018-03-27 kl. 22:04.
Citera
2018-03-27, 22:07
Medlem
Astrorbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
En grej som oroar mig är om media sitter på skandaler om AfS som dom väntar med att släppa precis lite innan valet, men jag tror inte skandaler skulle påverka AfS-väljare speciellt mycket då dom borde ha rätt klart för sig hur media håller på.

Som vilka "skandaler"? att hahne är polare med the golden one?
Citera
2018-03-27, 22:10
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Ja men nyss lät du så förhoppningsfull över att AFS fick media och behandlades någorlunda schysst vilket mitt svar avsåg. Det är enbart för att media ser en egen vinning med det. Inte sant? Därmed inte sagt att AFS liksom SD skulle förlora något på att media drevar emot dem.

All publicitet är bra publicitet brukar ju politiker säga.
Citera
2018-03-27, 22:21
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
Det måste dom väl redan nämnt i media va? Vår media kan nog koka ihop vad som helst om dom skulle vilja men jag kan inte komma på en skandal som skulle avskräcka AfS-väljare eftersom deras förtroende för gammelmedia måste ju vara helt bränt. Skulle man göra en undersökning mellan SD och AfS vilka som har mest förtroende för gammelmedia skulle nog SD vinna tror jag.
Citera
2018-03-27, 22:28
Medlem
Alt-Kikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Det måste dom väl redan nämnt i media va? Vår media kan nog koka ihop vad som helst om dom skulle vilja men jag kan inte komma på en skandal som skulle avskräcka AfS-väljare eftersom deras förtroende för gammelmedia måste ju vara helt bränt. Skulle man göra en undersökning mellan SD och AfS vilka som har mest förtroende för gammelmedia skulle nog SD vinna tror jag.
Visst har dom gjort det.

Citat:
För William Hahne, ledamot i Stockholms kommunfullmäktige, är musklerna ett åliggande.

Han lyfter tyngder för nationens skull.

– Som ung man känner jag en plikt att vara i god fysisk form, säger han. Stå till nationens förfogande vid händelse av en kris eller krigssituation. Göra det som krävs för att försvara de svenska medborgarna.

Vi träffas i Karlsborg, dit William Hahne är inkallad för militärövning. Sedan några år tillbaka är han yrkessoldat på deltid, fallskärmsjägare och luftburen jägarsoldat.

– Det svenska samhället står på ruinens brant, säger han. Under de senaste decennierna har det skett ett folkutbyte, man har importerat hundra-tusentals människor från Afrika och Mellanöstern och helt plötsligt är Sverige inte vad det en gång var.

Stora delar av Sverige är i dag laglösa och utom kontroll, menar Hahne. Och värre kommer det att bli.

– När staten inte längre kan skydda sina medborgare tvingas man försvara sig själv. Då blir det viktigt att kunna grundläggande självförsvar, både för killar och tjejer.

Han började själv att styrketräna sex dagar i veckan som 16-åring, ungefär samtidigt som han inledde sin politiska bana inom Sverigedemokraterna.

Efter en infekterad maktstrid uteslöts han ur partiet 2015.

Partitoppen ansåg honom för extrem.

Själv menar 25-årige Hahne att han representerar en ny rörelse, en välkammad yngre kull, en generation som de äldre sverigedemokraterna känner sig underlägsen.

Det är också det träningen handlar om – att vinna respekt som politisk rörelse.

– Folk skapar sig en uppfattning om en människa redan under de första sekunderna. För mig är det viktigt att vara prydlig och representativ, stiligt klädd. Att vara i form är en aspekt av det. Den yngre generationen har förstått det.

Så ofta han kommer åt lyfter William Hahne vikter ihop med Golden One.

Men det där smeknamnet är inget Hahne använder sig av privat.

– Han skrev till mig på sociala medier och när vi träffades blev vi snabbt nära vänner. Jag känner honom som Marcus, inte som Golden One.
https://www.dn.se/arkiv/lordag/darfor-lockas-unga-man-av-hogerextrema-golden-ones-laror-om-vald-muskler-och-sex/
Citera
2018-03-27, 22:33
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Själv gillar jag Golden One och ser det som positivt om han har vänner i AfS.
Citera
2018-03-27, 22:38
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
All publicitet är bra publicitet brukar ju politiker säga.
Sant det.
Citera
2018-03-27, 23:06
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit

Klockrent!
The Golden One borde kampanja med AFS.
Börja talen vid talarpodiet i bar överkropp och spänna pecsen för att sedan ropa:
”Greetings!!”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in