2018-03-27, 18:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Bra vittne som har koll på spännremmarnas färg - de orange fanns på båten sen innan, de blå har hon inte sett förut och inte fastsatta som angivits ( nere vid skåpen, ankelhöjd)

Anklageren spørger nu ind til de spændestropper, der er fundet i ubåden.
- Var der spændestropper i ubåden, spørger anklageren.
- Ja, siger vidnet, der forklarer at det var orange spændestropper og ikke de blå fra Bil Tema, som er fundet spændt fast i ubåden.
Ja, det där var ett tydligt klargörande i direkt närtid - även sett till planering.
Inte heller fanns det såna i nåt skåp och ingenting satt fastspänt.

Något svagare vittne om denna ska klassas vara i "fiendeläger" men intressant fakta om att PM är väl bekant med Kögebukten:
"- Har du kendskab til, om Peter Madsen kender Køge Bugt?, spørger anklageren.
- Den kender han. Han har haft de tidligere ubåde liggende i Brøndby, så han har sejlet der meget, siger vidnet, der er fra raketforeningen Copenhagen Suborbitals."

Samt om "trafiksepareringssted" i Kögebukten:
"- Kan du huske, hvad der blev sagt, blev der talt om Køge Bugt området, spørger anklageren.
- Det mener jeg. Vi talte om at rundkørslen dernede var et godt sted, siger vidnet.
- Det er en trafiksepareringssted. Der er meget skibstrafik, så det er svært at dykke derude og trække sonarer, siger vidnet. "

, som även nästa man tar upp mer detaljerat:
"- Ubåde er jo noget man militærmæssigt kan gemme sig i. Og vi talte også om trafikseparation, som man kan sammenligne med en rundkørsel, siger vidnet.
- Der findet en håndfuld i danmark og det Peter Madsen hæftede sig ved, var at der er meget tæt trafik i sådan en, siger vidnet.
- Men er man i en ubåd, så kan man faktisk sejle under sådan en og passe sig selv, siger vidnet."

Helt otroligt att PM kunde ändå sansa sig och inte ge sig på nån, eller att nån kom till skada. Temper tantrum så det förslår:
"- Har du oplevet Peter Madsen som voldelig, spørger forsvarsadvokaten.
- Kun hvor han var tæt på. Peter Madsen kan blive afsindigt rasende. Når han blev sur så fløj det med værktøj eller også så hoppede han ud på sin cykel og kørte mod solnedgangen, siger vidnet.
- Det var mit indtryk, at han altid stoppede sig selv inden, siger vidnet."
"- Jeg har ikke oplevet ham slå, men tæt på. Han var hyppigt rasende, siger vidnet, der kender Peter Madsen fra tiden i Copenhagen Suborbitals."
Citera
2018-03-27, 18:30
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag kan tänka mig två skäl. Hon kan ha förtigit tidigare brottslighet, och vill inte avslöja allt om relationen, och kanske är hon rädd för PM.

Upptakten till mordet och PM:s urballning har nog bra koll på, och har hon låtit honom härja fritt faller ju en del skuld på henne.

Jag gissar att exfrun och DK är medberoende, totalt förstörda...

PM är kickmissbrukare och psykopat, och hans närmaste har nog tagit mkt stryk under åren....

Ja, man glömmer inte facebookbilden på Sirid, där hon såg mycket misshandlad ut, med blåklocka och det hela.
Citera
2018-03-27, 18:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det visades ju också en film där en kvinna spetsade på en påle, från underlivet till den kom upp i munnen. Kan det, hemska tanke, vara avsikten med de tillspetsade långa skruvmejslarna? Han lyckades komma upp 25 cm i bukhålan, men stack flera gånger i samma stickhål ...

Om jag minns rätt avrättades hon med kniv.

Man förstår att alla dessa förskräckliga filmer som åklagaren matade på med fick rätten skakade och illamående inombords.

Jag är glad att dom filmerna besparades mina näthinnor.

Har du fattat det nu först, att det är det Jeppe går efter..?
Citera
2018-03-27, 18:38
Medlem
T34Panzers avatar
HUR länge har han närt dessa sjuka fantasier???

14:26
Camilla Marie Nielsen
"Anklageren fortæller nu, at der er to klip tilbage, som han gerne vil vise. De er fundet på en harddisk, som er fundet på en reol i værkstedet. Den er fundet i det rum, hvor Peter Madsen nogle gange overnattede.
- Der er et label på harddisken, hvor der står 'Peter Madsen', siger anklageren.
På harddisken finder man et filmklip, som viser fire personer der henrettes. Det er to kvinder og to mænd."

"Forsvarsadvokaten bryder nu ind og siger, at anklageren skal huske at oplyse, at det er en harddisk, der er så gammel, at den ikke kunne åbnes.
Men det er lykkedes politiet, at få den åbnet alligevel."

https://ekstrabladet.dk/112/live-dag-6-i-ubaadssagen-dommer-kraevede-pause-efter-visning-af-henrettelsesvideoer/7094459
Citera
2018-03-27, 18:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Snacka om puckoförsvarare.

Jag tyckte så först - jag har sagt en hel del nedvärderande om Betina. Men nu har hon tagit sig, särskilt idag var hon lysande! Antar att hon känner allvaret nu, hon också. Att det drar ihop sig.
Citera
2018-03-27, 18:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
HUR länge har han närt dessa sjuka fantasier???

