2018-03-27, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tankar
Publicerad 10 maj 2017 kl 15.12
Bara veckorna efter mordet på Kevin i Arvika gjorde en tolvårig pojke ett erkännande för polisen.
Han berättade att han varit med när fyraåringen misshandlades till döds.
Men senare var det helt andra barn som pekades ut som gärningsmän.
(…) Den 18 september, några veckor efter att 12-åringen uppgett att han hade del i Kevins död fördes i stället 13-åringen och hans jämngamla kamrat upp som skäligen misstänkta. Deras telefoner blev bland annat olagligt avlyssnade.
Men det var varken 13-åringen, hans kamrat eller den 12-årige pojken som pekades ut som skyldiga för Kevin-mordet.
”Det var i stället sjuåringen och femåringen, Christian och Robin, som efter drygt 30 förhör ska ha erkänt för polisen att det var de som dödade sin lekkamrat. Enligt SVT och Dagens Nyheter spelades erkännandet aldrig in och själva säger bröderna till SVT:s "Dokument inifrån" att de inte har några minnen av händelsen.”
Källa: https://www.expressen.se/gt/12-arig-...evin-mordades/ (Hämtad 2018-03-27)

Kom ihåg att det är slaskpressen det här.
Jag har faktiskt inget minne av det erkännandet. Det låter alltså som om de var fler om att misshandla pojken och att tolvåringen erkänner att han "delvis varit delaktiv". Delvis varit delaktiv är ganska vagt, om man säger så...
Citera
2018-03-27, 18:33
Medlem
Detta finns även med i anteckningarna vet någon vem denna killen de nämner som skulle hjälpt att flytta kroppen är?

Den 22 november
[---]
Weine: Hur kommer det sig att du var blöt om fötterna, men inte Robin? Pappa tror inte att Robin var med och bar Kevin.
Christian vill inte lyssna, inte svara, blir arg och söker tröst hos mamma. Det blir jobbigt för honom.
W: Pappa, Mamma och Eva mår inte bra när vi ser att du inte mår bra, för att du inte vill prata. Weine tar om frågan igen.
W: Varför var du blöt men inte Robin, jag tror inte att Robin var med och bar Kevin alls? Du kan inte ha bärt honom själv Christian, det måste ha varit någon mera.
C: Robin är mycket duktigare än mig ….
W: Nej det är han inte. Robin har inte lika stort ordförråd som dig.
C: Jag är inget bra! (flera gånger)
A: Vi vet att det här är jobbigt Christian, är det så att du är rädd för någon?
C: Ja!
W: Vilken är du rädd för?
C: Jag kan inte säga det, men det börjar på A …
Han bad pappa gissa.
W: Robin?
C: Nej, inte Robin, det är ju min lillebror. A!
W: Vilken A? Han A, har han något på sig i ansiktet?
C: Han har glasögon. Mamma, du vet han som kom på skolan den där dagen när du var med!
A: Ja, jag vet vem du menar.
W: Hur gammal är han?
C: Han är 9, 10 år och går i trean.
W: Varför är du blöt och inte Robin? Robin säger att han har sprungit och gömt sig bakom det vita huset.
C: Nej, då var det inte. Robin stod och tittade på när A och jag flyttade på Kevin.

[---]
A: Han A, är du rädd för honom?
A: Är du rädd för något som han har sagt, eller för något som han har gjort?
Christian svarar: Njae (tveksam).
W: Var A med när ni dödade Kevin?
C: Nej.
W: Så det var bara du och Robin som dödade Kevin?
C: Ja.
W: Kommer A när ni har dödat Kevin?

