Citat:
För att det skulle vara omöjligt att få honom fälld. I bästa fall skulle man kanske få fram hans DNA på Kevins kläder, men det i sig bevisar inget - de kan ha lekt. Ett erkännande idag är nog inte heller troligt. Om han var slipad som ung (om vi nu låtsas att han är skyldig) hur slopad är han då inte idag.
Edit: Känner mig inte illa till mods att delta i flocken av vargar som nu vänder sina huggtänder mot ny tänkbar barnamördare. Han kan vara helt oskyldig.
Edit: Känner mig inte illa till mods att delta i flocken av vargar som nu vänder sina huggtänder mot ny tänkbar barnamördare. Han kan vara helt oskyldig.
Gillar det inte heller, som sagt var. Det är att börja i fel ände också. Först bestämma sig för vem gm är, sen försöka få bilden/"bevisen" osv att stämma med den gm.
Sen tror jag inte på att det var mord överhuvudtaget och inte något sexuellt med i det heller. Men det kan ha varit en olyckshändelse med ett eller flera äldre barn inblandat.
Det är otäckt att hålla på och spekulera om det men om Kevin klämdes mellan två lastpallar vilket tydligen skadorna på kroppen kan tyda på, så kan det ha handlat om en barnlek som gick åt helvete. Påminner ändå lite om en del av dem mer vilda lekar man kunde hålla på med som liten. Det skulle då han handlat om att några barn la en lastpall över Kevin och satte sig eller hoppade ovanpå. Sen när de förstod vad som hänt tog de bort lastpallen, blev rädda och sprang sin väg.
Hela pedofilspåret - oavsett om det då skulle röra sig om någon av de äldre pedofiler som ska ha funnits i området och under en tid varit misstänkta eller om pojken som senare våldtog ett barn - tror jag är ett stickspår.
Lek som spårat ur - på den punkten kan faktiskt Sandberg ha haft rätt, fast just bröderna inte var inblandade.
(Sen ändrade han sig i sitt sommarprat och talade om iskallt mord, i berått mod: det är säkert hur falskt som helst vem som än ligger bakom).
Är det en ren olycka dvs att Kevin fick över sig pallen genom att den föll på honom, så måste det förklaras varför den var borttagen.