Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-12, 11:13
  #5401
Medlem
oshin.cantwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflektoren
En tredje gren med saftiga frukter som det nog lönar sig att sträcka sig efter är de sk "no-go" zonerna. Säkerligen är det inte alla i dessa områden som är förtjusta i situationen och vill ha en förändring. Utmaningen när det gäller dessa potentiella väljare är att de kan drabbas av att själva bli utvisade, och det leder till den tredje reflexionen som jag har.

Du har inte reflekterat över att de som riskerar att drabbas hårdast av polisstatsideologi är de som inte hade privilegiet att bli utvisade?

Citat:
Ursprungligen postat av Reflektoren
Att rent kriminella, men också småfifflare är en oönskad belastning är nog alla överens om. Lite svårare är det att hantera frågan om den stora gruppen människor som på grund av för låg grundutbildning och för stora kulturella skillnader aldrig kan bli självförsörjande utan i värsta fall i flera generationer vara beroende av bidrag från den svenska befolkningen skattemedel.

Det borde finnas ganska goda förutsättningar att anställa ffa unga män i denna grupp som ordningsvakter med polisiära befogenheter. https://www.svd.se/kronofogden-slog-...i-indrivningar
Citera
2018-04-12, 11:36
  #5402
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reflektoren
J

Allt för många talar svepande om återvandring av invandrare och asylsökande, men AfS pekar faktiskt på problemet med kriminella, misskötsamma och personer som inte passar i vårt svenska samhälle.
Alltså inte alls om någon etnisk rensning, utan om personer som genom sitt beteende är en belastning för vårt välfärdssystem och trygga tillvaro.
Genom att tala om etnisk rensning öppnar man dubbeldörrarna på vid gavel för angripare som laddat sina megafoner med "främlingsfientlig", "nazist", "rasist" och de andra välkända orden som skall skrämma till avståndstagande, inte övertyga genom genomtänkta argument.
Viktigt är därför att mer diskutera vilket näringsliv och samhälle som Sverige vill ha, och vilken arbetskraft och medborgare som då behövs.
Att rent kriminella, men också småfifflare är en oönskad belastning är nog alla överens om. Lite svårare är det att hantera frågan om den stora gruppen människor som på grund av för låg grundutbildning och för stora kulturella skillnader aldrig kan bli självförsörjande utan i värsta fall i flera generationer vara beroende av bidrag från den svenska befolkningen skattemedel. Även om det idag finns en majoritet i samhället som hänvisar till ansvar för mänskligt liv och allmän humanitär hjälp så kommer ett sådant läckage av skattemedel att på sikt urholka landets ekonomi och riskera att skapa mycket allvarliga sociala motsättningar som ytterligare försämrar situationen.
Slutligen finns det en mindre grupp asylsökande med goda förutsättningar att ge Sverige fördelar och vinster om de tas till vara och ges rätt förutsättningar.
Åter igen är det naturligtvis de lågt hängande frukterna som AfS skall plocka i första hand, dvs de kriminella och stökiga, men den stora och betydligt mer svårhanterliga gruppen är de som följer lagen som alla andra, men som inte under sin livstid eller kanske inte ens under sina barns livstid kommer att vara självförsörjande.
Hur skall man argumentera om den gruppen för att få befolkningens stöd innan det är för sent ?

Det här är något som AfS ledning säkert tänkt igenom och det finns som jag ser det ett antal parametrar. En väsentlig faktor är att sätta någon typ av tidsgräns.

Vid någon tidpunkt bakåt i tiden måste en gräns dras när man talar om återvandring och att riva upp felaktiga beslut. Det man främst bör inrikta sig mot är invandrare som inte förmått skaffa sig egen försörjning och/eller på annat sätt som t.ex. genom att ha skaffat sig barn med svensk etc. fått en sådan anknytning till Sverige att en majoritet av svenskarna anser att det är naturligt att de bör få stanna. Opinionen skulle annars bli så massivt negativ att det är tveksamt om en repatrieringstanke skulle bli framgångsrik. Tror att få svenskar i dagsläget skulle vilja medverka till att den trevlige arbetskamraten med bilder på gulliga barn på skrivbordet måste åka hem igen.