Christian beskriver hur de får syn på A och att Robin då kommer med idén att de måste gömma Kevin.
C: Vi försöker flytta Kevin men jag och Robin orkade inte. A kommer ner och Christian frågar om A kan hjälpa honom att flytta på Kevin, hjälpa honom att gömma honom. Och detta gör dom tillsammans.
C: Jag och A flyttar på Kevin och Robin står och tittar på.
Citera
2018-03-27, 18:34
Medlem
Tragiskt med en jävla pk åklagste som inte gör sitt jobb...attbura in brottslingar. Två bröder varav en våldtäktsdömd kommer undan med en massa tjafs om inga bevis trots att såcvissat att de är typoska killer types. I usa hade de varit inburade för tid o evighet då man därinser vikten av coldharted killers, att hitta fem o inte tjasa om bevis. Pappan redobisa hela mordet efteråt, alla vet. MÖRDARBRÖDERNA.
Ännu enskandal efter attdetiemördaren quick släppts trots såc klockrena analyser. Landets bäste forskare på killer types 8nkl barn. Varje intellektuel yror påsåc sampan o lammet. Forskning. Inte nån jävla kissinödig åklagare....
Citera
2018-03-27, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Flytten till Norge tror jag var för att hans familjebildande i Arvika gick åt skogen. Har för mig att han dömdes för att ha misshandlat sin fru. Antar att släkten efter den historien flyttade honom dit de hade bäst resurser för honom vilket blev Norge. Har för mig att det här var för några år sen.

https://www.expressen.se/gt/12-arig-...evin-mordades/

I denna artikel beskrivs följande tre personer:

* 12 åringen
* 13 åriga Marius
* Hans (Marius) jämnåriga kamrat

Vem av dessa är "13 åringen"?

Är det samma person som omnämns som "kurdiska flyktingen"?

Vad säger/tycker/tror/vet folk i området om 13 åringens eventuella delaktighet?

Vad har han gjort mer som är dåligt, skumt, olagligt än att våldta en 3årig pojke samt misshandla sin förra fru?

Vad kan du mer berätta om hans uppväxt och/eller vuxna liv?
Citera
2018-03-27, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Detta finns även med i anteckningarna vet någon vem denna killen de nämner som skulle hjälpt att flytta kroppen är?

Den 22 november
[---]
Weine: Hur kommer det sig att du var blöt om fötterna, men inte Robin? Pappa tror inte att Robin var med och bar Kevin.
Christian vill inte lyssna, inte svara, blir arg och söker tröst hos mamma. Det blir jobbigt för honom.
W: Pappa, Mamma och Eva mår inte bra när vi ser att du inte mår bra, för att du inte vill prata. Weine tar om frågan igen.
W: Varför var du blöt men inte Robin, jag tror inte att Robin var med och bar Kevin alls? Du kan inte ha bärt honom själv Christian, det måste ha varit någon mera.
Han bad pappa gissa.
C: Han har glasögon. Mamma, du vet han som kom på skolan den där dagen när du var med!
W: Varför är du blöt och inte Robin? Robin säger att han har sprungit och gömt sig bakom det vita huset.
C: Nej, då var det inte. Robin stod och tittade på när A och jag flyttade på Kevin.

[---]

Christian beskriver hur de får syn på A och att Robin då kommer med idén att de måste gömma Kevin.
C: Vi försöker flytta Kevin men jag och Robin orkade inte. A kommer ner och Christian frågar om A kan hjälpa honom att flytta på Kevin, hjälpa honom att gömma honom. Och detta gör dom tillsammans.

Vad fan är det här? Var har du hittat det? Tror du att det är något slags bevis för att de mördat Kevin?
Förvirrade ledande frågor och rädda barn är vad det är.
Lägg ner med skitsnacket Salzalino.
Citera
2018-03-27, 18:37
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nej.
Då när det just hade hänt trodde ansvariga att Kevin blivit mördad och för att ro sin enorma påkostade mordutredning i hamn var man tvungen att till slut efter flera månader presentera en mördare.
Hittande man ingen, kunde man ju alltid tillveka någon - eller för säkerhets skull två - och skrämma eller trötta ut dem att erkänna. Helst några som var så unga att de var lätta att få dit hän, gärna med föräldrar som man också kunde skrämma till följsamhet.