14:26
Camilla Marie Nielsen
"Anklageren fortæller nu, at der er to klip tilbage, som han gerne vil vise. De er fundet på en harddisk, som er fundet på en reol i værkstedet. Den er fundet i det rum, hvor Peter Madsen nogle gange overnattede.
- Der er et label på harddisken, hvor der står 'Peter Madsen', siger anklageren.
På harddisken finder man et filmklip, som viser fire personer der henrettes. Det er to kvinder og to mænd."

"Forsvarsadvokaten bryder nu ind og siger, at anklageren skal huske at oplyse, at det er en harddisk, der er så gammel, at den ikke kunne åbnes.
Men det er lykkedes politiet, at få den åbnet alligevel."

https://ekstrabladet.dk/112/live-dag-6-i-ubaadssagen-dommer-kraevede-pause-efter-visning-af-henrettelsesvideoer/7094459
Ja. det är nog länge, ända sen hormonerna tilltar, men som eskalerat över tid. Med tanke på alla variabler av fynd elektroniskt sett och som garanterat motsvarar fantasin så är det intressant.
Citera
2018-03-27, 18:44
Medlem
FedupFlorences avatar
En undersökning av en kropp som återfinns dagar eller veckor senare kan aldrig fastställa tidpunkt eller ens dag för död. Tidpunkt mellan död och styckning kan inte heller helt fastställas om det har gått tid. Att KW har haft blodcirkulation vid tidpunkt för skador är fastställt. Att hon inte varit vid liv när lemmar avlägsnats tycks ha fastställts, med huvudet oklart.

PM har ljugit i de flesta av sina utsagor. Jag förutsätter att han tror att hans lögn hamnar så nära vanligt folks beteende som möjligt, att han därför vill lägga sin redogörelse där han tror att han är mest betjänt av, och därför långt ifrån vad som hände. Själv kan han inte se att ingen adekvat person skulle hamna i närheten av hans "dilemma". Jag förutsätter att han ljuger om allt, med egen förhoppning om att det ska falla ut med trovärdighet och i närheten av hur en frisk person kan handla.

Förutom allt annat han är så är han pinsam. Kan inte se att någon enda skada är tillfogad KM utan vilja och lust av PM. Hela agerandet, från början till slut, är utfört i onödan, för att han ville.
Citera
2018-03-27, 18:48
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tyckte så först - jag har sagt en hel del nedvärderande om Betina. Men nu har hon tagit sig, särskilt idag var hon lysande! Antar att hon känner allvaret nu, hon också. Att det drar ihop sig.

Jo, Bettina är duktig, och bra är det. Känns bättre så, om han tex skulle få en förvaringsdom.( som jag hoppas på) Då har det varit en "fair trial".
Citera
2018-03-27, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är fint att föräldrarna sysslar med minnesstunder och minnesfonden. Men det kommer en dag när rättegången är över och PM förmodligen är fälld och förvarad och allt lugnar ner sig. Då kommer föräldrarna tvingas hantera sorgen på ett annat, kanske brutalare sätt - och det kommer inte bli lätt för dem. Hoppas de får all hjälp de behöver.
Den dagen den sorgen
Citera
2018-03-27, 18:51
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, Bettina är duktig, och bra är det. Känns bättre så, om han tex skulle få en förvaringsdom.( som jag hoppas på) Då har det varit en "fair trial".

Vi hoppas av hjärtat på motsatta utfall, men alla oavsett "ingång" borde önska att rättvisan ska segra först och främst. För annars faller ju allting - hela tilltron på samhället. Tror dock att många här i tråden och även annorstädes inte gör det i just det här fallet - de retar sig så mycket på M av olika anledningar, att de skulle gotta sig åt om han fick lagens strängaste straff även om han var oskyldig till dråp eller mord.
Citera
2018-03-27, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Ja, man glömmer inte facebookbilden på Sirid, där hon såg mycket misshandlad ut, med blåklocka och det hela.

De har nog skadats både fysiskt och mentalt. En sån här kille har ju en otrolig förmåga att flytta gränser och få helt sjuka saker att bli vardagsmat, och att behålla integritet, intellekt och självkänsla i psykopatens närhet är i längden omöjligt...
Citera
2018-03-27, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Jag uppfattar det tvärtom.
Åklagaren har fått fram poängerna med att bygga kring planering :

vattenslangen bekräftas hela tiden har inte funnits i ubåten tidigare
bekräftas av de som varit inne i den och städat och rengjort i närtid 10 aug

Spännremmarna, de blå , har inte funnits i båten, och stället som de sitter vid krimteknisk undersökning
syns märklig och fyller ingen funktion - planering och styrker att Kim varit bunden

Senaste killen som vittnar nu, bekräftar att det inte stämmer med ventilerna

planering stärks av vittnet som blev kontaktat 8 augusti

Spelar ingen roll hur hon härjar o höjer rösten Betina.
Frågar alla om han visat sig våldsam? Okej, men what if, han har erkänt styckning ! Våldsamt?!

Nej, Betina har bara snällkortet att plocka fram och det har hon inget för i motsättning till överväldigande kriminalteknisk bevisning, obduktion och planering styrkt.

Har exakt samma uppfattning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in