Men då det handlar om ett jättelikt projekt som mer handlar om att skapa en samlad politik för att vända flödena så är det svårt att hitta bra teoretiska gränser. Just nu kanske det mer handlar om att göra klart för svensken att mångkulturen kan avskaffas. Att ge svensken ett hopp!
Citera
2018-04-12, 12:21
  #5403
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Det är så här etnisk rensning börjar. Ska vi med utländskt påbrå tvingas bära gula stjärnor nu?
Hahaha det är det knappast. Om du tycker att det är det tycker du då att de är etniskt utbytning när vi importerar så många så svenskar håller på bli minoritet? Jag ville inte göra detta men jag har insett att det är det ända som kan göras. Detta kan du tacka M och S för. Desto värre situationen blir desto hårdare tag kommer vi behöva ta. De har heller ingen historisk koppling till Sverige så man kan väll inte kalla det etnisk rensning. Sen så sa jag aldrig att vi skulle skicka ut alla men väldigt många.
Citera
2018-04-12, 12:43
  #5404
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Hahaha det är det knappast. Om du tycker att det är det tycker du då att de är etniskt utbytning när vi importerar så många så svenskar håller på bli minoritet? Jag ville inte göra detta men jag har insett att det är det ända som kan göras. Detta kan du tacka M och S för. Desto värre situationen blir desto hårdare tag kommer vi behöva ta. De har heller ingen historisk koppling till Sverige så man kan väll inte kalla det etnisk rensning. Sen så sa jag aldrig att vi skulle skicka ut alla men väldigt många.
Jag har svenskt pass, alltså är jag svensk!
Citera
2018-04-12, 12:46
  #5405
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Jag har svenskt pass, alltså är jag svensk!
Svensk medborgare måste man ju vara för att få svenskt pass. Men mer än så indikerar ju inte ett pass.
Citera
2018-04-12, 12:49
  #5406
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Jag tycker SD ska vara mkt återhållsamma i sin kritik av AfS och låta etablissemangshororna sköta den biten.

AfS är ett skräddarsytt redskap för dem att framställa sig som statsmannamässiga.

Gissningsvis kommer etablissemangshororna kritisera SD för att AfS ens finns och även försöka med olika PK-tricks där de kräver att SD ska ta avstånd ifrån AfS. Där bör inte SD gå i fällan utan vägra blankt och bara svara med att det är etablissemangshororna som har skapat de problem som AfS är en reaktion mot, att de har fört allmänheten bakom ljuset i över ett decennium genom att vägra diskutera dessa problem med SD genom att bara prata om att värdegrunden, att de inte vill normalisera SD och andra klyschor. Etablissemangshororna har därigenom skadat Sverige och SD vägrar hjälpa dem att göra samma sak igen. De enkla lösningar på problemen som AfS nu presenterar anser SD inte är realistiska men förhoppningsvis kan det gå att enas i vissa frågor eller nåt sånt.
Snarare lär SD välja strategin att fjärma sig så mycket som möjligt från AfSi försök att tvätta bort sin egen rasiststämpel och försöka blidka Moderaterna till samarbete.
Citera
2018-04-12, 12:50
  #5407
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Jag har svenskt pass, alltså är jag svensk!
Hahaha nej. Vilken korkad logik
Citera
2018-04-12, 13:02
  #5408
Medlem
Alt-Kikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Jag har svenskt pass, alltså är jag svensk!
Jag är fortfarande jude fastän jag har svenskt pass.
Citera
2018-04-12, 13:23
  #5409
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alt-Kike
Jag är fortfarande jude fastän jag har svenskt pass.
Klart du kan vara det! En svensk kan ha vilken religion som helst!
Citera
2018-04-12, 13:26
  #5410
Medlem
Skohornets avatar
Fick just medlemsbrevet och kan meddela till er som varit oroliga att valsedlar är på G
Citera
2018-04-12, 13:31
  #5411
Medlem
Pass säger idag knappast något. De delas ut till personer helt utan prövning efter ett par år, till de som fått PUT av någon anonym tjänsteman på Migrationsverket.
En nation tillhör man när man är assimilerad, känner landets kultur och historia och sätter sin lojalitet i första hand till landet, närmast efter familj och släkt.
Citera
2018-04-12, 13:37
  #5412
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Nu är ju inte det någon lögn då Jomshof själv gått ut med att det inte är någon idé att prata återvandring i sin intervju i DN eller var det nu var. Endast nån vecka sedan.

Om man tittar på vad företrädare säger så utkristalliseras en nyckelskillnad mellan partierna som också visar på varför många (inklusive mig själv) inte ser att alla invandringskritiska ska rösta på SD.

Sverigedemokraterna - För de som vill ha mer ordning i det mångkulturella samhället
Alternativ för Sverige - För de som vill avskaffa detsamma

SD talar om fler poliser (för att hålla blattarna i schack), hårdare straff (för att hålla blattarna i schack), fler och hårdare kontroller (för att hindra blattarnas bidragsfusk), lägre straffrättsålder (för att kunna hålla blatteknoddar i schack), hårdare disciplin i skolan (för att få tyst på blatten) osv.

Allt ovan är åtgärder som inte behövs i samma utsträckning om blattarna överhuvudtaget inte finns här.


Kika bara på I&I eller Politik Inrikes eller Politik Utrikes, hur många frågor som diskuteras som inte hade diskuterats om det inte vore för blattarna? Nu senast om Jimmies utspel om att riva ghetton och bygga nytt...

Det är för detta jag hoppas på AfS (och det ser lovande ut), och om de slutar promota massåtervandring kommer även mitt intresse försvinna. Lämna politiska spelteorier och röstmaximering till andra och tala som det är istället. Jobba för att förändra opinionen.
Och alltså kommer AfS inte att ens försöka ha en trovärdig kriminalpolitik. De kommer bara att trava på i de svenska totalitära filttofflorna och säga att bara vi blir av med X en gång för alla så blir allt bra!

Fyll partyballongerna med lustgas, grabbar och grabbinnor! Vi kommer att behöva det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback