2018-03-27, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Snacka om puckoförsvarare.

Hennes jobb är att försvara PM. Inte hans gärningar. Så hon gör det hon ska.
Citera
2018-03-27, 17:24
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Han vill väl ha tid på sig att hitta på förklaringar till allt det nya som kommer fram.

Vilket uppenbart bekräftar hans skuld inför rätten
Citera
2018-03-27, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Vilket uppenbart bekräftar hans skuld inför rätten

Det är högst troligt, men uppenbart är det inte.
Vi ska vara glada för det rättssystem vi och övriga EU har. Man kan inte döma utifrån känslor. Det måste till vattentäta bevis. Eller i alla fall en väldigt kraftfull indiciekedja.
Bevisbördan ligger på åklagaren. Inte på PM.
Senast redigerad av zilvereko 2018-03-27 kl. 17:34.
Citera
2018-03-27, 17:34
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Det går bra nu för dig. Eller inte?!

Uppenbart styrs du av känslor, Betina har läget under kontorll.

Livstidsstraff i Danmark är svårt. mycket svårt.

Jag tror försvaret kommer undkomma den domen.

Det ligger någonting bakom att hon rättfärdigar hans brott och inte tycker det som hänt är fel.
Dom måste känt varandra innan och haft samma fetischer.
Drömmen om en egen ubåtstur(igen?) kanske.
Något väldigt skumt är det
Citera
2018-03-27, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boolwi
Ett par lår väger väl mer, ville han bara göra kroppen lättare vore det smartare att kapa av hela benen och inte bara underbenen.

Han utförde väl historisk kirurgi? Amputation nedanför knäled ...

Att han är manisk av halsavskärning kan det väl inte råda ngn tvekan om, särskilt inte efter dagens uppspelningar. Som bör adderas till de tidigare.

Smärtsam tortyr, sexuellt grovt våld samt avrättning via huvudavskärning medelst kniv är väl vad det summerar till. Utfört på ett värnlöst offer som är fastbunden till huvud/hals, händer och fötter.

Fy f-n!
Citera
2018-03-27, 17:50
Medlem
Om man jämför PM med liknande brottslingar så reser sig nackhåren. En person som planerar detaljerat, attackerar offret besinningslöst (det är massor av blod och hugg osv) och förstör underlivet (med en kniv, skruvmejsel eller ett metallrör), och dessutom styckar kroppen, är i de flesta fall våldsvan, och en sådan brottsling har oftast ett utvecklat mönster, utan att behöva vara seriemördare... Och vi har hört vittnesmål om sexuellt ofredande iofs, men det bör finnas mer. Och toligen är DK och PM:s hustru de vittnen som kan uppdaga hela sanningen om PM:s brottslighet.

Man kan inte utesluta att DK och hustrun är rädd för PM, och att de ljuger och tiger för hans räkning...

En kille som PM är expert på att binda upp människor och få dem att tiga om vad som helst...
Senast redigerad av Eremona2.0 2018-03-27 kl. 18:05. Anledning: Felskrivning
Citera
2018-03-27, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Om man jämför PM med liknande brottslingar så reser sig nackhåren. En person som planerar detaljerat, attackerar offret besinningslöst (det är massor av blod och hugg osv) och förstör underlivet (med en kniv, skruvmejsel eller ett metallrör), och dessutom styckar kroppen, är i de flesta fall våldsvan, och en sådan brottsling har oftast ett utvecklat mönster, utan att behöva vara seriemördare... Och vi har hört vittnesmål om sexuellt ofredande iofs, men det bör finnas mer. Och toligen är DK och PM:s hustru de vittnen som kan uppdaga hela sanningen om PM:s brottslighet.

Och det spekuleras i om det er PMs eksfru som har dragit sitt vittnesmål.

Av vilket skäl skulle hon välja att inte stå fram med nåt som kan fälla honom?
Citera
2018-03-27, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Och det spekuleras i om det er PMs eksfru som har dragit sitt vittnesmål.

Av vilket skäl skulle hon välja att inte stå fram med nåt som kan fälla honom?

Jag kan tänka mig två skäl. Hon kan ha förtigit tidigare brottslighet, och vill inte avslöja allt om relationen, och kanske är hon rädd för PM.

Upptakten till mordet och PM:s urballning har nog bra koll på, och har hon låtit honom härja fritt faller ju en del skuld på henne.

Jag gissar att exfrun och DK är medberoende, totalt förstörda...

PM är kickmissbrukare och psykopat, och hans närmaste har nog tagit mkt stryk under åren....
Senast redigerad av Eremona2.0 2018-03-27 kl. 18:11. Anledning: Felskrivning
Citera
2018-03-27, 18:17
Medlem
allt.o.ingets avatar
Hoppas att man i framtiden kan nöja sig med styckning=mord. Man får helt enkelt skylla sig själv om man styckar en död människa. Finns inga förmildrande omständigheter som jag ser det. Åt helvete för mycket daltande i de så kallade "rättssäkra" samhällena
Citera
2018-03-27, 18:22
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
I klippet längre ner på denna sida i VG , syns sovbänkarna i mässen med galondynor o kuddar. Under syns som lådor där bör spännremmarna suttit. Uppe längs taket går stålrör, var det remmar kvar på dem också?

Åklagaren verkar ju vara inne på att stegen ställts upp mellan bänkarna, och att K har blivit fastspänd på den.I så fall blir det snett lutande mot stålröret.
Har fler fattat det så?

Samtidigt har det varit mest blodansamling rakt nedanför tornet, eller hur? Hur går det ihop? I mässen har inte redogjorts för blod?
Hoppas detta klarnar vid krimteknikerns genomgång nästa vecka.

Klippet här , som killen som sov där 3 dygn innan filmat inuti båten, 0.34 ser man tydligt lådor under bänkar och rören i taket

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/A2q24x/madsens-eks-kolleger-diskuterte-hvor-man-kunne-skjule-lik

Jo, om han har först har "spänt upp" och torterat henne i mässan, sedan tagit ner henne och styckat henne nedanför tornet( så som jag tror det har gått til). Ja, då stämmer det bra. Blod i mässan (och lite på toaletten) sen mycket blod vid utgången.
Edit: jo, dom har hittat blod i mässan
Senast redigerad av kugutt 2018-03-27 kl. 18:25.
Citera
2018-03-27, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Madsens tecknade filmer är intressanta. Fattigmanssnuff är detta. Laglig fattigmanssnuff.

Det finns nog miljoner såna filmer, och alla ufon har väl sina egna cartoons. Det finns säkert en nisch för pedosar åxo.

Bilden av Madsens brott verkar fö vara ganska komplett nu, men det skulle förvåna mig om kroppen var komplett.

Jag ser fram emot nästa rättsmedicinska dragning.

Nån smådel fattas nog, och isf blir det intressant att höra Madsens förklaring.

Jag övertygad om att Madsen kan sjunka hur lågt som helst. Nån del av Wall har han svalt..

Ja och lägg då till att det var fullmåne så tror jag absolut att han har smakat på både blod och kött.
Citera
2018-03-27, 18:27
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allt.o.inget
Hoppas att man i framtiden kan nöja sig med styckning=mord. Man får helt enkelt skylla sig själv om man styckar en död människa. Finns inga förmildrande omständigheter som jag ser det. Åt helvete för mycket daltande i de så kallade "rättssäkra" samhällena

Precis. Det finns ju inget bevis att hon var död innan han skar halsen av henne.

Jag skulle aldrig få för mig att stycka någon oavsett, varför liksom?

Systemet är så fruktansvärt föråldrat och dåligt förankrat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in