Och kanske viktigast av allt - i och med att man fabricerade fram ett par barn som mördare behövde polisutredningen aldrig granskas i en domstol eller ens av någon annan. Sekretess, byrålåda och till socialen med ungarna och deras föräldrar som alla fick flytta från stan. Bröderna som då var 5 och 7 år blev stämplade för livet.
Man hade kunnat låta en domstol gå igenom det hela med en bevistalan, men polisen var inte så intresserad av den insynen...

Det hela var dock inte hemligare än att ansvarig lokal chef som ledde utredningen i ett sommar- radioprogram flera år senare, satt och gjorde sig bred över hur han lyckades avslöja de sadistiska och blodtörstiga mördar-bröderna.

Några år senare får reporter Josefsson nys om saken och börjar gräva.
Råstam?
Citera
2018-03-27, 18:38
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaLisandra
Tragiskt med en jävla pk åklagste som inte gör sitt jobb...attbura in brottslingar. Två bröder varav en våldtäktsdömd kommer undan med en massa tjafs om inga bevis trots att såcvissat att de är typoska killer types. I usa hade de varit inburade för tid o evighet då man därinser vikten av coldharted killers, att hitta fem o inte tjasa om bevis. Pappan redobisa hela mordet efteråt, alla vet. MÖRDARBRÖDERNA.
Ännu enskandal efter attdetiemördaren quick släppts trots såc klockrena analyser. Landets bäste forskare på killer types 8nkl barn. Varje intellektuel yror påsåc sampan o lammet. Forskning. Inte nån jävla kissinödig åklagare....

Andas. Och aktivera rättstavningsfunktionen.
Citera
2018-03-27, 18:38
Medlem
Precis. Killer types. They did it!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino

Den 22 november
[---]
Han bad pappa gissa.

[---]

Citera
2018-03-27, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnSanJuro
Ehhhh? Har man ingen trovärdig förklaring så går ju antagligen en mördare fri? Är det okej?
Men snälla nån! Det är långt ifrån säkert att det var ett mord. Hur kan du påstå dig söka sanningen när du har bestämt dig för att det var ett mord?
Citera
2018-03-27, 18:42
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Fy fan vad mycket idioter det finns här inne! Och du är en av de största. Du sitter i skogen & tittar i din spåkula & tror du vet något om detta fall. Det är uppenbart att du varken tittat på dokumentären om fallet eller lyssnat på dagens presskonferens, för då hade du haft svar på de frågor du ställer i ditt inlägg.

Poängen är att de inte hittade på nånting. Det var poliserna som hittade på, och tvingade pojkarna att säga.
Citera
2018-03-27, 18:42
Medlem
Borde inte en pall legat kvar över honom om han kvävdes mellan 2?
Citera
2018-03-27, 18:43
Medlem
Alla som fortsätter skriva något om bröderna eller förhören med dem i annat syfte än att utreda 13åringen, spottar de anhöriga till Kevin i ansiktet.

Samtalsämnet nu är 13 åringens identitet, liv och hur han kopplas till Kevins död. Eventuellt finns det en eller två till inblandade.

Det är uppenbart att det var en politisk fråga inför valet 98 och att Socialdemokratin på justitiedepartementet hade enorma intressen i fråga framtills dess att de fick återkopplingen att bröderna var misstänkta. Det är uppenbart att korrupta herrar i rättsvårdande myndigheter inte skött sitt jobb, begått brott och undanhållit sanningen bakom Kevins död.

Det vi vet är att dagens etablerade media är allierad med makten. SVTs Dan Josefsson ska ha beröm för sitt jobb. Men han har bara gett upprättelse till bröderna. Nu ska Kevins anhöriga ha upprättelse.

Alla som skriver något här som inte går ut på att ge Kevins anhöriga upprättelse, dvs utreda 13åringens förehavanden, spottar Kevin i ansiktet. Alla som tror på olycka är efterblivna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in